مرد شماره ۲ هیئه تحریرالشام در سوریه کشته شد

«ابو ماریا القحطانی» از سران گروهک «هیئه تحریرالشام» و معروف به مرد شماره دو این گروهک تروریستی در انفجار بمب در محل اقامتش کشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم :  «ابوماریا القحطانی» از سرکردگان گروهک «هیئه تحریرالشام» (جبهة النصره سابق) در پی انفجار بمب در شهر «سرمدا» واقع در استان ادلب کشته شد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، این انفجار در محل اقامت او رخ داده و تعدادی از همراهانش نیز کشته شده‌اند.

القحطانی پیش از این از سوی «ابو محمد الجولانی» به خیانت متهم شده و در زندان به سر می‌برد که بر اثر فشارها، سران تحریرالشام مجبور به آزادی او شده بودند.

از سوی دیگر «جهاد عیسی الشیخ» از سرکردگان سابق گروهک تحریرالشام «محمد الجولانی» را به ترور القحطانی متهم کرد و از عناصر تروریستی عضو این گروهک خواست تا علیه الجولانی کودتا کنند.

مناطق شمال غربی سوریه به ویژه دو شهر سرمدا و ادلب در ماههای اخیر شاهد شکل گیری راهپیمایی های سراسری در محکومیت جنایات دستگاه امنیتی گروهک تروریستی تحریرالشام و سرکرده آن ابومحمد الجولانی علیه نیروهای دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه بود.

ابوشاهر الحموی؛ فرمانده سابق تحریرالشام با حضور در میان معترضان ضمن انتقاد از رویکرد دستگاه امنیتی الجولانی و هیئت تحریرالشام گفته است: «مثل روز روشن است که اعضای گروهک تروریستی تحریرالشام مجرم و جنایتکار واقعی هستند».

تا به امروز سرنوشت بیش از پنج هزار نفر از افراد مسلح بازداشت‌شده در ادلب توسط دستگاه امنیتی الجولانی در پرده ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.