وضعیت بحرانی بیمارستان «ناصر» غزه؛ از نبود دارو تا کمبود سوخت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی محاصره بیمارستان ناصر در غزه را تشدید کرده و اطراف آن را به شدت بمباران می کند تا جایی که بیمارستان در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا  به نقل از رسانه های عربی، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست، زندگی ۳۰۰ نیروی کادر درمان، ۴۵۰ زخمی بستری در بیمارستان و ۱۰ هزار آواره پناه آورده به این مجتمع بیمارستانی را در معرض خطر مستقیم قرار داده اند.

القدره افزود: این مجتمع بیمارستانی با کمبود شدید داروهای بیهوشی، مراقبت های ویژه، عملیات جراحی و همچنین تجهیزات و نخ عمل جراحی مواجه است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تصریح کرد: ژنراتورهای برق مجتمع بیمارستانی ناصر به دلیل کمبود سوخت تا چهار روز دیگر از کار خواهند افتاد و کادر پزشکی، زخمی ها و آوارگان پناه آورده به بیمارستان از دسترسی به غذا محروم هستند.

القدره خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی مانع جابجایی خودروهای آمبولانس است و نیروهای فوریت های پزشکی برای نجات جان زخمی ها، جانشان را به خطر می اندازند.

این در حالی است که وزارت بهداشت غزه روز سه شنبه اعلام کرد از هفتم اکتبر و همزمان با آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۲۷هزار و ۵۸۵ فلسطینی در غزه شهید و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۱۲مورد کشتار در غزه شد که در این تجاوزها ۱۰۷ فلسطینی شهید و۱۴۳نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از آغاز عملیات نیروهای مقاومت تاکنون، ۲۷هزار و ۵۸۵ فلسطینی در غزه شهید و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که در یکصد و بیست و سومین روز از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم بامداد امروز بمباران شدیدی را علیه مناطق جنوبی شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.