قالیباف در همایش بانوان شورای ائتلاف: در نظام اسلامی زن را با نقش تمدن‌سازی و تربیتی می‌شناسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در جمهوری اسلامی و در باورهای فرهنگی و دینی خودمان زن را با نقش تمدن سازی و تربیتی اش می‌شناسیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس:

صبح امروز پنج شنبه ۲۸ دی ماه نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار زن، مشارکت، تحول حکمرانی با حضور بانوانی که برای انتخابات مجلس در سراسر کشور ثبت نام کرده اند برگزار شد.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش ابتدایی سخنان خود خاطرنشان کرد: ابتدا ماه شریف رجب را به یکایک شما عرض تبریک می گویم و انشاءالله از این فرصت ها استفاده کنیم و در این شب ها در حق هم دعا کنیم و از خدا بخواهیم خداوند توفیق خدمت به جامعه را به همه ما عطا کند.

وی افزود: جا دارد در این ماه عزیز یاد کنیم از امام عزیزمان که این عظمت انقلاب اسلامی را بنا نهادند و انقلاب اسلامی باعث افتخارات بزرگی برای همه جهان اسلام شد.

وی در ادامه گفت: امامی که انقلاب اسلامی را بنا نهاد جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت.

وی در ادامه گفت: این درایت باعث شد اسلام از کنج حجره ها خارج شود و باعث عزت مسلمین بشود، شما نگاه کنید قبل از انقلاب را با بعد از انقلاب و این ها را با به یک دیگر مقایسه کنید.

قالیباف تصریح کرد: موضوع فلسطینی که غربی ها می خواستند به فراموشی سپرده شود، امروز موضوع همه آزادی خواهان جهان با هر گرایش دین و مذهبی شده است و این خود یعنی عظمت انقلاب و عظمت اسلام.

وی در ادامه گفت: دومین ویژگی برجسته انقلاب اسلامی این بود که امام زنان را به جامعه وارد کرد و نقش زن را در همه عرصه ها برجسته کرد.

وی افزود: این کلام امام است که گفتند حق زنان است که در سیاست و مسائل اجتماعی دخالت کنند و این را تکلیف را به  زنان حضرت امام دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در قبل از انقلاب هم که برخی ها مخالف حضور زنان بودند امام محکم فرمودند که هیچ فرقی بین زن و مرد نیست.

وی در ادامه گفت: حتما در بین نگاه جبهه غرب به زن و اسلام تفاوت های اساسی وجود دارد و این تفاوت ها را باید باور کنیم و در عرصه جامعه آن را عمل کنیم.

وی افزود: غربی ها زن را یک ابزاری برای تبلیغات و برای تهییج مردان می خواهند و این را می خواهند اگر زن می خواهد در جامعه هم پذیرفته بشود باید مرد واره بشود و پا روی شخصیت خود بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: ولی در نگاه اسلامی ما، جنسیت مطرح نیست و نقش زن در جامعه مهم است، عدالت جنسیتی است و این موضوعیت دارد.

قالیباف در ادامه گفت: ما در جمهوری اسلامی و در باورهای فرهنگی و دینی خودمان زن را با نقش تمدن سازی و تربیتی اش می شناسیم و می دانیم.

وی افزود: ما راهی جز این نداریم برای افزایش قابلیت زنان به صورت کمی و کیفی فراهم بکنیم و برای این موضوع تمام تلاش خود را به کار ببریم. 

قالیباف با تاکید بر اینکه برخی شغلها زیبنده شخصیت و بافت و روح و روان زنان نیست، گفت: مثلا ما در مرزبانی در فلان بیابان آیا باید یک خانم را بفرستیم خب حتما این در شان خانمها نیست یا برای باز کردن گره ترافیکی در خیابان‌ها آیا باید از زنان استفاده کنیم خب مشخص است که این در شأن زنان نیست. 

رئیس مجلس با بیان اینکه هیچ کس مثل خود زنان نمی‌تواند نگاه زنان را نمایندگی کند، عنوان کرد: هیچ کس مثل زنان نمی‌تواند توازن بین نقش ارزشمند مادری و همسری و فعالیت اجتماعی را بشناسد و آن را رعایت کند به همین خاطر باید اجازه دهیم که زنان در این امور محور باشند‌.  

وی با بیان اینکه ما باید حواسم باشد که چه انتخاب کننده باشیم چه انتخاب شونده این تازه آغاز راه است و انتهای مسیر نیست، یادآور شد: یکی از ضعفهای جامعه انقلابی ما این است که ما فصلی و مقطعی وارد اینگونه میدان‌ها می‌شویم که البته این ایراد ما مدیران است. ما نباید فقط در مقاطع انتخابات فعال شویم. قالیباف گفت: حتما زنان ما در جامعه باید در حوزه مطالبات، نقش کلیدی خود را در این عرصه به جامعه ثابت کنند. این رویکرد دو اثر برای جامعه دارد اول اینکه امر ولی جامعه در بحث مشا‌رکت محقق می‌شود و دوم اینکه دغدغه‌ ها و مطالبات زنان همواره توسط خودشان دنبال می‌شود. 

رییس مجلس عنوان کرد: امروز جامعه زنان ما نیازمند کسب تجربه و اعتماد به یکدیگر هستند و این اعتماد و تجربه به سرعت میتواند رشد و ارتقای زنان را در جامعه محقق کند. 

وی گفت: وقتی می‌گوییم مجلس یازدهم مجلس فعالی بوده و اینکه رهبر انقلاب این مجلس را انقلابی عنوان می‌کنند و میفرمایند که شجاعانه در میدان بوده و عقلانیت همراه با شجاعت داشته به این علت است که این مجلس در حوزه زنان قوانین ارزشمندی از جمله قانون جوانی جمعیت را داشته است. 

قالیباف با تاکید بر اینکه افتخار مجلس بود که قانون جوانی جمعیت و قانون راهبردی برای رفع تحریم‌ها  را به تصویب رساند، خاطرنشان کرد: مسئله لایحه حمایت از زنان از جمله مسائلی بود که دو دهه روی زمین مانده بود و ما در لین مجلس تلاش کردیم تا با همکاری دولت آن را به ثمر برسانیم.

رییس مجلس ادامه داد: همچنین در برنامه هفتم توجه جدی از نظر ساختاری به جایگاه زنان صورت گرفته و الحاقیه‌ای برای آن تصویب شده و هم در بحث زنان عشایری، روستایی و سرپرست خانوار مصوباتی را داشته ایم.  همچنین فرصت هایی برای زنان خلاق که خانه دار هستند در نظر گرفته شده است.  

قالیاف در پایان با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم هرگز از موضوعات مربوط به زنان غفلت نکرد و بیش از مجالس دیگر به آن پرداخت، گفت: تلاش ما این است که در مسیر تنقیح قوانین، قانون جامع زنان در همه ابعاد را در مجلس پیش رو به سرانجام برسانیم.

پایان پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.