دلایل حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق از جانبی نشان‌دهندهٔ اقدامی تعمدی به منظور گسترش تحولات منطقه‌ای و عواقب فراگیر آن است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  این حمله ریشه در چندین عامل اجتماعی، سیاسی و امنیتی دارد که در زیر به آنها می پردازیم:

۱- ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف اعلامی در غزه؛ پس از گذشت قریب به شش ماه از طوفان الاقصی و حمله همه جانبه‌ی رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم به اهداف اعلامی خود، از جمله ترور برخی فرماندهان حماس از جلمه یحیی سنوار و محمد ضیف و ... نرسیده است. همچنین اینکه تونل‌های غزه نیز کماکان وجود دارد و هر روز تعدادی از صهیونیست‌ها در غزه توسط مجاهدان فلسطینی شکار می شوند.

اسرای صهیونیست هنوز آزاد نشده‌اند و تعدادی از آنها در بمباران‌ها کشته شده اند. رهبران سیاسی حماس و جهاد اسلامی هم در سلامت هستند. بنابراین این رژیم در دستیابی به اهداف خود ناکام بوده است.

۲- اختلافات داخلی و افزایش اعتراضات؛ در پی ناکامی‌های پیش گفته اسرائیل با تنش‌ها و اختلافات داخلی بی سابقه‌ای روبرو شده است، این امر باعث شده تا اعتراضات گسترده‌تری در آن رژیم شکل بگیرد. همگی نسبت به نحوه‌ی مدیریت جنگ معترض هستند و خواستار استعفای نتانیاهو شده‌اند.

مطالبات آزادی اسرا افزایش یافته وضعیت آواره های شمال و تورم شدید اقتصادی در پی نا امن شدن حمل و نقل دریایی هم مزید بر علت شده است. از سوی دیگر خستگی و فرسودگی نیروهای نظامی، وضعیت کابینه‌ی ائتلافی را به شدت شکننده کرده است.

۳- با توجه به عدم حذف شخصیت‌های کلیدی حماس و جهاد اسلامی، صهیونیست‌ها به هدفی آشکار و در دسترس حمله کردند. بر اساس این حمله‌ی موشکی شخصیت کلیدی و فرمانده عالیرتبه‌ی ایران که مسئولیت کمک به مقاومت سوریه و لبنان را بر عهده داشت شهید کرده تا با حذف فیزیکی وی، ژست موفقیت گرفته تنفسی برای خود ایجاد کنند.

۴- از طرفی مذاکرات اسرائیل با حماس در قاهره در جریان است و این رژیم با انجام این عملیات به دنبال امتیاز گیری در مذاکرات مذکور بوده تا با حذف شخصیت‌های کلیدی حامی مقاومت فلسطین، مقاومت از شروط خود کوتاه بیاید و تسلیم خواسته‌های این ژیم شود.

۵- از سوی دیگر صهیونیست‌ها به دنبال پاسخ شتابزده‌ی ایران هستند تا از فشار چند جانبه بر خود بکاهند و از طرفی در پی پاسخ شتابزده‌ی ایران چشم به درگیری ایران و آمریکا دوخته‌اند. اما تا این مرحله، درگیری و تنش بین محور مقاومت و آمریکا از سوی دو طرف مدیریت شده است و این امر به سود نتانیاهو و کابینه ی افراطی وی نیست. آنها به طُرق مختلف به دنبال گسترش دامنه‌ی تنش و درگیری بوده تا به نحوی با کشیدن پای ایران و آمریکا به درگیری‌ها از فشار بر خود بکاهند.

۶- این حمله نشان می‌دهد این رژیم در پی حملات و ترورهای قبلی گستاخ‌تر شده و این دفعه به مرکز دپلماتیک ایران حمله کرده است. به هر حال در پاسخ به این حمله باید اقدامی حکیمانه و در خور صورت گرفته تا موازنه‌ی تهدید برقرار شود بازدارندگی لازم در این زمینه ایجاد شود.

ایران تاکنون صبر راهبردی پیشه کرده است و برخی پاسخ‌های عملیاتی به دور از هیاهوی رسانه‌ای داده شده است. پاسخ ما باید متناسب با سطح عملیات صهیونیست‌ها باشد.

این پاسخ می‌تواند از نظر حجم و اندازه و تلفات هم سطح و بالاتر از حمله‌ی صهیونیست‌ها باشد. تا موازنه ی وحشت را برقرار سازد. سفارت و کنسولگری‌ها همچنین وابسته‌های نظامی این رژیم در برخی کشورها اهداف آماده برای این امر است.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.