آمریکا تمایلی به حضور مستقیم به درگیری با تهران ندارد

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی به ارزیابی احتمال ورود ایالات متحده به جنگ با ایران پرداخت و نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از   مشرق، 

اگرچه با اطمینان می‌شد گفت که پاسخ ایران به حمله به کنسولگری ایران در دمشق حتمی است اما حملات غافلگیرکننده دیشب و بامداد امروز نشان داد که ایران در پاسخ به جنگ ناهمتراز اسرائیل واکنشی مناسب داشته و به اذعان خود غربی‌ها، طراحی این عملیات فراتر از تصورات و انتظارات بود و قواعد بازی را تغییر داد. شواهد موجود نشان از آن دارد که عملیات دیشب، بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و موشکی تاریخ بود و احتمالاً نتایج ناگواری را برای رژیم صهیونیستی در پی داشته است.

در همین زمینه «بلینکن» وزیر امورخارجه ایالات متحده اعلام کردکه واشنگتن به دنبال جلوگیری از افزایش تنش هست و یا به اذعان یک رسانه عبری، بایدن از اسرائیل خواسته است تا به حمله ایران پاسخ ندهد. در مقابل، سرلشکر «باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز امروز اعلام کرد که از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که اگر با اسراییل در اقدامات احتمالی بعدی‌شان مشارکتی کند پایگاه‌هایشان در منطقه هیچ امنیتی نخواهد داشت و با آن نیز برخورد خواهیم کرد.

حال سؤال مهمی که اکنون در محافل خبری و تحلیلی مطرح شده آن است که با توجه به تحولات اخیر تا چه اندازه این احتمال وجود دارد که واشنگتن به طور مستقیم وارد کارزار درگیری با ایران شود؟

نکته حائز اهمیت در اینخصوص اینکه ایالات متحده اکنون بیش از هر زمان دیگری با مشکلات داخلی و خارجی مواجه است و ورود به جنگ به دلایل بسیاری ازجمله تمرکز بر بحران اوکراین، رقابت با چین، هزینه‌های مستقیم انسانی و مادی جنگ، نگرانی از دست دادن بازار اقتصادی منطقه غرب آسیا، احتمال افزایش حملات محور مقاومت به منافع آمریکا ، وجود مشکلات داخلی آمریکا و درنهایت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دور از ذهن به نظر می رسد.

بنابراین بر اساس موضع گیری مقامات آمریکایی و با عنایت به شواهد موجود می توان چنین استدلال کرد که در شرایط کنونی ایالات متحده با وجود تاکید بر مقوله اتحاد آهنین با رژیم صهیونیستی، تمایلی به حضور مستقیم به درگیری با تهران ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.