پویش «من یک دانش‌آموز هستم» به دلیل استقبال محصلان ادامه می‌یابد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پویش «من یک دانش‌آموز هستم» به دلیل استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان سراسر کشور و اهمیتی که بحث هویت ملی دارد، به شکل یک رویداد در برنامه کاربردی شاد قرار خواهد گرفت و ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوزبه نقل از فارس :  معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با برنامه در امتداد شقایق از رادیو مقاومت، درباره نقش تربیتی پویش‌ها در کودکان نسل پنجمی، با اشاره به اینکه هر موقعیت یادگیری می‌تواند استعداد دانش‌آموز را در یک بُعد تربیتی شکوفا کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش طبق اسناد تحولی خود باید روی تربیت تمام ساحتی کودکان کار کند و بر این اساس کودک را در موقعیت‌های یادگیری متعدد قرار دهد؛ لذا این پویش‌ها باعث می‌شوند که بچه‌ها در موقعیت‌های یادگیری از جنس زندگی واقعی‌شان قرار بگیرند.

وی افزود: دانش‌آموز در هر موقعیت یادگیری بنا بر نوع آن فعالیت، با حل مسأله مواجه می‌شود؛ در ساحت‌های اعتقادی - اخلاقی و اجتماعی - سیاسی ورود پیدا می‌کند، حس زیبایی‌شناسی در او تقویت می‌شود و این نقش‌آفرینی باعث می‌شود که کودک بزرگ شود و او را به مراحل بلوغ فکری نزدیک کند و این چیزی است که در آموزش عمومی، حلقه گمشده ما هست.

نجفی پازوکی  ادامه داد: این پویش‌ها از این جهت که باعث می‌شود دانش‌آموز بعد از آموزش عمومی به یک تعداد شایستگی مجهز شود و آموخته‌هایش فقط محفوظات کتاب درسی نباشد، بسیار موثر است.

وی با اشاره به پویشی که معاونت آموزش ابتدایی اخیراً در روز دانش‌آموز برپا کرد، گفت: آخرین پویشی که ما داشتیم با عنوان پویش «من یک دانش آموز هستم» شروع شد که بچه‌ها با سه موضوع «من یک دانش آموز هستم»، «من یک دانش آموز ایرانی هستم» و«دلنوشته‌ای به دوست دانش آموزم در غزه»، کارهای بسیار زیبا و خلاقانه‌ای در زمینه هویت ملی برای ما ارسال کردند؛ این پویش به دلیل استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان سراسر کشور و اهمیتی که بحث هویت ملی دارد، به شکل یک رویداد در برنامه کاربردی شاد قرار خواهد گرفت و ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ارزیابی نقش مدرسه در ترویج سبک زندگی مقاومت اسلامی و تأثیر آن روی بچه‌ها جهت نهادینه شدن آن در آینده به شکل یک فرهنگ، اظهار کرد: سن ابتدایی به عنوان طلایی‌ترین سن شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها در نظر گرفته شده است لذا وقتی می‌خواهیم برای آینده یک مملکت برنامه‌ریزی کنیم باید روی بچه‌‌های آن جامعه کار کنیم و سراغ دوره عمومی آموزش و پرورش یعنی دوره ابتدایی و متوسطه اول برویم؛ از این رو هر الگوی رفتاری و هر نوع شرایط یادگیری را بخواهیم برای کودکان رقم بزنیم، می‌توانیم با جهت دادن و شکوفا کردن استعدادهای این سرمایه‌های عظیم، آینده بی‌نظیری را برای ایران اسلامی‌مان رقم بزنیم.

پایان پیام

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.