پلن B بی بی سی برای انحراف افکار عمومی دنیا از جنایات صهیونیست ها

از این رو بررسی ها نشان می دهد که اتاق فکر غربی ها برای انحراف افکار عمومی دنیا دنبال پلن B برای نجات صهیونیست ها باشند، از این رو جنگ نرم و عملیات هیبریدی علیه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می شود

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  شکست رژیم صهیونیستی در هفت ماه گذشته چنان سنگین بود که حتی آنها در خواب هم چنین شکستی را برای خودشان متصور نبودند. شکستی که از جنبه های مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای صهیونیست ها رقم خورد، باعث شد  صهیونیست ها در فکر چاره جویی برای عبور از منجلابی که نتانیاهو برای اسرائیل ایجاد کرد، باشند. در این میان اعتراض و فشار افکار عمومی دنیا بخصوص غرب سنگین ترین شکست برای آنها بود. اینکه در قلب آمریکا دانشجویان علیه اسرائیل شعار دهند و از پایان آپارتاید صهیونیسم سخن بگویند، نشان دهنده افول صهیونیسم و ناتوانی لابی آنها در این کشور می باشد. 

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی عامل اصلی این همه شکست را محور مقاومت و در راس آن ایران می داند. عملیات طوفان الاقصی تمام تصورات شکست ناپذیری اسرائیل را از بین برد و دکترین هایی نظامی، سیاسی و امنیتی که شاکله موجودیتی اسرائیل را تشکیل می داد، خنثی و در آخر نیز ساختار این رژیم را بهم ریخت.

از این رو بررسی ها نشان می دهد که اتاق فکر غربی ها برای انحراف افکار عمومی دنیا دنبال پلن B برای نجات صهیونیست ها باشند، که راه اندازی دوباره جنگ نرم و عملیات هیبریدی علیه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می شود.  "دیوید پترائوس" که مدت 14 ماه رئیس سازمان سیا در آمریکا بود، به اسرائیل توصیه عجیبی به نتانیاهو کرد. او با یادآوری سیاست معمول رژیم صهیونیستی نسبت به ایران که عموما در جنگ نرم و عملیات هیبریدی (ترکیبی از جنگ رسانه‌ای، دامن زدن به مسائل اقتصادی و در نهایت ضربه محدود نظامی است) به بی‌بی توصیه کرد چرا به جای پرداختن به جنگ سخت با ایران و احیانا شکست در آن، دوباره ترول‌های خود را به کار نمی‌بندد و به ایجاد آشوب در ایران دامن نمی‌زند؟

به یاد داریم پیش از عملیات توفان الاقصی، "لات های مجازی نتانیاهو"  بسیار فعال بودند. لات‌های شبکه‌های اجتماعی که با لشکری از ربات‌ها تقویت می‌شوند و اگر از منبع مشخصی تغذیه شوند، به هدف مشخصی نیز حمله می‌کنند! 

در واقع دردل اعتراضات دانشجویان آمریکایی به نسل کشی صهیونیست ها و کشتار 35 هزار نفر در غزه، بی بی سی فارسی بعنوان لات مجازی رژیم صهیونیستی عملیات روانی علیه را طراحی و بدنبال زنده کردن فتنه 1401 می باشد. نکته قابل توجه آن است که بی بی سی بعنوان رسانه روباه پیر در طول مدت کشتار مردم مظلوم غزه، هیچگاه علیه اسرائیل سخنی به میان نیاورده است و همواره سعی در انحراف افکار عمومی دنیا را دارد. 

 اخیراً «بی بی سی جهانی» مدعی شد به اسناد محرمانه‌ای در مورد آخرین ساعات قبل از فوت «نیکا شاکرمی» دسترسی پیدا کرده است. بنا بر این گزارش «نیکا شاکرمی» شانزده ساله در یکی از نقاط تهران، بعد از دستگیری ضرباتی به سرش وارد می‌شود.

در غائله موسوم به «زن، زندگی، آزادی» نقش ترول‌ها و در کل فضای مجازی مثال زدنی بود. از مرگ مهسا امینی گرفته تا کشته‌سازی‌های دروغین و پی‌درپی، آن هم از میان دختران کم سن و سال و عموما خوش‌سیما! بازار شایعه‌سازی در آن غائله بسیار داغ بود و به سرعت توسط ترول‌ها و همچنین برخی رسانه‌های معاند منتشر می‌شد. 

در ماجرای مرگ مهسا امینی که بهانه غائله «زن، زندگی، آزادی» شد، کتمان حقیقت و دامن زدن به شایعات دروغ، سرمنشأ وقایع تلخ نیمه دوم سال 1401 شد. همان زمان با انتشار سی‌تی‌اسکن مهسا امینی، مشخص بود هیچ ضربه‌ای به سر او وارد نشده است اما افرادی چون «رضا بهروز» متخصص بیماری‌های عروق مغزی در دانشگاه تگزاس سن‌آنتونیو که از جمله کارشناسان شبکه اینترنشنال هم بود، به دروغ متوسل شدند و به اعتراضات دامن زدند. کما اینکه خود بهروز بعدها در ایکس نوشت: «با خودم گفتم اگر این مورد را فاش کنم، به خیزش ملی ضربه بزرگی خواهد خورد»!

 اصطلاح دروغین خیزش ملی به زعم رضا بهروز، آشوبی بود که پایه و اساسش را یک دروغ ایجاد کرد و سپس دروغ‌های بزرگ‌تر یکی پس از دیگری در فضای مجازی منتشر شدند و به قول آن ضرب‌المثل که «دروغ هرچه بزرگ‌تر باور کردنش راحت‌تر»، چند ماه فضای کشور را درگیر خود کردند. 
از خود مهسا امینی گرفته تا نیکا شاکرمی، آرمیتا عباسی و... یکی پس از دیگری پروژه کشته‌سازی یا اتهاماتی چون تجاوز در بازداشتگاه‌ها، بدون اینکه سندی برای‌شان ارائه شود در فضای مجازی مطرح شد و توسط رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی، اینترنشنال و... دامن ‌زده می‌شد.
اصولا در این شیوه از جنگ رسانه‌ای، هر گاه فضا آشفته است، دروغ‌ها و اتهامات بدون هیچ سند یا حتی دلایل عقلانی مطرح می‌شوند و آنقدر ضریب می‌گیرند تا مخاطب حتی توان فکر کردن به صحت آنها را نداشته باشد. چنانکه اگر در آشوب‌های سال 88 پروژه کشته‌سازی ضد انقلاب و رسانه‌های معاند به چند نفر محدود می‌شد، در اغتشاشات سال 1401 تعداد این کشته‌سازی‌ها تا 40 نفر افزایش یافت! 
طرح اتهامات بی‌پایه و اساس در غائله سال 1401 آنقدر برای رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی جذاب بود که هر حرف محیرالعقولی را به عنوان سند یا اعتراف نهادی امنیتی منتشر می‌کردند و مدت‌ها روی آن مانور می‌دادند. این پروژه ماه‌ها بعد از اتمام غائله «زن، زندگی، آزادی» نیز به بهانه‌های مختلف ادامه یافت. به عنوان نمونه در جریان مرگ تاسف‌بار آرمیتا گراوند که لحظات حضورش در ایستگاه مترو تا به کما رفتنش توسط دوربین‌های مدار بسته ضبط شده بود، دوباره اتهامات و شایعاتی مطرح شد اما چون فضای جامعه آرام‌تر شده بود، این بار افکار عمومی سراغ اسناد، فیلم‌ها و مدارک را گرفت و از این حیث دست رسانه‌های معاند خالی بود. 
در یک رصد کلی، می‌بینیم پس از عملیات توفان الاقصی و مشغول شدن رژیم صهیونیستی به عملیات سخت در غزه و سپس امتحان کردن سرشاخ شدن با ایران که به ضرب شست «وعده صادق» ختم شد، تا مدتی آنطور که پیش‌تر شاهد بودیم، خبری از شیطنت‌های رسانه‌ای در قالب پروژه‌های شایعه‌سازی و ایراد اتهامات بی‌پایه و اساس نبود اما اخیرا که بی‌بی‌سی جهانی با انتشار یک سند بی‌پایه و اساس دوباره به ماجرای «نیکا شاکرمی» دامن می‌زند، به نظر می‌رسد نتانیاهو به جای گوش دادن به اراجیف چهره‌های تندرویی چون «بن‌گویر» به نصایح افراد پخته‌تری چون «ژنرال پترائوس» گوش سپرده و دوباره به راهکارهای قبلی خود بازگشته است. 
سند اخیر بی‌بی‌سی درباره نحوه مرگ نیکا شاکرمی و انداختن جسد او در اتوبان یادگار امام آنقدر مضحک است که با نگاهی اجمالی نیز می‌توان چندین ایراد اساسی به محتوای آن گرفت؛ به عنوان نمونه در این سند نیروی انتظامی «ناجا» ذکر شده در حالی در آن زمان «فراجا» نام داشت. یا تمام اسناد و نامه‌ها باید تاریخ داشته باشند اما این سند موهوم حتی از ابتدایی‌ترین اصول نگارش نامه‌های رسمی نیز محروم است! 
صرف‌نظر از جعلی بودن سند بی‌بی‌سی که پیش‌تر رسانه‌های داخلی و صاحب‌نظران دلایل متعددی در این باره ارائه داده‌اند، توجه به این نکته ضروری است که در ماجرای فوق، اولا شاهد فعال شدن دوباره ترول‌های نتانیاهو و متوسل شدن رسانه‌های معاندی چون بی‌بی‌سی به حربه‌های کثیف رسانه‌ای هستیم و ثانیا باید توجه داشته باشیم هرچند این بار فضای عمومی کشورمان واکنش مثبتی به دروغ‌های بی‌بی‌سی نشان نداد اما باید حواس‌مان جمع باشد  آنها هنوز ژنرال‌هایی چون پترائوس را دارند که به راحتی می‌توانند یونیفرم نظامی خود را کنار بگذارند و به صندلی ریاست سازمانی چون سیا تکیه بزنند! 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.