رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

اقتصاد مقاومتی زمینه ساز تحقق شعار سال در کردستان است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز

اکبر محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی»، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از الگوهای موفق در مواجه با تحریم های غرب علیه ملت ایران به شمار می رود.

وی با بیان اینکه عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند راهگشای بسیاری از چالش های اقتصادی امروز کشور و به تبع استان کردستان باشد، افزود: اجرای این الگو می تواند زمینه ساز تحقق شعار سال از طریق توجه ویژه به سرمایه های داخلی، نیروی انسانی توانمند به منظور افزایش سطح تولیدات داخلی باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان رشد تولید را مسیر رفع بسیاری از تنگناهای امروز کشور خواند و گفت: افزایش قیمت ارز منجر به کاهش تولیدات داخلی شده که از طریق رونق تولید و صادرات غیرنفتی می توان این روند را بهبود بخشید.

محمدی یکی از اقدامات قابل تحسین دولت در سال گذشته را مهار رشد نقدینگی دانست و بیان کرد: افزایش هزینه های تولید، تشدید تورم از سمت عرضه و رکود تورمی را به دنبال دارد بنابراین رفع این نگرانی از طریق هدایت اعتبارات بانکی به سمت جهش تولید و تامین سرمایه بخش واقعی تولید ممکن می شود.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در تمامی امور یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، یادآور شد: مهمترین کار دولت آزاد سازی منابع تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ و اجرای دقیق بودجه ۱۴۰۳ در تخصیص اعتبارات لازم برای تامین سرمایه مورد نیاز بخش تولید است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از تدوین برنامه عملیاتی در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت : رویکرد دولت در استان کردستان حمایت از بخش تولید و تولید کننده و ایجاد اشتغال پایدار است که این روند نیز در سال‌جاری با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.