لاریجانی در صحن علنی مجلس:

حضور مردم در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌المللی بالا برد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌المللی بالا برد و تلقی جدیدی درباره جایگاه ایران ایجاد کرد....

هادی نیوز: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (10 اسفند ماه 94) با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: حضور چشمگیر ملت ایران در عرصه انتخابات صفحه جدیدی برای کشور گشود که از جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی افزود: این حضور پرشور در صحنه بین‌الملل و نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات سنجش جدیدی برای مراودات با ایران ایجاد کرد و از آن جهت که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردم‌سالاری برخوردار است میزان مشارکت نقطه تعیین‌کننده معادلات بین‌الملل با ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مخصوصاً دسایس برخی کشورهای بزرگ و بعضی از کشورهای منطقه‌ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می‌شد لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌الملل بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با توجه به بحران‌های امنیتی فراگیر در منطقه و بهم ریختگی شگفت‌آور در این کشورها و ماجراجویی‌های تروریستی بی‌تردید نقش‌آفرینی مبتکرانه ملت ایران در انتخابات نشان‌دهنده ثبات و استقرار امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات‌بخش و امنیت‌ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.

وی افزود: پس از توافق هسته‌ای حضور فراگیر ملت در انتخابات به همه کشورها این پیام را رساند که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و ملت آماده حرکت نوین در ساخت ایرانی آبادی است و ایرانی اسلامی مستقل و آباد را هدف‌گیری کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینجاست که پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم‌افزایی سوق داد تا زحمات ملت به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای در پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود و قدردانی از همت ملی مردم در انتخابات به این نکته تمرکز می‌یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی صحنه‌گردانان سیاسی دریافت کنند.

لاریجانی اظهار داشت: باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که به درستی و دقت شرایط کشور را در نظر گرفتند و با همتی بلند هم راه آینده کشور را معین کرده و هم زمینه آن را فراهم ساخته‌اند.

وی افزود: بی‌تردید راهنمایی‌های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در این همایش ملی اقتدار و ایستادگی سهم بی‌بدیل داشته است که از معظم‌له سپاسگزار هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: لازم می‌دانم از وزارت کشور و همه دست‌اندرکاران انتخابات باشکوه هفتم اسفند صمیمانه تشکر کنم و از همه کاندیداها که با حضور خود به رونق انتخابات مدد رساندند تقدیر و تشکر داشته باشم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.