فرار در دریاها

کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در مطلبی به موضوع وضعیت دریای سرخ اشاره کرد و نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : پس از عقب نشینی ناوگان هواپیمابر USS Dwight D. Eisenhower از جنوب دریای سرخ، ناوهای جنگی بریتانیا، فرانسه و دانمارک که بدون آمریکا در مقابل مردان یمنی تنها مانده بودند، فرار را بر قرار ترجیح داده و از منطقه عقب نشینی کردند.

فرانسه و دانمارک تصمیم گرفتند فوراً ناوچه آلزاس کلاس FREMM و ناوچه Esbern Snare را از منطقه خارج کند.

آنچه فرمانده فرانسوی در مورد حملات نیروی دریایی یمن به رهبری انصار الله گفت این بود که :

"آنها در استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک‌های بالستیک تردیدی ندارند و ساختار حمله مستقیم و غافلگیرکننده‌ای دارند. ما مدت‌هاست در تلاش بوده‌ایم در برابر این سلاح‌ها مقاومت کنیم. یمنی ها در حال تکمیل تکنیک‌های خود هستند. آنها بیشتر و بیشتر آتش می‌زنند و دقیق تر و دقیق تر می شوند."

شما ترس و وحشت زیادی را در سخنان یک فرمانده نظامی می بینید که خبر از واقعیت پنهان شده پشت رسانه ها می‌دهد.

بدون حمایت ناوگان هواپیمابر آمریکا، هیچکس نمی خواهد در میانه این حلقه آتش بماند و سعی دارد از منطقه فاصله بگیرد.

نگرانی از اینکه ممکن است حملاتی با هدف غرق کردن این کشتی ها انجام شود، در حال ویران کردن روح و روان اروپایی هاست.

همچنین افزایش شدید خطر حمله یمنی ها در صورت درگیری احتمالی ایران و اسرائیل نیز این دلیل دیگر فرار سریع آنهاست.

ضمن اینکه کاهش ذخایر دفاع هوایی در کشتی‌ها باعث شده بود آنها دنبال فرصتی برای فرار بگروند و خروج ناوگان آمریکایی به فرصتی برای تنفس کشتی‌های جنگی تبدیل شد که می‌خواستند از منطقه فرار کنند.

از ابتدا یمنی ها تمرکز اصلی خود را بر روی کاهش و فرسودگی ذخایر دفاع هوایی دشمنان خود قرار داده بودند.

یاران ایران در باب المندب در مدت 5 ماه نزدیک به 300 موشک و پهپاد شلیک کردند که آنها به طور مستقیم نزدیک به 100 کشتی تجاری را مورد اصابت قرار دادند.

با احتساب آنهایی که ناوگان ناتو، به ویژه ایالات متحده را هدف قرار می دهند، حداقل به 600، 700 موشک یا پهپاد می رسد.

اگر کسی 6 یا 7 سال پیش را به خاطر می آورد، مطمئن بود یمن کارش تمام است و ایران یکی از متحدین خود یعنی انصار الله را از دست داده است و عربستان سعودی براحتی با تصرف یمن خلیج فارس را دور زده ولی نه تنها یمن شکست نخورد بلکه ثروتمند ترین کشور عربی را به تسلیم وادار کرد.

اکنون یمنی ها در طی چند ماه گذشته از موشک ها و پهپاد های خود برای مأموریت بسیار پیچیده‌تری استفاده کرده‌اند: حملات به کشتی‌های جنگی و کشتی‌های تحت حمایت آنها که تعداد آنها بیش از 800 عدد بوده است.

ظرفیت تولید، توانایی توسعه، و فرصت های شناسایی، نظارت و حمله دقیق یمنی ها به شدت افزایش یافته است.

امروز اگر یمنی می‌خواستند هر کشتی جنگی را غرق کنند، می‌توانند انبوهی از صدها پهپاد انتحاری و موشک بفرستند، سرنوشت کشتی های جنگی آمریکا و متحدانش چیزی جز قعر دریای سرخ نخواهد بود .

اما فراموش نکنید تا چند سال پیش ضربه زدن به یک ناوگان کشتی جنگی غربی برای هر کشوری در دنیا ( بجز ایران) غیرممکن تعریف شده بود ، اما در این مدت کوتاه و در این جنگ حداقل 5 مورد از آن را شاهد بودیم.

یاران ایران با زدن ناو جنگی و دادن هشدار به نیروهای دشمن موفق شدند بدون اغاز یک جنگ گسترده برای اولین بار در چند قرن گذشته کشتی های جنگی غربی ها را فراری دهند.

در زمانی که تعدادی کمی از مردان مقاومت در فلسطین اشغالی با کمترین امکانات ارتش عظیمی را شکست دادند یاران دیگرشان یعنی تعداد از مردان کوهستان های یمن، ناوگان عظیمی را که دریای سرخ و باب المندب را احاطه کرده بودند شکست دادند.

امروز کار به جایی رسیده که این کشورهایی که روزگاری همه دنیا را غارت می کردند به ایران التماس می‌کنند که خشم خود را در مقابل اسرائیل کنترل کند و نکته جالب تر این است که تقریبا تمامی کشورهای دنیا منتظر واکنش ایران هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.