رسانه‌ها نقش ممتازی در ارتقای آگاهی مردم نسبت به حضور در انتخابات دارند

بسیاری از مسائل جامعه نیازمند گفتگو و ارائه راهکار‌های مطلوب است تا در نهایت نتیجه مورد دلخواه عموم جامعه باشد و بسیاری از مشکلات رفع شود مثل حضور در پای صندوق رای برای اصلاح معضلات و مشکلات کشور.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت  /  امید علی مسعودی

امروز رسانه نقش ممتازی در آگاهی رسانی، ایجاد شفافیت و تمیز دادن اخبار واقعی از فیک نیوزهاست. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است این است که نباید نقش و وظیفه و یا رسالت رسانه‌ها را تنها تا جایگاه انتشار اخبار پایین بیاوریم، چرا که آن‌ها عهده‌دار وظایف بزرگ و سترگی در حوزه‌های مختلف و مرتبط با امور جامعه هستند.

امروز بسیاری از مسائل جامعه نیازمند گفتگو و ارائه راهکار‌های مطلوب است تا در نهایت نتیجه مورد دلخواه عموم جامعه باشد و بسیاری از مشکلات رفع شود مثل حضور در پای صندوق رای برای اصلاح معضلات و مشکلات کشور.

بی‌تردید رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد میل و رغبت مردم برای بالا بردن مشارکت ایفا می‌کنند، ضمن اینکه رسانه‌ها اعم از نوین یا سنتی باید در چارچوب بررسی محور‌های مختلف با دعوت از کارشناسان نخبه؛ و توسل به سبک‌های مختلفی که در رسانه برای برقراری ارتباط با مخاطب در دستور کار قرار می‌گیرد مثل نوشتن مقالات تخصصی، ارائه مقالات افراد معتبر، تولید مستندات کوتاه زمینه‌های لازم را برای ارتقای آگاهی مردم نسبت به اینکه چرا باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند باز کنند.

دعوت از شخصیت‌های سیاسی، هنرمندان، سلبریتی‌ها و شخصیت‌های ورزشی که صد البته دل در گرو استقلال کشور دارند می‌تواند در افزایش مشارکت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار باشد، بنابراین رسانه‌ها نباید از رسالت مهم خود در این زمینه غفلت کنند.

قطع به یقین برخی سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت‌ها زیان‌هایی به کشور از جمله در حوزه اقتصادی وارد کرده است، اما راهکار حل و عبور از این معضلات؛ عدم شرکت در انتخابات نیست، بلکه حل این مشکلات وابسته به انتخاب نمایندگان اصلح، کارآمد و نخبه‌ای از جنس مرد است به این خاطر باید در پای صندوق رای حضور حداکثری داشته باشیم و این موضوع برای مردم تبیین شود که مثلا در شهری مثل تهران لازم نیست لیستی رای داده شود، بلکه با بررسی سوابق اجرایی و تخصصی افراد می‌توانیم به افراد مطمئن رای دهیم.

به هر حال از بین ۳۰ نامزد انتخاباتی شهر تهران مردم یک نفر را قبول دارند، حتی اگر بر فرض مثال بگوییم مایل به انتخاب برخی نامزد‌ها نیستند، اینجا مساله مهم شرکت حداکثری در انتخابات است حتی اگر برخی از کاندیدا‌های مورد علاقه‌شان در لیست‌ها نباشد برای جلوگیری از توطئه‌های دشمن باید رای دهیم و رسانه‌ها در این بین باید نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.