از منظر نظام بین‌الملل ایران حق دفاع مشروع از خود را داشت

جلسه تشکیل شده در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی مسائل مرتبط با حمله موشکی ایران به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بدون صدور قطعنامه و بیانیه‌ای با اظهارات نمایندگان کشور‌های مختلف خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت: حسین کنعانی مقدم

حمله ایران به مواضع و مراکز نظامی اسرائیل یکی از مشروع‌ترین حملاتی است که حق ملت ایران از منظر نظام بین‌الملل به شمار می‌رود به این خاطر دست اسرائیل برای مقابله رو در رو با ایران بسته است چرا که رژیم کودک کش آغازگر حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان ایرانی بود.

بعد از حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به مراکز نظامی در اسرائیل قابل پیش بینی بود که یکی از راهکار‌های مد نظر رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران رجوع به شورای امنیت برای درخواست تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران بود تا با حمایت امریکا و کشور‌های غربی بتواند به زعم خود قطعنانمه‌ای علیه ما صادر کند که برآورد می‌گردید با وتوی چین و روسیه مواجه شود.

آنچه در این موضوع حائز اهمیت است عدم توجه اسرائیل به قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل طی شش ماه گذشته در جنگ غزه است.
عدم توجه رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل مثل قطعنامه ۲۷۲۸ و تاکید رژیم صهیونیستی بر این موضوع که وقعی به قطعنامه‌ها و مصوبات نمی‌گذارد و بدان‌ها عمل نمی‌کند بیانگر آن است که شورای امنیت قادر به حفظ صلح و ثبات جهانی نیست و نمی‌تواند کشور‌های غربی و اسرائیل را وادار به رعایت حقوق بین الملل کند چرا که این سازمان به ظاهر بین المللی فقط به دنبال سیاسی کاری برای حمایت از آمریکا و اسرائیل هستند.

جلسه تشکیل شده در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی مسائل مرتبط با حمله موشکی ایران به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی بدون صدور قطعنامه و بیانیه‌ای با اظهارات نمایندگان کشور‌های مختلف خاتمه یافت. جهان شاهد این روند بود که علی رغم دسیسه‌های آمریکا و کشور‌های غربی برای محکوم کردن ایران، تیر آقای نتانیاهو به سنگ خورد و نتوانست اجماعی جهانی علیه ایران به راه بیاندازد.

نکته مهم بعدی این است که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از مردم فلسطین انتقام بگیرد چرا که بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند حمله مستقیمی به ایران داشته باشد بنابراین قابل پیش بینی است عزم خود را برای حمله به محور مقاومت در کشور‌های یمن، عراق و سوریه جزم می‌کند حتی حمله به رفح برای انتقام گرفتن از عملیات نظامی ایران دور از انتظار نیست، اما قطع به یقین محور مقاومت پاسخ دندان شکنی به اسرائیل خواهد داد.

در این موضوع کمترین شک و شبهه‌ای وجود ندارد که اگر اسرائیل دست از پا خطا کند با تشدید حملات و بارش موشک‌های ایران بر سر خود مواجه می‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد اسرائیل یارای حمله مستقیم نظامی به ایران را داشته باشد، البته باید مراقب بود چرا که ممکن است رژیم کودک کش دست به اقدامات خرابکارانه‌ای به وسیله عوامل نفوذی خود در ایران بزند به این خاطر باید به اشکال مختلف فعالیت‌ها و تحرکات اسرائیل در قبال ایران رصد شود تا مانع از خرابکاری‌هایی شد که اسرائیل ابایی از انجام آن ندارد.

در صورتی که اسرائیل پا را از حد خود فراتر بگذارد و اقدامی نظامی علیه ایران صورت دهد با حملات شدید ایران مواجه می‌شود به طوری که براساس اولتیماتوم داده شده از سوی سرلشکر باقری و سلامی، هر گونه اقدام اسرائیل از سوی ایران ده برابر بیشتر پاسخ داده می‌شود بنابراین بعید به نظر می‌رسد کابینه رژیم صهیونیستی تن به خواسته‌های دیوانه وار نتانیاهو در حمله نظامی به ایران بدهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.