نسخه کمیته اضطرار برای معضل دیرینه تهران؛ مدارس را تعطیل می‌کنیم!

این روزها تابلوهای آلودگی هوا بیشتر به رنگ قرمز تمایل دارد، وزیر آموزش‌وپرورش می‌گوید اجازه غیرحضوری شدن مدارس را نمی‌دهم اما کمیته اضطرار رای به تعطیلی مدارس می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از فارس :    سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند؛ این را رئیس گروه سلامت و تغییر اقلیم وزارت بهداشت عباس شاهسونی می‌گوید. عده‌ای از کارشناسان معتقدند که اگر تهران در موضوع آلودگی هوا با همین دست فرمان حرکت کند «قطعا دهلی دوم» خواهد شد.

دقایق پایانی روز جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ به یکباره خبر غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی تهران اعلام شد. خانم حمیدی که کارمند بانک و صاحب دو فرزند است، می‌گوید با این تصمیم‌گیری‌های بدموقع، «دربه‌در خانه فامیل، دوست و آشنا می‌شویم» یا اینکه مجبور می‌شویم فرزندمان را در این آلودگی با خود به سرکار ببریم.

مادران خانه‌دار نیز از نبود تجهیزات لازم برای برگزاری کلاس‌های آنلاین گلایه دارند؛ به خصوص اولیای دارای چند فرزند دانش آموز. رئیس کمیته حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران محمد آقامیری نیز به فارس می‌گوید تعطیلی مدارس «ساده‌ترین کار» در کمیته اضطرار است.

تهران از ابتدای سال ۹ روز هوای پاک، ۱۷۹ روز هوای قابل قبول، ۶۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۷ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. فردا هم تهران در شرایط آلوده قرار دارد اما تا این لحظه کمیته اضطرار تشکیل جلسه نداده است.

تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا از ابتدای دهه 70 آغاز و پس از آن در دهه 80 و 90، به یک روال عادی تبدیل شد. سال گذشته آلودگی هوا بیش از 20 روز مدارس را به تعطیلی کشاند. امسال هم که وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده بود  مدرسه و آموزش به دلیل آلودگی تعطیل نمی‌شود اما کمیته اضطرار با توجه به شرایط هشدار  تا اینجا چند روز مدارس تعطیل کرد. این درحالی است که مدیرکل محیط زیست استان تهران علی مزینانی می‌گوید «مدارس تنها سهم ۱۸ درصدی در آلودگی هوا دارند».

پایان پیام/ *

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.