رئیسی: بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از تقدیم سند بودجه سال آینده به مجلس گفت: در بودجه سال آینده تلاش شده واقعیت دیده شود و این بودجه مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه شنبه 14 آذر برای تحویل سند بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی در بهارستان حاضر شد.

وی قبل از تقدیم بودجه طی سخنانی گفت: توفیقی است برای بنده و همکارانم که امروز در صحن مجلس خدمت نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم هستیم و بودجه ۱۴۰۳ را رسماً تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

رئیسی افزود: دولت یک سال برای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ با همکاری همه بخش ها به ویژه مجلس شورای اسلامی تلاش کرد که اجرای قانون به رشد اقتصادی، رشد تولید، مهار تورم بیانجامد و بسیاری از آنچه که دشمنان تصور می کردند با توطئه و فتنه ملت بزرگ ایران آنها را ناکام گذاشت و دولت و همه نهادها موفق شدند گام دیگری در جهت رشد اقتصادی در جهت تعالی کشور و نزدیک تر شدن به قله بردارند.

وی ضمن یادآوری ظلم به مردم مظلوم فلسطین گفت: لازم است شهادت شش هزار و پانصد کودک را یادآوری کنم که به خاک و خون کشیده شدند. آنچه از نسل کشی و کودک کشی و جنایت علیه بشریت در غزه صورت می‌گیرد باعث تأسف بشریت است اما تاسف بارتر آنکه حامی این نسل کشی کسانی هستند که مدعی حقوق انسان‌اند. آنها چگونه می خواهند در مقابل خدا و وجدان و تاریخ پاسخگو باشند؟

رئیس جمهور تصریح کرد: تاسف بارتر اینکه سازمان‌ها و نهادهای بین المللی که متکلف دفاع از مظلوم اند در مقابل نظام سلطه و قدرت آمریکا کارایی خودشان را کاملا از دست داده‌اند. آنها باعث تأسف بشریت اند. اما ناامید نیستیم و معتقدیم ملت ها امروز به پا خواسته اند، حقوق بشر را فریاد می زنند، نظم نوین بر جهان را فریاد می زنند.

رییس جمهور تصریح کرد: همچنان که حضرت موسی (ع) به حکومت فرعونی پایان داد باور داریم شهادت زنان و کودکان فلسطینی به حکومت جعلی رژیم صهیونسیتی پایان خواهد داد و پیروزی فلسطینی ها را انشاالله شاهد خواهیم بود.

رئیسی افزود: آنچه که باید امروز یادآوری کنم و گرامی بدارم یاد شهید مدرس است؛ او نماینده واقعی مردم بود. آنچه از او و زندگی پاک او سراغ داریم خداباوری و مردم باوری، اجرای عدالت و سخن حق است. نماینده ای بود در تراز انقلاب شکوهمند اسلامی که همواره این نماینده الگویی برای همه نمایندگان، دولتمردان، مسیولان و دست اندرکاران است یاد شهید مدرس را گرامی می داریم.

رئیسی در مورد بودجه سال آینده گفت: تمام تلاش دولت و همکاران من در سراسر کشور بر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است و تلاش شده است که آنچه انجام می شود اجرای قانون و دقیقا قابل گزارش و سنجش و اعلام باشد که به چه میزان از قانون عمل شده است چون ما در جایگاه اجرای قانون هستیم و شما در جایگاه قانونگذاری.

وی گفت: بنای دولت این است که قوانین چه در ذیل برنامه ششم، چه در برنامه هفتم اجرایی شود. لذا اولین نکته آن است که در بودجه سال آینده تلاش شده واقعیت دیده شود، واقع نگری از محور های مورد توجه در بودجه بوده است هم هزینه واقعی دیده‌شود هم درآمد، برنامه ها واقعی ارائه شود.

رئیسی تاکید کرد: انشاالله برنامه‌ بعد از طی مسیر قانونی ابلاغ شود و برنامه کشور جهت توسعه همه جانبه کشور تاثیرگذار باشد و بتوانیم برخلاف برنامه های پیشین که اعلام شد و درست اجرایی نشد، موفق شویم و اعلام کنیم که برنامه اجرایی شده است. اینگونه نباشد برنامه ای که با این زحمت تهیه و تصویب شده است آنچنانی که مورد نظر است اجرا نشده باشد.

ریسی همچنین تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.