صبح صادق چگونگی حفظ شیرینی تشکیل مجلس دوازدهم را تبیین می‌کند

۱۰ راهبرد

با برگزاری هر انتخاباتی و راهیابی افراد جدید به حوزه‌های مسئولیت در سطوح راهبردی با رأی مردم، به طور قطع نور امید بیشتری در دل و ذهن رأی‌دهندگان و مردم برای حل مشکلات کشور و ملت ایجاد می‌شود[...]

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : پایگاه بصیرت / یدالله جوانی/ گروه سیاسی
با برگزاری هر انتخاباتی و راهیابی افراد جدید به حوزه‌های مسئولیت در سطوح راهبردی با رأی مردم، به طور قطع نور امید بیشتری در دل و ذهن رأی‌دهندگان و مردم برای حل مشکلات کشور و ملت ایجاد می‌شود. با انتخابات ۱۱ اسفند، مردم اکثریت ساکنان بهارستان ۱۲ را انتخاب کردند و مابقی را هم از میان راه‌یافتگان به دور دوم انتخاب خواهند کرد.
مردم کار خود را به درستی انجام دادند و اکنون منتخبان مردم هستند که باید با رفتاری حکیمانه به مطالبات و انتظارات مردم پاسخی شایسته دهند. هر انتخاباتی با هر نوع انتخابی از سوی مردم، امری مبارک و شیرین است. اکنون هنر منتخبان ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲، حفظ این شیرینی و افزودن به آن، با ارتقای کارآمدی مجلس دوازدهم است. کارآمدی مجلس شورای اسلامی، با وضع قوانین درست و بهنگام و متناسب با نیازها، اصلاح قوانین نادرست گذشته، نظارت عالمانه و منصفانه بر روند اجرای قوانین و اعمال دیگر صلاحیت‌های مشخص شده در قانون برای مجلس و نمایندگان تحقق پیدا می‌کند. 
بدون تردید، اگر همه نمایندگان، بر این باور باشند که برای این دوره چهار ساله، در پیشگاه خداوند متعال و ملت ایران مسئولیت سنگینی بر دوش دارند و روزی باید نسبت به لحظه لحظه‌های این دوران زودگذر پاسخگو باشند، از هم اکنون برای چگونگی استفاده از این لحظه‌ها و ارتقای کارآمدی مجلس، با نگاهی عالمانه و واقع‌بینانه، برنامه‌ریزی می‌کنند.
اما نکته مهم و راهبردی در این موضوع پیش از هر اقدام از سوی نمایندگان منتخب و محترم، شناخت آفات اصلی نابود‌کننده این شیرینی مجلس جدید و خاموش‌کننده نورهای امید در دل‌های رأی‌دهندگان و مردم است. اگر بپذیریم هر مجموعه‌ای آفاتی دارد که در صورت غفلت از آن، مجموعه را ناکارآمد می‌کند و مجلس دوازدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین بر تک‌تک نمایندگان منتخب محترم، واجب است با این آفات آشنا شده، به شکل فردی و جمعی برای از بین بردن این آفات کوشش کنند.
بسیار روشن و واضح است که در این میان، افراد و مجموعه‌هایی در داخل و از خارج کشور، تمرکز راهبردی بر قوت‌بخشی به آفات برای ناکارآمد کردن مجلس خواهند داشت. اینها همان جماعتی هستند که حدود یک سال اخیر، تمام تلاش خود را برای تحریم انتخابات انجام دادند. بنابراین، کار نمایندگان محترم مجلس جدید برای مبارزه با آفات و عوامل ناکارآمدساز بهارستان ۱۲ دشوار است.
رهبر حکیم انقلاب اسلامی که از ابتدای سال، با شناخت دقیق نقشه‌های دشمن برای انتخابات ۱۱ اسفند، با اعلام چهار راهبرد «امنیت»، «سلامت»، «رقابت» و «مشارکت»، توطئه‌های طراحی شده علیه کشور عزیزمان را خنثی کردند، پس از برگزاری انتخابات نیز دوراندیشانه با آسیب‌شناسی بهنگام از مجلس جدید، برای کارآمدی مجلس دوازدهم، با توصیه‌های راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن کند، متذكر شده و فرمودند:
«آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد، باید خیلی مراقبت کرد.»
رهبر معظم انقلاب با این هشدار مبتنی بر آسیب‌شناسی مجلس جدید و مبتنی بر تجارب ۴۵ ساله، در ادامه بیانات خود افزودند: «اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود و در نهایت هم، مجلس از کارایی می‌افتد.»
بنابراین، لازم است همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آنان در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.
بر مبنای همین نگاه و رویکرد، راهبردهای زیر از سوی نمایندگان محترم برای حفظ شیرینی مجلس جدید و افزایش کارایی آن، می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
۱ـ افزایش مراقبت‌ها از افتادن در تله بداخلاقی‌ها و راه انداختن دعواهای دشمن شادکن و اختلاف‌برانگیز و ارتقای تقوای سیاسی فردی و جمعی نمایندگان با تأکید بر پرهیز از دروغگویی، تهمت زدن و افترا به دیگران؛
۲- تقویت نگاه‌های فردی و جمعی نمایندگان بر ارائه ایده و طرح برای حل مشکلات کشور عزیزمان ایران، به ویژه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم؛
۳- ارتقای بصیرت فردی و جمعی نسبت به نقشه‌های دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی؛
۴- افزایش توجه به منافع ملی و در رأس آن امنیت ملی با توجه به تحولات منطقه؛ 
۵- تقویت همکاری با دولت برای حل مشکلات کشور، به ویژه مشکلات اقتصادی؛ 
۶- افزایش همکاری با قوه قضائیه برای مبارزه واقعی و جدی با اژدهای هفت سر فساد؛
۷- تقویت مرکز پژوهش‌های مجلس برای ریشه‌یابی دقیق از مشکلات با هدف اتخاذ راه حل‌های درست در حوزه قانون‌گذاری؛
۸- پرهیز از گرفتار شدن در امور سطحی، شعاری و بی‌فایده؛ 
۹- ارتقای نگاه نمایندگان به نخبگان حوزه‌های انتخابیه به منزله اتاق‌های فکر و هیئت‌های اندیشه‌ورز برای امور نمایندگی؛
۱۰- افزایش ارتباط مستمر با مردم برای جهاد تبیین در فضای جنگ شناختی و آشنایی با مشکلات آنان.
به طور قطع توجه به راهبردهای ده‌گانه وتلاش برای جست‌وجوی راه‌های عملیاتی کردن این راهبردها و اهتمام جدی برای عمل به راهکارهای مناسب، می‌تواند یک مجلس در تراز انقلاب اسلامی را شکل دهد. 
ان‌شاءالله 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.