تجمع امت فاطمی در میدان نبوت تهران/ اجتماع ۱۰۰۰۰نفری فاطمیون در خیابان شوش

همزمان با ایام سوگواری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(ع) تجمع امت فاطمی در میدان نبوت تهران و خیابان شوش برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  همزمان با روز شهادت دخت مکرم پیامبر اسلام(ص) در روز یکشنبه 26 آذر ماه، منطقه 8 در تجمع عزاداران فاطمی(ع) پس از نماز ظهر و عصر، با اجرای رسالت بوذری و سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور و با شعرخوانی صابر خراسانی، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی حاج محمود کریمی و سیدمحمود علوی در میدان نبوت (هفت‌حوض) میزبان عزاداران فاطمی خواهد بود.

این مراسم با پخش مستقیم از شبکه دوی صداوسیما در حالی برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود که در سال گذشته با استقبال پرشور شهروندان محترم منطقه همراه بود، در این راستا میدان نبوت و معابر منتهی به این میدان با 700 متر کتیبه و پارچه مشکی و طرح‌های مناسبتی ویژه ایام فاطمیه سیاه‌پوش و برای میزبانی از عزاداران فاطمی آماده‌سازی شده است.

در جریان برگزاری این مراسم نیز 2 موکب فرهنگی با اجرای دمام‌زنی، 10موکب پذیرایی و یک چایخانه حضرتی تدارک دیده شده است.

تمهیدات ویژه ترافیکی این مراسم با انسداد مسیر غرب میدان نبوت و معابر ذیل و خیابان جانبازان غربی حدفاصل خیابان شهید بختیاری به‌سمت شرق تا میدان نبوت و همچنین هدایت وسایل نقلیه به معابر جایگزین از ساعت 11 (پیش‌ازظهر) تا 15 با حضور عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید

"بوی یاس" در شهر پیچید

اجتماع 10هزارنفری فاطمیون در خیابان شوش منطقه 15

محمد شیری؛ شهردار منطقه 15 نیز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت دخت نبوت، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (علیها السّلام) گفت: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده با محوریت مساجد، بسیج و تشکل‌های مردمی و با همکاری نواحی هفتگانه در محلات در حال اجراست.

وی با اشاره به اجتماع ده‌هزارنفری فاطمیون در خیابان شوش اضافه کرد: این اجتماع بزرگ با حضور شهروندان و هیئت‌های مذهبی روز یکشنبه از ساعت 9 صبح از مسجد مهدیه در خیابان فدائیان اسلام آغاز می‌شود و تا ظهر ادامه دارد.

شهردار منطقه به تشریح سایر برنامه‌های این ایام پرداخت و گفت: برپایی دو چایخانه حضرت زهرا(ع) در محله افسریه، 15متری چهارم، محله والفجر جوار مزار شهدای گمنام در بوستان والفجر و برپایی موکب‌های پذیرایی و فرهنگی در مسیر آیین تشییع پیکر مطهر شهدای دفاع مقدس (دانشگاه تهران تا معراج شهدا) از جمله برنامه‌های این ایام است.

شیری افزود: برگزاری آیین هفتمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در بوستان امید همراه با تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا «سلام الله علیها» با مشارکت مسجد سیدالشهدا(ع) در جوار مزار شهدای گمنام در بوستان امید، برگزاری هیئت‌های دانش‌آموزی و نوجوان در محلات، برگزاری مراسم تجمع هیئت‌های مذهبی در روز شهادت حضرت زهرا(ع) و آیین سوگواری فاطمی ویژه پرسنل منطقه 15 از سایر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

وی اضافه کرد: بیش از 40 ایستگاه پذیرایی و فرهنگی با مشارکت نیروهای جهادی و مردمی، بسیج مالک اشتر، سرای محلات و... از آغاز ایام سوگواری فاطمی به‌منظور میزبانی از عزاداران فاطمی و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) در منطقه 15 برپا شده است.

شیری در پایان از سیاه‌پوشی منطقه همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(ع) خبر داد و گفت: به همین سبب 25 تخته بنر پرتابلی در سطح معابر و میادین اصلی و فرعی منطقه، اکران یک تخته نماپرچم به‌ابعاد 16 در 14 به‌متراژ 224 مترمربع به‌روی ساختمان مقابل شهرداری منطقه 15، اکران 4 تخته ابرپرچم روی پایه پرچم‌های بلندمرتبه از جمله اقدامات حوزه زیباسازی به همین مناسبت است.

به‌گفته وی، همچنین 375 تخته پرچم 1 در 4 در پایه پرچم‌های سطح منطقه و 70 تخته پرچم روی پایه چراغ‌های خیابان 17 شهریور اکران و 2400 متر طول ریسه پرچمی مشکی و سبز در میادین و معابر منطقه نصب شد.

انتهای پیام/+

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.