هشدار امیرعبداللهیان از دمشق؛ روزهای سخت در انتظار رژیم اسرائیل

وزیر امور خارجه ایران یک هفته بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی با حضور در دمشق، ضمن تأکید بر تنبیه این رژیم و اینکه روزهای سختی در انتظار آن است، گفت که چگونگی پاسخ به آن در میدان تعریف شده و در میدان این موضوع روشن خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس؛ صبح دوشنبه ۲۰ فروردین و یک هفته پس از حمله موشکی و تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رأس هیأتی سیاسی و پارلمانی و در مقصد دوم سفرش به منطقه پس از حضور در مسقط و رایزنی با وزیر خارجه عمان و دیدار با محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن، راهی دمشق شد. این سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از عملیات طوفان الاقصی بود. وی یک هفته بعد از عملیات طوفان الاقصی در سفر به چهار کشور منطقه و پس از سفر به عراق و لبنان و در مقصد سوم این سفر به دمشق رفت و با بشار اسد و همتای سوری دیدار کرد. او ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ برای دومین بار طی این مدت و بعد از سفر به بیروت به دمشق رفت و از آنجا راهی قطر شد.هواپیمای حامل وزیر امور خارجه پس از حدود پنج ساعت وارد فرودگاه دمشق شد و وزیر خارجه در بدو ورود مورد استقبال معاون وزیر خارجه سوریه، حسین اکبری سفیر ایران در دمشق و کارکنان سفارتخانه ایران در سوریه قرار گرفت و بلافاصله راهی محل وزارت خارجه سوریه شد تا با فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کند.وزیر خارجه پس از استقبال از سوی همتای سوریه‌ای به همراه هیأت همراه با فیصل المقداد به گفت‌وگو نشست. وی در ابتدای این ملاقات ضمن قدردانی از همتای سوری برای حضور در دفتر سفیر ایران بعد از حمله رژیم صهیونیستی گفت: اتفاقی که این رژیم رقم زد ثابت کرد مقامات این رژیم به هیچ تعهد بین المللی و ضابطه انسانی پایبند نیستند این رژیم تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم را خواهد گرفت.

* مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم

وزیر خارجه تصریح کرد: چنین حوادثی اراده و انسجام ایران و سوریه را برای ثبات و امنیت در منطقه و متوقف کردن رژیم صهیونیستی در منطقه راسخ‌تر می‌کند.وی با بیان اینکه ما امنیت سوریه را امنیت خود می‌دانیم، گفت که نتانیاهو دست و پازدن‌های آخر را می‌زند.فیصل المقداد هم در این دیدار گفت: تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه سفارت ایران و تأسیسات زیربنایی سوریه از اتفاقات و جنایات اسرائیل در غزه جدا نیست و در امتداد آن و جنایات رژیم اسرائیل در کشتار شهروندان فلسطینی است.وی خاطرنشان کرد: قطعا این جنایت اسرائيل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.امیرعبداللهیان و هیأت همراه پس از آن به دیدار بشار اسد رفتند.وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مجتبی بنی اسدزاده مشاور وزیر خارجه، محمد علی بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه و شمسی‌زاده مدیرکل رسانه‌های داخلی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه از جمله همراهان امیرعبداللهیان در این سفر چند ساعته بودند.وزیر خارجه در دیدار با اسد با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ما به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن قطعی است. وی با اشاره به دعوت قبلی رئیس جمهور ایران از همتای سوری برای سفر به تهران، بر ضرورت زمینه سازی مناسب برای موفقیت هرچه بیشتر این سفر تأکید کرد.بشار اسد هم در این دیدار نقش شهید سردار زاهدی را در مبارزه علیه تروریسم و خدمت به مردم سوریه و لبنان ستود و افزود: مجازات رژیم صهیونیستی این است که‌ ما محور مقاومت را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

* افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی

رئیس جمهور سوریه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه را نشانه جنون و به هم ریختگی شدید رژیم اسرائیل خواند و گفت: البته این جنایات کمکی به جبران شکست‌های این رژیم نخواهد کرد.پس از آن امیرعبداللهیان و فیصل المقداد با حضور در محل ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته از این محل بازدید کرده و ساختمان جدید که در مجاورت ساختمان قبلی بود را رسما افتتاح کردند.
02:07
۲۲٫۳ مگابایت
روز دوشنبه ۱۳ فروردین این ساختمان هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله هفت تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه و ۶ شهروند سوری به شهادت رسیدند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و در پی این اقدام‌ کاردار سفارت سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت خارجه احضار و پیام روشن ایران به آمریکا منتقل شد. وزارت خارجه ایران هم در این خصوص بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و در کمال حکمت و درایت، رژیم متجاوز و مفلوک صهیونیستی را از جنایت جدید خود پشیمان خواهد کرد و این رژیم جعلی با توسل به اینگونه جنایات ددمنشانه، هرگز از شکست محتوم نجات نخواهد یافت.امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با سفیر و کنسول سفارت در دمشق، در جریان پیگیری‌ها و اقدامات شبانه روزی چند روز اخیر همکاران اداری و فنی و کنسولی دستگاه دیپلماسی برای آماده سازی و تجهیز ساختمان جدید بخش کنسولی قرار گرفت.
عیادت از یکی از مجروحان این اقدام تروریستی در بیمارستان المساوات دمشق از دیگر برنامه‌های حضور وزیر خارجه در سوریه بود و امیرعبداللهیان به همراه فیصل المقداد در بیمارستان حضور یافت. وی آمادگی ایران برای کمک به تکمیل روند درمان این مجروح که از کارمندان وزارت خارجه سوریه بود را نیز اعلام کرد.پس از آن دو وزیر خارجه به محل وزارت خارجه سوریه بازگشتند و در نشستی خبری به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخته و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان گفت که رژیم صهیونیستی در نهایت فرو می‌پاشد.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست خبری با اعلام اینکه رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد و روزهای آینده برای اسرائیل روزهای سختی خواهد بود، تصریح کرد: چگونگی پاسخ به اسرائیل در میدان تعریف شده و در میدان این موضوع روشن خواهد شد.وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد نتانیاهو بدون چراغ سبز آمریکا قادر به انجام چنین کاری نبود، افزود: از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم آمریکا در این حادثه مسؤولیت دارد و باید پاسخگو باشد. هر چند آمریکایی‌ها در ارسال پیام به ایران ادعا می‌کنند هیچ هماهنگی و چراغ سبزی بین آمریکا و اسرائیل در حمله به سفارت ایران در دمشق وجود نداشته است. اینکه آمریکا چنین جنایت آشکار علیه مکان دیپلماتیک را محکوم نمی‌کند، آیا به معنای تشویق اسرائیل در انجام جنایات و عبور از خطوط قرمز در مصونیت اماکن دیپلماتیک کشورها نیست؟
03:09
۶٫۷ مگابایت
امیرعبداللهیان در آخرین برنامه سفرش به سوریه، با حضور در محل سفارت ایران در دمشق، با سفیر، دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیر ایران در این دیدار از اهتمام ویژه وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی در پیگیری سریع ابعاد حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.وزیر خارجه و هیأت همراه، در آخرین بخش این سفر، به زیارت حرم مطهر حضرت رقیه (س) مشرف شدند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.