لاوروف:

ممکن است تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کنند

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها در خاورمیانه به اسناد تولید سلاح‌های شیمیایی دسترسی دارند و درصدد تولید چنین سلاح‌هایی هستند...

هادی نیوز: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که قوانین بین‌المللی فعلی برای جلوگیری از تروریسم مرتبط با سلاح‌های شیمیایی کافی نیست.

بنا به گزارش اینترفکس، لاوروف تصریح کرد که روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد تروریست‌های خاورمیانه به اسناد تولید سلاح‌های شیمیایی دسترسی پیدا کرده و نهادهایی را با هدف تولید چنین سلاح‌هایی به تصرف درآورده است.

وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل که امروز برگزار شد، گفت که کمک‌های انساندوستانه‌ای که از ترکیه به سمت سوریه فرستاده می‌شود، حامل سلاح برای شبه‌نظامیان است.

وی در اینباره گفت: «یک وظیفه اصلی، متوقف کردن محموله‌هایی است که از خارج برای تروریست‌ها ارسال می‌شود و به همین دلیل بستن مرز سوریه و ترکیه ضروری است زیرا تسلیحات از این مسیر برای افراد مسلح ارسال می‌شود که این (کمک تسلیحاتی) شامل (از طریق) کاروان کمک‌های انساندوستانه نیز می‌شود و این در حالی است که خبرنگارانی که در اینباره گزارش کرده‌اند دادگاهی شده‌اند و به چندین سال حبس محکوم شده‌اند. در ضمن، این مسئله به آزادی بیان مربوط می‌شود».

بنا به گفته وزیر خارجه روسیه، سوریه تنها از طریق یک آتش‌بس بادوام و آغاز گفت‌وگوی جامع بین طرفین سوری قابل احیا است.

لاوروف اینگونه ادامه داد: « حل اساسی وظایف انسان دوستانه امکانپذیر است و احیای کشور جنگ‌زده سوریه تنها از طریق یک آتش‌بس بادوام و آغاز یک گفت‌وگوی جامع بین طرفین سوری درباره آینده سوریه که باید توسط خود مردم سوریه و بدون دخالت خارجی تعیین شود، امکانپذیر است».

وی گفت که این اهداف از تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل نشأت می‌گیرد که در حمایت از گروه بین‌المللی پشتیبانی از سوریه و طرح روسیه و آمریکا بعنوان رؤسای مشترک این گروه به تصویب درآمده است. وارد کردن یک شکست قاطعانه به داعش، جبهه النصره و گروههای مشابه یک شرط ضروری برای تضمین حقوق مردم سوریه ، عراق و به طور کلی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است که سالها است متحمل رنج شده‌اند».

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.