رسانه آمریکایی: روسیه را محروم کردید آیا اسرائیل هم نباید از المپیک محروم شود؟

نشریه آمریکایی به استاندارد دوگانه مقامات ورزشی انتقاد کرد و نوشت: روسیه را محروم کردید، آیا اسرائیل هم نباید از المپیک 2024 پاریس محروم شود؟

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  نشریه the nation در گزارشی به استاندارد دوگانه مقامات ورزشی انتقاد کرد و نوشت: چطور کمیته ملی المپیک، روسیه را جریمه می‌کند ولی رفتاری متفاوت با اسرائیل دارد!

این نشریه سوالش را اینگونه مطرح کرد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به غزه،‌ آیا این رژیم نباید جریمه شود یا از المپیک 2024 محروم شود؟

این در حالی است که هنوز صحبت از محرومیت روسیه از المپیک 2024 است و کمیته ملی المپیکاین کشور را از حضور در این رقابت محروم کرده است. بر این اساس ورزشکاران این تیم می توانند در المپیک حاضر شوند اما پرچم کشور روسیه نباید به اهتزاز درآید.

کن مک کیو، یک برنامه‌ریز فرهنگی در گروه ورزش و عدالت اجتماعی اینساکا-ایرلند، به نشریه nation گفت: «رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سخنرانی اخیر خود به اتحاد در ورزش دعوت می‌کند، به حمله روسیه به اوکراین اشاره می‌کند اما در مورد حمله اسرائیل به فلسطین چیزی نمی‌گوید.»

وی افزود: «برخی از ورزشکاران در ایرلند در حال بررسی درخواستی برای محرومیت اسرائیل از المپیک هستند. کمیته بین المللی المپیک این کار را با روسیه و آفریقای جنوبی انجام داد، چرا آنها نمی‌توانند این کار را با اسرائیل انجام دهند؟»

این رسانه اشاره می کند: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، هر چقدر که ممکن است آن را نادیده بگیرد، «نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی اسرائیل» در غزه را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس فوری شده است. عفو بین‌الملل «حملات غیرقانونی اسرائیل، از جمله حملات بی‌رویه، که منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شد» را مستند کرده است که این گروه حقوق بشر می‌گوید «باید اقدامات اسرائیل به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد».

نشریه the nation  نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک مایل است جنایات علیه بشریت را نادیده بگیرد، اما شاید نه آنچه را که جنایت علیه ورزش می‌داند. اما باید گفت که فیفا در دهه گذشته اهمیتی به این موضوع نداده است که ارتش اسرائیل چه زمانی بازیکنان فوتبالیست فلسطینی را کشته و استادیوم‌های فوتبال فلسطین را بمباران کرده و به آتش کشیده است. فیفا ممکن است سازمانی متفاوت از IOC باشد، اما چیزی که آنها را به هم پیوند می دهد بیشتر از چیزی است که آنها را از هم جدا می کند.

به گزارش فارس، پنج شنبه شب نیز یوفا در اقدامی عجیب باشگاه سلتیک را به دلیل حمایت از مردم فلسطین 19 هزار دلار جریمه کرد.

این روزها در ورزشگاه‌های اروپا و جهان، تماشاگران زیادی به حمایت از مردم غزه پرداختند.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.