حملات راکتی به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق

در ادامه حملات نیروهای مقاومت، منابع عراقی می‌گویند پایگاه عین الاسد که محل استقرار نظامیان آمریکایی است، هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  منابع خبری عراقی گزارش داد که مناطق اطراف پایگاه عین الاسد واقع در غرب این کشور هدف حمله راکتی قرار گرفته است. این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

این تصاویر از حمله مذکور منتشر شده که نشان می‌دهد دود از عین الاسد به هوا برخاسته است.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، ضمن تأیید این حملات، خبر داد که این حمله با چند فروند موشک صورت گرفته و موشکها نیز از منطقه البغدادی شلیک شده است.

این منبع مدعی شد که در این حملات، بر اساس اطلاعات اولیه، تلفات انسانی در میان نظامیان آمریکایی گزارش نشده است. شبکه خبری اسکای نیوز هم به نقل از منابع عراقی گزارش داد که این حمله، بزرگترین حمله‌ای بوده است که گروههای مقاومت به پایگاه آمریکا داشته‌اند. برخی از منابع، تعداد راکتهای شلیک شده را ۲۰ عدد اعلام کرده‌اند.

 

گروههای مقاومت عراق در واکنش به نقض‌های مکرر حاکمیتی عراق و تداوم جنگ غزه، همچنان در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه هستند و تأکید دارند که تا اخراج کامل آمریکا از عراق و منطقه، قطعا به این حملات ادامه خواهند داد.

در حالی که گروه‌های مسلح عراق به اقدامات و فشار برای اخراج نیروهای آمریکایی ادامه می‌دهند، حملات به پایگاه‌های محل حضور نیروهای آمریکایی در عراق از جمله عین الاسد و حریر همچنان ادامه دارد.

پیش از این، «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که اطلاعی از تصمیم وزارت دفاع عراق درخصوص خروج نیروهای امریکایی از عراق ندارد. وی افزود که آمریکا، همچنان همکاری مستحکمی با عراق خواهد داشت.

حدود ۲۵۰۰ نظامی امریکایی در عراق در استان‌های الانبار، اربیل و بغداد در پایگاه های عین الاسد، حریر و ویکتوریا حضور دارند.

از سوی دیگر «سعودی الساعدی» رئیس فراکسیون حقوقی پارلمان عراق، با اشاره به نقض‌های مکرر حریم هوایی و زمینی عراق از سوی نیروهای آمریکایی، تصریح کرد که پارلمان رسما در نامه‌هایی به دفاتر نخست‌وزیر، وزارت خارجه و وزارت دفاع، خواستار شفاف‌سازی درباره شمار پایگاه‌ها، نیروهای، تجهیزات و «ماموریت‌های استشاری و آموزشی ادعایی نیروهای ائتلاف آمریکایی» شده است. او گفت که در صورت عدم پاسخگویی این نهادها، طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، ظرف ۱۵ روز دیگر این موضوع به دستگاه قضایی ارجاع خواهد شد. 

در همین راستا عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق علی البنداوی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های عراقی از اتخاذ «گام‌های واقعی» برای برگزاری نشست فوق‌العاده پارلمان برای بررسی موضوع نقض حاکمیت عراق، خبر داد و گفت آمریکا برای اهداف امنیتی خود، در بمباران کشورهایی که با آنها توافقنامه راهبردی امضا کرده، تردیدی نمی‌کند. «عراق نیز حق پاسخگویی به بمباران مقرهای امنیتی و شهادت رهبران و اعضای دستگاه‌های امنیتی خود را دارد». 

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.