‍واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی‌تر می شود؟

محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  چند ساعت پس از آن که روسیه و چین، قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره جنگ غزه را وتو کردند، تروریست ها بیش از ۱۳۰ شهروند را در سالن کنسرت کروکوس مسکو به خاک و خون کشیدند.

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرده بود که پیش‌نویس آمریکا مبهم، و فاقد بندهایی برای اعمال فشار کافی بر اسرائیل و برقراری آتش بس است.

پوتین رئیس که دارای سوابق اطلاعاتی در کاگ‌ب بوده، پس از وقوع عملیات تروریستی گفت: «از وتو کردن قطعنامه شورای امنیت و حمایت از مردم غزه پشیمان نیستیم، حتی اگر به ما ضربه بزنید».

او انگشت اتهام را نه فقط به سوی آمریکا، بلکه به سمت اسرائیل گرفته است. این دومین عملیات خرابکاری جبهه غرب، پس از برنامه ریزی گسترده برای آشوب افکنی در انتخابات چند روز قبل ریاست جمهوری روسیه است.

تحرکات امنیتی اخیر، نشانه نگرانی شدید غرب از شکست در جنگ اوکراین هم هست؛ جبهه ای که اسرائیل هم در کنار آمریکا برای به شکست کشاندن روسیه آفتابی شد و برای معدود دفعات، خود را علنا در صف دشمنان روسیه جانمایی کرد.

پوتین با وجود تقلای داعش برای بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات تروریستی، انگشت اتهام را به سمت جنایتکاران در غزه نشانه گرفت و احتمالا از آمریکا و اسرائیل انتقام خواهد گرفت؛ چرا که هر نوع دعوت به معامله مربوط به مرحله ما قبل اقدامات تروریستی است و اقدامات ضد امنیتی به عنوان اعلام جنگ تلقی می شود.

هشت ماه دیگر، انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ای برگزار می شود که به ویژه از چهار سال قبل وارد فضای تخاصمات شدید دوقطبی شده است. روسیه، آن زمان متهم به دستکاری شده بود. آخرین گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم می گوید چین و روسیه و ایران، تحرکات خود برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی و انتخابات آمریکا را شدت بخشیده اند.

اکنون که ریاست پوتین برای یک دوره دیگر تمدید شده، او آماده مواجهه تهاجمی تر با دولت هایی است که علنا وارد عملیات ضد امنیتی و حتی نظامی (در پوشش ارتش ورشکسته اوکراین) شده اند.

آمریکا چند سال قبل با دستکاری در اوکراین و تأسیس پایگاه های اطلاعاتی و نظامی و سیاسی در کی‌اف، پا روی دم روسیه گذاشت و پیامد آن، خسارتی راهبردی برای اروپا بود. به نظر می رسد اتفاق امشب، روسیه را وارد فاز تهاجمی تر نسبت به آمریکا و اسرائیل بکند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.