ترکیه: آماده میانجی‌گری میان ایران و پاکستان هستیم

وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری از کشورهای ایران و پاکستان خواست تا خویشتن‌دار بوده و آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه امروز (۲۸ دی) در کنفرانس خبری مشترک با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در «امان» در میان سخنان خود، خواستار خویشتن‌داری ایران و پاکستان شد.

به نوشته الجزیره، وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده نقش‌افرینی برای کاهش تنش میان ایران و پاکستان است.

«هاکان فیدان» همچنین گفت: «ترکیه از تحولات و تنش رخ داده در منطقه در پی حملات ایران به خاک عراق و پاکستان و متعاقبا حملات پاکستان به برخی نقاط در خاک ایران نگران است و پس از تماس با ایران و پاکستان به این نتیجه رسیده است که دو طرف خواهان افزایش تنش نیستند».

شامگاه سه شنبه ۲۶ دی ماه دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان منهدم شد و این گروهک حملات پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود در کوههای مرزی بلوچستان را تأیید کرد.

در شرایطی که در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم و نیروهای نظامی ایران به دست گروهک تروریستی تجزیه‌طلب جیش‌ الظلم به شهادت رسیده‌اند، وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات ضدتروریستی ایران در قلمرو پاکستان «غیرقانونی و غیرقابل قبول بوده است».

از سوی دیگر نیز در ساعات بامدادی امروز در نقاط مرزی ایران و پاکستان و در داخل خاک ایران انفجارهایی رخ داد که دولت پاکستان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آنها را به عهده گرفت و در پی آن ایران خواستار توضیح فوری پاکستان شده است.

پایان پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.