اخبار کوتاه

...

*** اندیشکده «سیاست خاور نزدیک واشنگتن» در مقاله‌ای تحت عنوان «مختصری از توصیه‌های یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا به باراک اوباما به‌منظور برنامه‌ریزی برای سیاست‌گذاری دولت دوم وی پیرامون خاورمیانه به قلم «رابرت ساتلوف»، از زبان یک کارمند خیالی شورای امنیت ملی آمریکا نوشت: «آمریکا باید فتنه‌ای دیگر(مانند فتنه 88) را در ایران سازماندهی کند و از این حربه برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران در مورد مسئله هسته‌ای استفاده کند.»
 
***جمعی از بودائیان تبتی، برای آزادی نسرین ستوده مراسم مذهبی به‌جای آوردند. در این مراسم مذهبی به نام یاگیا (قربانی مقدس) که در هند برگزار شد، بودائیان در معبدی به نام «نه ستاره»، برای آزادی نسرین ستوده از زندان، به دعا برخاستند! حمایت بودائیان از فردی مانند نسرین ستوده در وضعیتی است که چندی پیش هم‌کیشان حمایت‌کننده از ستوده، در میانمار، بدترین فجایع حقوق بشری را در مورد مسلمانان به‌وجود آوردند.
 
***یکی از زندانیان آزاد شده فتنه به نام «الهه – ر» که مشغول ساخت فیلمی با نام «سنتزی در زباله‌دان» بود، دستگیر شد؛ وی در این فیلم مأموریت داشت چهره‌ای سیاه و غیر انسانی از جامعه ایران به‌ویژه مدیریت شهر تهران به جشنواره‌های خارجی ارائه دهد.
 
***به‌تازگی اجلاس مهم اقتصادی با حضور نمایندگان سیاسی، اقتصادی و صاحبان رسانه‌های مهم آلمان در شهر هامبورگ برگزار شد که هفته‌نامه «فوکوس» در تازه‌ترین شماره خود، گزارشی از این اجلاس را منتشر کرده است. بر اساس گزارش «فوکوس» در جریان برگزاری این اجلاس، هلموت اشمیت، صدر اعظم اسبق آلمان و سیاستمدار سوسیال دموکرات این کشور، طی سخنانی هشدارآمیز خطاب به اتحادیه اروپا، از بروز یک انقلاب قریب‌الوقوع در این قاره خبر داد و اظهار داشت: «من احساس می‌کنم که در سراسر اروپا اعتماد به سازمان‌های اروپایی (اتحادیه اروپا) فرو ریخته است. من احتمال می‌دهم که اروپا در آستانه یک انقلاب قرار گرفته است.»
 
***به‌تازگی یکی از اعضای جداشده منافقین که زمان عضویت در این سازمان، از کادرهای رده‌پایین آن به‌حساب می‌آمد، اذعان کرده است که به نام جعلی حمایت از کودکان بی‌سرپرست در ایران، حدود 2 میلیون کرون از مردم در خیابان‌های «اسلو»ی بلژیک اعانه دریافت کرده است.
 
***بر اساس نامه‌ای که چندی پیش اسفندیار رحیم‌مشائی به همه وزرا و معاونان رئیس‌جمهور ابلاغ کرده، دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند باتوجه به اقدامات و جلسات شورای مشاوران رئیس‌جمهور و تأکیدات احمدی‌نژاد برای استفاده از نظرات آن‌ها، موضوعات اصلی داخلی و خارجی دولت را به‌عنوان دستور کار به شورای مشاوران ارائه دهند و نتایج آن را اخذ و از آن استفاده کنند.
 
***شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت بیش از 700 راکت، موشک و خمپاره شلیک شده از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی به اراضی اشغالی در سه روز گذشته خبر داد که تاکنون ده‌ها کشته و مجروح از صهیونیست‌ها بر جای گذاشته است. بنا بر برخی خبرها، موج فرار صهیونیست‌ها از شهرهای جنوبی این رژیم به شهرهای شمالی رو به افزایش است و ترس و وحشت به‌شدت شهروندان صهیونیست را فراگرفته است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.