نتانیاهو با حمله به کنسولگری ایران آخرین کارت خود را برای بقا رو کرد

اگر موضوع حمله رژیم صهیونیستی را به کنسولگری ایران به ساده‌ترین شکل تحلیل کنیم ناظر بر این موضوع که حمله صورت گرفته نتیجه خواسته وزیر دفاع اسرائیل و شخص نتانیاهوست قطعا این موضوع به معنای کلید زدن جنگ رو در رو و مستقیم از سوی اسرائیل با ایران است

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  بصیرت : ابوالفضل ظهره‌وند

در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران تحلیل‌های مختلفی بیان و ارائه شده است. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است تحلیل‌هایی نسبت به این موضوع است که آنچه اسرائیل انجام داد باید به این رژیم سفاک کودک‌کش نسبت داده شود یا مساله از جای دیگری آب می‌خورد.

اگر موضوع حمله رژیم صهیونیستی را به کنسولگری ایران در دمشق به ساده‌ترین شکل ممکن تحلیل کنیم ناظر بر این موضوع که حمله صورت گرفته نتیجه خواسته وزیر دفاع اسرائیل و شخص نتانیاهوست قطعا این موضوع به معنای کلید زدن جنگ رو در رو و مستقیم از سوی اسرائیل با ایران است.

در این موضوع شکی نیست که دولت نتانیاهو به شدت نیازمند کلید خوردن جنگ و درگیری مستقیم با ایران است چرا که نتانیاهو به رقم خوردن چنین وضعیتی شدیدا نیازمند است لذا تلاش می‌کند تا با کشاندن ایران به جنگی مستقیم حمایت بیش از پیش آمریکا و حتی پای کشور‌های غربی و حامیان خود مثل آمریکا را به جنگی منطقه‌ای و بین المللی باز کند تا به واسطه واکنش‌هایی که از آمریکا و غرب می‌گیرد برای چند صباحی از مخمصه‌هایی که در انتظار اوست نجات بیابد.

بنا بر آنچه گفته شد دولت نتانیاهو دائما در تلاش است تا با دادن آدرس غلط به دنیای غرب خود را از سراشیبی مخمصه‌ای که درگیر آن شده نجات دهد چرا که نتانیاهو به خوبی می‌داند راه فراری در پیش روی خود ندارد لذا، چون شانسی برای ادامه حیات در این دولت ندارد ضمن اینکه دستاوردی در جنگ غزه در طی شش ماه گذشته نداشته مترصد آن است که از آخرین کارت خود در این بازی استفاده کند بنابراین روی حمله مستقیم ایران به اسرائیل حساب ویژه‌ای باز کرده است تا بعد از این بتواند برای ادامه حیات خود در دولت توجیه قابل قبولی داشته باشد.

در وجه دوم که تحلیلی بالاتر از آنچه رسانه‌ها مطرح می‌کنند باید به این نکته اشاره شود که مسئولیت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بر عهده آمریکاست چرا که آمریکا قاعده‌های مهم مرتبط با مسائل بین الملل را بازی نکرده و در طی ماه‌های اخیر آتش بیار و اصلی‌ترین حامی کشتار مردم غزه توسط اسرائیل بوده است.

حضور آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی در منطقه ما به عنوان یک غده سرطانی برای بر هم زدن ژئوپلیتیک منطقه با هدف وارد کردن لطمات و خسارت‌های مختلفی به ایران است لذا از هیچ کاری برای تحمیل خسارت‌های مختلف اعم از سیاسی تا اقتصادی و روابط بین المللی بر ایران فروگذار نکرده‌اند.

مساله حائز اهمیت این است که بی شک حمله به فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه توسط اسرائیل با چراغ سبز و هماهنگی آمریکا صورت گرفته است. در این موضوع شکی نیست که آمریکا در شهادت فرماندهان دلیر این ممکلت از شهید سید رضی تا شهدای اخیر در دمشق نقش دارد لذا لازم است در بسیاری از مسائل تجدید نظر کنیم؛ به عبارت دیگر بعد از تجربه تلخ شهادت سید رضی باید سطح امنیت فرماندهان خود را بالا می‌بردیم و در مسائلی مثل ایجاد امنیت در سوریه بنا به بسیاری از دلایل تلاش بیشتری می‌کردیم، چرا که به این موضوع آگاهیم که آمریکا برای تغییر مسیر بازی ژئوپلیتیکی و به انزوا و حاشیه بردن ما در منطقه بسیار تلاش می‌کند.

افزایش سطح حفاظت از فرماندهان این سرزمین یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در دستور کار نهاد‌های امنیتی قرار داده شود چرا که عدم توجه به این موضوع مهم فرصتی را برای به شهادت رساندن فرماندهان ما در آن سوی مرز‌ها برای نتانیاهو باز کرده است لذا باز هم بر این نکته تاکید می‌کنم لازم است سطح حفاظت را تغییر دهیم چرا که بعد از شهادت سید رضی باید به این موضوع توجه می‌کردیم که سوریه در وضعیتی نیست که بتواند از موقعیت دیپلماتیک کشور‌هایی که در آنجا ماموریت دارند دفاع کند، لذا می‌بایست سطح حفاظت از فرماندهان خود در سوریه را متفاوت تعریف کنیم ضمن اینکه در زمان خود باید درس عبرتی به اسرائیل و حامیان آمریکایی و غربی این رژیم کودک کش بدهیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.