سفیر سوریه در مسکو: دمشق و تهران حق پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران را دارند

سفیر جمهوری عربی سوریه در مسکو با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و حمله اخیر به کنسولگری سفارت ایران گفت: دمشق و تهران حق پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را دارند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  بشار جعفری روز دوشنبه در نشستی خبری با موضوع روز جهانی قدس و بررسی تحولات فلسطین در مرکز رسانه‌ای روسیه امروز در مسکو در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود:‌ جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گویای آن است نشان داد که حقوق بین‌الملل به چه سطح پایینی تنزل یافته است.
وی اظهار داشت:‌ این اقدام مغایر با شئون و مقررات بین‌المللی در حالی صورت گرفت که حتی هیتلر هم چنین کاری را انجام نداده بود.
سفیر سوریه در دمشق گفت: طبیعتا هر عملی، واکنشی دارد؛ این قانون پذیرفته شده در جهان است و ایران و روسیه حق دارند به حمله اسرائیل مطابق با برنامه مورد نظر خود پاسخ دهند.

.به گزارش ایرنا، منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند؛ جنایتی که تهران اعلام کرد بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی از ارتکاب آن پشیمان خواهد شد.
در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

سیاست ترور اسرائیل بسیار فجیع است
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روز جهانی قدس روز بسیار مهمی در تاریخ فلسطین است، گفت: روز قدس به ابتکار امام خمینی، یادآوری به جامعه جهانی است که موضوع فلسطین اهمیت دارد و از این رو، این رویداد را در کشورهای اسلامی برگزار می‌کنیم.
وی اظهار داشت: اسرائیل اشتباهات و جنایات بسیار زیادی را در طی دهه‌های گذشته انجام داده است و سیاست ترور که همچنان آن را ادامه می‌دهد، بسیار فجیع است و امروز این سیاست را در حملات به اورشلیم و غزه شاهد هستیم، سیاستی که به بومرنگی تبدیل شد که به خود اسرائیل برگشت.
وی ادامه داد:‌ وقایع اخیر غزه در 6 ماه گذشته و حملات اسرائیل سبب شد که حامیان فلسطین در جهان بیشتر شوند و حتی کسانی که درباره این موضوع نظرات منفی داشتند – حتی در کشورهای اروپایی- تغییر موضع داده‌اند و برپایی راهپیمایی گسترده در کشورهای اروپایی و آمریکا از جمله مقابل کاخ سفید و سردادن شعار در حمایت از فلسطین و محکومیت اقدامات تروریستی اسرائیل، سبب شده است که وجهه تل‌آویو در جهان خدشه دار شود و حملات به غزه نیز نتوانست که برای اسرائیل،‌امنیت به ارمغان آورد.

سفیر سوریه در دمشق گفت: اسرائیل بسیاری تلاش کرد سیاست وجهه سازی مثبت را ادامه دهد اما امروز اینگونه نیست و این جنایات، کمک نکرد که دروغ و ریاکاری خود را بپوشاند و اینکه اسرائیل هم در نتیجه این حملات موفق نشد که ثابت کند که این سرزمین متعلق به آنها است.

بازنده وقایع اخیر فلسطین
جعفری با بیان اینکه بازنده‌ترین طرف در وقایع اخیر نه تنها اسرائیل بلکه غرب است،‌ گفت:‌ این کشورهای غربی بودند که در نتیجه این سیاست‌ها و نمایش‌ها باختند و جنایات علیه غزه، چشمان مردم سراسر جهان را باز کرد تا اینکه بفهمند و درک کنند که هیچ علتی برای حمایت از اسرائیل در جریان عملیات علیه مردم بی دفاع وجود ندارد.
وی ادامه داد: هرچقدر اقدامات تروریستی اسرائیل بزرگتر می‌شود، دورویی غرب نیز بیشتر برای جهانیان آشکار می‌شود؛ همه اینها منجر به افزایش حمایت مردم جهان از فلسطین می‌شود و عملاً همه اقدامات اسرائیل و حامیان غربی آن به ضرر تل‌آویو منجر شده است.

انتهای پیام /*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.