در گفتگو با «بصیرت» مطرح شد

ترقی: سازمان ملل و آمریکا حامی جنایتکاران هستند نه مظلومان جهان

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی: اگر آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی مایل هستند با ناامنی در دریای سرخ و گذرگاه باب‌المندب مقابله کنند بهتر است دست از حمایت‌های همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی بردارند در این صورت است که از گسترش جنگ به منطقه جلوگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز  به نقل از بصیرت :  گفتگو با حمیدرضا ترقی

 بعد از موضع‌گیری منفی شورای امنیت علیه یمنی‌ها و حمایت‌های بی‌شائبه آن‌ها از مردم غزه، شاهد حملات آمریکا و انگلیس به مواضع یمنی‌ها هستیم. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی درباره موضع‌گیری شورای امنیت ملی و تلاش‌های آمریکا برای گسترش جنگ در منطقه با ما گفتگو کرده است.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با «بصیرت» در خصوص حمله آمریکا به یمن و پایگاه‌های انصارلله و موضع‌گیری خصمانه شورای امنیت علیه یمن و اقداماتی که در راستای حمایت از مردم غزه صورت داده، گفت: یکی از مهمترین دلایل و شاید اصلی‌ترین دلیلی که یمنی‌ها و انصارلله وارد معرکه‌ای شدند که اسرائیل آفریده است حمایت از مردم غزه و جلوگیری از ارسال بمب و تسلیحات نظامی به اسرائیل برای ریختن بر سر مردم مظلوم غزه است. در حالی یمنی‌ها مانع تردد کشتی‌هایی می‌شوند که تسلیحات نظامی برای کودک‌کشی و تداوم جنایات به اسرائیل می‌فرستد که دنیا نظاره‌گر این موضوع است و کمترین واکنشی به کشتار دسته جمعی مردم غزه نشان نداده و سران دولت‌های مختل اعم از اسلامی یا غیر اسلامی برای این موضوع راهبردی نیندیشیده‌اند که مانعی در برابر اسرائیل قرار دهد.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی مایل هستند با هرگونه ناامنی در دریای سرخ و گذرگاه باب‌المندب مقابله کنند بهتر است دست از حمایت‌های همه جانبه از کودک‌کشی‌ها و نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بردارند در این صورت است که از گسترش جنگ به منطقه و افزایش چالش‌ها جلوگیری به عمل آورده می‌شود.

وی در خصوص موضع‌گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفت: آمریکایی‌ها به جای حمله به یمنی‌ها و شورای امنیت به جای موضع‌گیری بر ضد یمن باید اسرائیل را جنایتکار جنگی اعلام کنند و همه دنیا را برای جلوگیری از تداوم نسل‌کشی‌های اسرائیل در کنار هم قرار دهند نه اینکه علیه حامیان مردم غزه موضع‌گیری‌های منفی و سختی داشته باشند و دستور نظامی و حمله را جایگزین روش‌های معقول کنند.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: شورای امنیت سازمان ملل به جای محکوم کردن اقدامات انصارالله باید اقدامات رژیم صهیونیستی کودک‌کش را محکوم کند نه اینکه جلوی مردم یمن بایستد و از آنها بخواهد دست از حمایت مردم غزه بکشد.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: متاسفانه قدرت‌های بزرگ غیر از این راه، راه دیگری را انتخاب نمی‌کنند. تاریخ و تجربه به کرات نشان داده به جای آنکه با متجاوز مقابله کنند کودک‌کش‌ها را یاری می‌کنند و به جای اینکه در برابر ظلم قد علم کنند علی رغم اینکه در کلام خود البته به ظاهر از حقوق بشر بسیار سخن می‌گویند، اما در عمل نشان داده‌اند که مظلم را تحت فشار قرار می‌دهند نه ظالم را، چرا که ظالم در راستای خواسته‌های آمریکا در منطقه حرکت می‌کند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه معتقد است: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل بار‌ها نشان داده استدلال‌های قابل قبولی برای ارائه کردن ندارد، بلکه پرواضح است که آن‌ها منطق زور و قانون جنگل را در جهان حکمفرما کرده‌اند و بر این اساس سخن می‌گویند و عمل می‌کنند در حالی که نمی‌دانند ملت‌های مقاومی مثل مردم یمن و فلسطین هیچگاه تابع قانون جنگل نمی‌شوند و حرف زور را قبول نمی‌کنند.

حمیدرضا ترقی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: آمریکا، اروپا و حامیان اسرائیل باید دست از تداوم جنایت و حمله به مردم مقاوم منطقه بردارند چرا که کشور‌های غربی در راستای حمایت‌های همه جانبه از اسرائیل منطقه و جهان را به سمت ناامنی‌های بزرگی سوق می‌دهند.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: حمله به یمن و شلیک به پایگاه‌های نظامی یمن در حالی که مدافع مردم مظلوم غزه است و حمایت شورای امنیت از آمریکا و موضع‌گیری غربی علیه یمنی‌ها نشان‌دهنده استاندارد‌های دوگانه‌ای است که همه چیز را به نفع قدرت‌های بزرگ تفسیر می‌کند و براساس تامین منافع غرب قانون وضع می‌کنند و مصوبه می‌دهد، روالی که نشان می‌دهد سازمان ملل و شورای امنیت حافظ منافع ملت‌ها نیستند بلکه حافظ منافع قدرت‌های بزرگ هستند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.