بزرگترین سرمایه بهزیستی نیروی انسانی داوطلب آن است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: بزرگترین سرمایه بهزیستی، نیروی انسانی داوطلب آن است که از زمان و عمر خود برای خدمت رسانی به مددجویان هزینه می کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : محمد نصیری شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از داوطلبان اداره کل بهزیستی استان تهران افزود: هر سازمانی در مسیر خدمت رسانی خود، نیازهای متفاوتی دارد که در این زمینه مهمترین و بزگترین آن نیاز به نیروی انسانی کارآمد و دلسوز است.

وی با یادآوری اینکه بدون داشتن نیروی انسانی هیچ حرکتی در هیچ نهاد، سازمان یا خیریه‌ای شکل نمی‌گیرد و کارها به سرانجام نمی رسد، اظهار داشت: بهزیستی توفیق استفاده از ظرفیت نیروی داوطلبی را دارد که با ارزش ترین داشته خود را در اختیار مددجویان قرار می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه برای هر نوع خدماتی کار داوطلبانه‌ای هم تعریف شده است، گفت: این کار داوطلبانه زمانی مقدس می شود که داوطلبان به افراد مضطر و بحران زده خدمات رسانی می کنند، مددجویانی که به سبب وقوع حوادثی، ناخواسته دچار شرایط بحرانی شده اند و داوطلبان بدون هیچ چشم داشتی به کمک مادی و معنوی آنان می آیند و دردهایشان را التیام می بخشند.

وی خاطرنشان کرد: همان کودکی که داوطلبان در حقش مادری می کنند، همان مادری که داوطلبان در نقش دوست وارد می شوند، همان سرپرست خانواری که داوطلبان را در نقش یک همراه و همدل می یابند، همه در شرایط اضطرار قرار دارند که داوطلبان نیاز آنان را اجابت می کنند.

مدیر کل مشاوره بهزیستی کشور نیز در ادامه این آیین گفت: کار داوطلبانه در همه جای دنیا بسیار دقیق و علمی پیش می رود، این مطالبه مردم است و از سوی دیگر هر شخصی تلاش می کند که در حد توان کار داوطلبانه ای را در هر بخشی انجام دهد.

معصومه توکلی با اشاره به اجرای طرح محب از سال ۸۴ در سراسر کشور ادامه داد: اکنون یکی از پیشرفته ترین و مترقی ترین کارها که دیگر دستگاه ها نیز از آن الگو برداری می کنند و می تواند در بلایا و حوادث به کمک حادثه دیدگان برای دریافت حمایت های مددکارانه و روان کارانه بیاید، طرح محب است.

وی با بیان اینکه باید به فکر چالش اندیشی بود، اضافه کرد: موضوع ساماندهی و مدیریت داوطلبان در دستور کار هیات دولت است تا کار دقیقی بر روی آن انجام و فرایند مناسبی در این زمینه طراحی و تعریف شود.

طرح محب، یکی از طرح های بهزیستی برای حضور داوطلبانه مددکاران در حوادث و بلایا در کنار حادثه دیدگان برای ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری است.

به گزارش ایرنا، چهاردهم آذر ماه (پنجم دسامبر) مصادف با روز جهانی داوطلب است. این روز فرصتی برای ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبانی که از جنس مردم هستند، به شمار می رود. طبق آمار سازمان ملل حدود یک میلیارد نفر در جهان داوطلب هستند که در ماه ساعاتی از وقت خود را صرف فعالیت های دواطلبانه می کنند.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.