منظور: اعتبارات تامین دارو از ۶۹ به ۷۵ همت رسید/بازار را مدیریت می‌کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه مربوط به بخش تامین دارو نسبت به سال گذشته افزایش یافته و از ۶۹ همت به حدود ۷۵ همت رسیده است و ساز و کار مربوط به این بخش در بودجه مشخص شده که بر اساس آن عمل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :   داوود منظور امروز - سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه - در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در پاسخ به ابهام مطرح شده از سوی رئیس مجلس مبنی بر اینکه در جدول ۱۴ بودجه ۷۴ همت برای بخش دارو در نظر گرفته شده که در این جدول نرخ تسعیر ارز برای این بخش به طور دقیق مشخص نشده است، اظهار داشت: در ارتباط با تامین دارو و دارویار مابه التفاوت نرخ ارز دارو به صورت یارانه‌ای توسط دولت تامین می‌شود که این کار در قالب جدول هدفمندی یارانه‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: عددی که ما امسال برای این بخش پیش بینی کرده‌ایم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و مبنای کار ما برای تامین ارز برای دارو همان نرخ مصوب کالاهای اساسی است که در بخش اول بودجه تصویب شده که دارو و کالاهای اساسی از محل نرخ ارز ترجیحی توسط کارگروهی که در قانون تعیین شده، تخصیص داده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ساز و کار مربوط به این بخش در بخش اول بودجه مشخص شده و ما بر اساس همان عمل می‌کنیم.

منظور اظهار داشت: سال گذشته ۶۹ همت برای بخش دارو پیش بینی کرده بودیم و این پیش بینی برای دو قسمت بود، بخش اول باید بابت مابه التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی به بانک مرکزی اعتبار اختصاص می‌دادیم و یک قسمت دیگر نیز باید بابت مابه التفاوت نرخ ارز به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو و تولید کنندگان در این حوزه داده می شد، بنابراین بر اساس ساز و کاری که در سال گذشته طبق آن عمل شده در سال جاری هم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/* 

وی افزود: از نظر ما منابعی که برای این بخش پیش بینی کرده‌ایم و نسبت به سال گذشته افزایش هم پیدا کرده است، کفایت می‌کند و ما بازار دارو را با رقم ۷۵ همتی که آورده‌ایم مدیریت می‌کنیم.

محمدباقر قالیباف نیز در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در جدول ۱۴ بودجه ۷۴ همت برای بخش دارو در نظر گرفته شده که در این جدول نرخ تسعیر ارز برای این بخش به طور دقیق مشخص نشده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توضیحات منظور در این باره کاملاً روشن است. وقتی مبنای تخصیص ارز به دارو ارز ترجیحی است به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت اعتبار برای این بخش پیش بینی شود مگر اینکه سطح خرید و پشتیبانی از دارو کاهش پیدا کند و این به این معنا است که قیمت دارو افزایش پیدا کند.

وی یادآورشد: اگر ۱۸۰ همت برای بحث دارو اعتبار پیش بینی نشود در میانه راه ارز تامین نمی‌شود و یا یارانه تبدیل تصعیر جبران ریالی آن نمی‌شود از این رو درخواست ما این است که دارو با مشکل مواجه نشود.

 
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.