بنیاد رزولوشن: خانواده‌های انگلیسی 25 درصد فقیرتر از کشورهای اروپایی هستند

بنیاد رزولوشن اعلام کرد، بیش از یک دهه رکود اقتصادی سبب شده تا خانواده‌های انگلیسی 25 درصد از خانواده‌های فرانسوی و آلمانی فقیرتر شوند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : بنیاد رزولوشن اعلام کرد، بیش از یک دهه رکود اقتصادی سبب شده تا خانواده‌های انگلیسی 25 درصد از خانواده‌های فرانسوی و آلمانی فقیرتر شوند.

مطالعات اخیر بنیاد رزولوشن و مرکز عملکرد اقتصادی دانشکده اقتصاد لندن نشان می‌دهد، استاندارهای زندگی انگلیس 3 درصد پایین‌تر از اوج خود در سال 2020 است و همچنان روند کاهشی دارد.

بر اساس این گزارش، مقایسه میانگین درآمد و شکاف نابرابری برای خانواده‌های معمولی انگلیسی با خانواده‌هایی در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان و هلند 25 درصد یا 8300 پوند (حدود 10500 دلار) خواهد بود.

محققان خواستار انجام اقدامات قاطع به منظور افزایش بهره‌وری از طریق کاهش شکاف ثروت میان شهرهای انگلیس، حمایت از صادرات خدمات و تقویت سرمایه‌گذاری عمومی شده‌اند.

بر اساس گزارش بررسی اقتصاد 2030، با توجه به اینکه رشد بهره‌وری انگلیس نصف سایر اقتصادهای پیشرفته است، این کشور اکنون 15 سال است که شاهد کاهش نسبی است.

این گزارش توضیح می‌دهد، انگلیس در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 با کشورهای مولدتری مانند فرانسه، آلمان و آمریکا پیش می‌رفت اما از نیمه سال 2000 عقب ماند.

بر اساس برآوردهای این تحقیقات، هزینه‌ای که رکود به طور متوسط بر روی دست کارگران انگلیسی با از دست دادن درآمد در نتیجه سرعت پایین رشد واقعی دستمزدها می‌گذارد، برابر با 10 هزار و 700 پوند (حدود 13 هزار و 570 دلار) در سال است.

در این تحقیقات پیشنهاد شده است تا دولت انگلیس برای کم کردن شکاف استانداردهای زندگی انگلیسی‌ها با سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های سرمایه‌ای خود را تا 3 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد و از طریق پس‌انداز داخلی و نه وام گرفتن از خارج، به افزایش بودجه بپردازد.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.