حضور مقتدرانه ۱۱ اسفند، مولفه دیگری برای ترس دشمن

اما و اگر ها از میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات حاکی از حضور بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : رضا آرمانیان

۱۱ اسفند است روز حماسه و حماسه سازی مردم ایران اسلامی، روزی که مردم ایران از اولین ساعات آغاز رای گیری پرشور و مقتدرانه پای صندوقهای رای حاضر شده اند تا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرکت کنند.

دشمن مدتهاست در تلاش است بتواند با انتشار اخبار ساختگی و دروغین از میزان حضور مردم بکاهد اما واقعیت این است که ملت ایران در این ۴۵ سال ثابت کرده اند هیچ تلاشی از سوی دشمن نمی‌تواند جلوی آنها را برای مشارکت در انتخابات بگیرد.

پیروزی بزرگترین دومینوی سیاسی

انتخاباتی که به تعبیر نظام های بین المللی بزرگترین دومینوی سیاسی در ایران اسلامی است ایرانی که به پشتوانه همین مردم بار دیگر بر قله های رفیع اقتدار و صلابت ایستاده و به بزرگترین جایگاه ها خواهد رسید. 

ایرانی که سالیانی است بعد از انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری قله های پیشرفت و پیروزی از کشف واکسن ها تا ساخت داروهای مهم و حساس، از فتح قله های علمی تا جایگاه مهم نظامی و دفاعی را کسب کرده است و حالا چشم همه دنیا در این نقطه از زمان به این نقطه از مکان جغرافیایی یعنی ایران اسلامی دوخته شده تا نتایج و رفتار مدنی جامعه اسلامی ایران را تحلیل کنند. 

باید گفت حماسه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از همان آغازین ساعات اخذ رای در کلیه شعب رای در تهران و سراسر کشور آغاز شده است چنانچه مشارکت مردم در انتخابات از اولین ساعات تا این لحظه روند رو به رشدی داشته است و احتمالا این روند در ساعات دیگر و با نزدیک شدن به زمان پایان رای گیری شدت بیشتری داشته باشد.

حضور گسترده در مهد سلیمانی ها

هرچند فعلا نمی‌توان عدد دقیقی از میزان مشارکت اعلام کرد اما به گفته خبرنگاران مستقر و فیلم های ارسالی از صندوق‌ های شعب رای در سراسر کشور همچنان در اکثر شعب مردم در صف رای گیری‌ هستند و حتی در برخی شعب رای‌گیری صف‌ اخذ رای به بیرون از مرکز رای‌گیری کشیده شده و هر لحظه هم بر تعداد مردم افزوده میشود و این حضور و مشارکت تو دهنی محکمی به دشمنی است که تلاش کرد با ترفندهای مختلف از سیاه نمایی و ناامید پراکنی تا انتشار دروغ های خنده دار و فیک جلوی مشارکت مردم را بگیرد اما دشمن نه دلسوز ملت ایران است و نه قرار است نقش دایه مهربانتر از مادر را بازی کند؛ دشمن فقط در فکر تجزیه ایرانی است که ۴۵ سال است همانند خاری در چشمش آزارش می دهد دشمن به فکر تخریب ساختار اجتماعی و امنیت ایران و ایرانی است نه آبادی و آبادانی این آب و خاک سلیمانی پرور و مهد دانشمندان و مهندسان و پزشکان نام آور.

۶۱ میلیون واجد رای

انتخابات در حال انجام است و ستاد انتخابات کشور از مردم خواسته است که به دلیل سرد بودن هوا، زمان حضور در شعب صندوق رای را به ساعات پایانی موکول نکنند. در حال حاضر ۴۴ هزار شعبه ثابت و ۱۵ هزار شعبه سیار در سراسر کشور در حال اخذ رای مردم هستند. متولدان ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات هستند.

 ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ زن خواهند بود.

با این حال تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی کشور است و ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۹۱ نفر واجد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سطح این استان هستند؛ استان تهران با ۳۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه و ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است.

رقابت برای تعیین ۲۹۰ نماینده

باید تکرار کرد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب نمایندگان ۸۸ کرسی در یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان ادامه دارد و در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر برای رقابت در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۴۴ نفر نیز برای رقابت در مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده اند.

حضور همه؛ از خراسان تا خوزستان 

از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب کشور از خراسان تا کردستان و خوزستان و از گیلان و گلستان تا آبادان و سیستان همه آمده اند تا در میدان نبردی دیگر با دشمن رو در رو شده و با دادن رای و مشارکت در انتخابات اثبات کنند پای کار نظام میمانند و گوش به فرمان رهبری بوده و خودشان برای سرنوشت خود و فرزندانشان تصمیم میگیرند و قرار نیست دشمن سرنوشت آنها را رقم بزند.

اما و اگر ها از میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات حاکی از حضور بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری دارد. 

مشارکتی که هم اکنون هم با وجود حضور گسترده مردم دور از ذهن نیست و نخواهد بود. به امید حماسه ای نو در اسفند ۱۴۰۲ و فتح قله دیگری از اقتدار و صلابت برای ایران اسلامی...

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.