پاسخ ایران دور از تصور و متکی بر نقاط ضعف رژیم صهیونیستی خواهد بود

پاسخ ایران به شهادت مستشارانش در دمشق بدیع، دور از تصور و متکی بر نقاط ضعف رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه یکی از خطرناک ترین رفتار این رژیم محسوب می شود. این حمله در نوع خود که بی سابقه بوده است، نشان دهنده بن بست استراتژی اسرائیل در جنگ غزه است. از این رو این رژیم تلاش می کند با گسترش جنگ در منطقه از وضعیت بوجود آمده در غزه نجات پیدا کند. وضعیتی که رژیم صهیونیستی و دولت نتانیاهو در غزه در شرایط کنونی با آن روبروست، باعث تغییر در شرایط منطقه به لحاظ جابجایی وضعیت بازیگران منطقه ای از منظر تاثیر گذاری بر تحولات شده است. از این رو رژیم صهیونیستی که بعنوان متغییر مستقل یا کنشگر قعال در منطقه خود را معرفی می کرد، در حال حاضر تبدیل به متغییر وابسته شده است که حرکت و رفتار آن بر اساس رویکردهای محور مقاومت تنظیم می شود که نمونه آن را می توان به عملیات طوفان الاقصی  اشاره کرد. بنابراین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه تلاش برای تغییر قواعد بازی در منطقه است. البته محور مقاومت پاسخ سختی به این رفتار صهیونیست ها خواند داد.  پاسخ ایران به شهادت مستشارانش در دمشق بدیع، دور از تصور و متکی بر نقاط ضعف رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وب سایت "dzen" در مطلبی تحت عنوان "خودکشی رژیم صهیونیستی با تعرض به کنسولگری ایران" حمله رژیم به کنسولگری ایران را بررسی کرده است.

در این گزارش آمده است: "اسرائیل دوشنبه گذشته به ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق حمله هوایی کرد که در آن ۱۳ نفر ازجمله فرماندهان ارشد نظامی و افرادی همچون سردار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان نیروی قدس سپاه ایران به شهادت رسیدند.
 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود گفت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی در غزه و دست نیافتن به اهداف خود، تعادل روانی اش را از دست داده است.
 وی حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی خواند، مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه اسرائیل دانست و بر لزوم واکنش جدی جامعه بین الملل نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تأکید کرد.
 بی تردید واکنش ایران به هدف قرار دادن مستشارانش در ساختمان کنسولی این کشور در دمشق، پایتخت سوریه به وسیله اسرائیل بدیع، عملی و متوازن خواهد بود. این پاسخ به گونه ای است که نشان می‌دهد تهران از شکاف‌های موجود در عناصر دفاعی اشغالگران آگاه است و به خوبی از آنها استفاده خواهد کرد.
 
بی شک مقام های ایرانی از نقاط ضعف این رژیم مطلع هستند. کارشناسان مسائل بین الملل نیز بر این باورند اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرده و در حال خودکشی است. به گفته کارشناسان، ایران پس از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری خود در دمشق به شیوه ای تلافی جویانه اما عملی پاسخ خواهد داد.
 
به گفته کارشناسان، کاری که اسرائیل انجام داد فراتر از عبور از خطوط  قرمز و در واقع طرف اسرائیلی تهران را تحریک به تقابل کرده است. اکنون شما باید موضوع بسیار ساده ای را درک کنید؛ اینکه ایران، اسرائیل را نابود خواهد کرد و هیچ کس در جهان نیست بتواند بگوید تهران نمی تواند.

اسرائیل با مقاومت فلسطینیان در غزه، در تنگنای سیاسی بزرگی گرفتار شده است در غزه گرفتار شده است و تمایل دارد دست به خودکشی و اقدامات انتحاری بزند تا فضای جنگ غزه را گسترده تر کند، زیرا می داند نمی تواند مقابل فشار افکار عمومی ناشی از جنایت هایش در غزه بایستد. اسرائیل می‌خواهد شکست خود را بُعد گسترده‌تر و در مواجهه با کشور بزرگتری مانند ایران بدهد تا این گونه افکار عمومی جهان را آرام کند.
 
درواقع اسرائیل با حمله به ساختمان کنسولی ایران فقط خطوط قرمز را رد نکرد، بلکه هر کاری کرد تا تاریخ و آیندگان بنویسند خودکشی کرده بود. سعید جعفروف شرق شناس معتقد است، ایران در اقدام تلافی جویانه خود متعادل و عملی خواهد بود و مقام های ایرانی از نقاط ضعف اسرائیل آگاه هستند.
 
از منظر حقوقی، این کارشناس روس عنوان کرد: فکر می‌کنم حملات تلافی‌جویانه ایران شدیدتر خواهد بود، زیرا اسرائیل نقاط ضعف زیادی دارد و در وهله نخست می توان به حمل و نقل دریایی و در وهله بعد، می‌توان به شخصیت‌های اسرائیلی ضربه زد. هر چه باشد می‌دانیم تصمیم‌سازان ایرانی نقاط ضعف اسرائیل را به خوبی می‌دانند."

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.