خطرات طولانی شدن جنگ غزه

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبییندر مطلبی با عنوان خطرات طولانی شدن جنگ غزه نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از   مشرق، 

با گذشت شش ماه از حملات حماس در 7 اکتبر به اسرائیل و متعاقب آن آغاز جنگ در غزه، به نظر نمی رسد این درگیری به پایان برسد. این در حالی که خطر جنگ منطقه ای همچنان در حال افزایش است و شواهدی مبنی بر اینکه هیچ یک از طرفین آماده تسلیم شدن یا کاهش اهداف خود باشند مشاهده نمی شود.

آیا هنوز امکان آتش بس موقت به عنوان اولین گام برای دستیابی به پایان جنگ و از سرگیری مجدد روند حل مناقشه وجود دارد؟

ادامه جنگ منافع راهبردی قابل توجهی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت. چه اسرائیل رفح را بگیرد یا نه، مشکلات دراز مدت برای اسرائیل همچنان باقی خواهد ماند و حماس به عنوان یک جنبش همچنان وجود خواهد داشت.

تنها راه رو به جلو را یک مسیر سیاسی است که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین، کشورهای عربی، ایالات متحده و جامعه بین المللی می بایست پیگیری شود و معتقد است چشم انداز بهتر برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها به دیپلماسی بستگی دارد که در روز پس از پایان جنگ آغاز شود و برای همه طرف ها از جمله بازیگران منطقه ای و ایالات متحده ضروری است که آن روز را بسیار نزدیک کنند.

اما پس از گذشت 6 ماه از جنگ غزه، ایالات متحده با اقدامات خود بر دامنه جنگ افزوده و واشنگتن به عنوان حامی و متحد اصلی اسرائیل، حمایت سرسختانه‌ای از اقدامات تل آویو برای ریشه کن کردن حماس در غزه به عمل آورده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.