حجت الاسلام پناهیان: شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» برگرفته از آیات قرآن است

 

 

همزمان با مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، یادبود جانباختگان فاجعه منا با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و قرائت قرآن محمود شحات انور، قاری مصری در حسینیه امام خمینی مشهد برگزار شد.

 

شعار «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» برگرفته از آیات قرآن است/ اگر از حق خود کوتاه بیاییم، دشمن بر ما چیره خواهد شد

 

مراسم با قرائت قرآن علی ساجدی‌مقدم، نفر اول شکوفه‌ها در مسابقات قرآن اوقاف آغاز شده سپس حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به آمارشرکت کنندگان این دوره از مسابقات اشاره کرد و در ادامه رضا گلشاهی، حافظ کل قرآن کریم و از شاگردان حاج محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و نفر اول رشته حفظ کل این دوره از مسابقات، با ابراز تأسف برای از دست دادن نخبگان قرآنی در فاجعه منا آیاتی از سوره نسآء را قرائت کرد.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با بیان اینکه ممکن است این سوال برای عده ای از مردم ایجاد شود که تا کی باید استکبارستیزی و شعار« مرگ بر آمریکا» یا غیره بدهیم، اظهار کرد: ابتدا باید به این سوال پاسخ بدهیم که آیا در دین ما توجه به دشمن و شعار علیه آنها وجود دارد یا خیر؟

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه خدا در قرآن می فرماید:« شیطان از هر جهت انسان را محاصره می کند»، ادامه داد: اگر کسی حرف شیطان را گوش کند، شیطان در قیامت نه تنها از او دفاع نمی کند بلکه می گوید که از تو متنفر هستم.

 

کلام امام خمینی(ره) بر گرفته از آیات مبارکه سوره محمد(ص) بود

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعتقاد به آیه اول سوره محمد(ص) جمله«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را گفته اند، افزود: اگر الان استکبار جهانی در مقابل ما ایستاده به خاطر این است که ما کوتاهی کرده ایم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر از حق خود کوتاه بیاییم، دشمن بر ما چیره خواهد شد، عنوان کرد: متأسفانه برخی فکر می کنند که اگر از موضع خود کوتاه بیاییم، دشمن نیز دست از دشمنی برمی دارد، این در حالی است که این مسئله جلوگیری از عناد دشمنان نمی شود، بلکه باعث قد علم کردن دشمن علیه اسلام نیز می شود.

 

باید با تکیه بر آموزه های دینی استکبارستیز باشیم

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید با درک درست از آموزه های دینی سراغ استکبار ستیزی برویم، گفت: با آموزه های قرآن دشمن باور شویم و عداوت دشمن نسبت به خود را باور کنیم، بر این اساس ایستادگی در برابر دشمن بهتر از صلح یا عقب نشینی است.

 

در پایان مراسم نیز سید رضا یعقوبی، از شاعران آئینی کشور، به بیان سروده خویش پرداخت و محمد شحات انور، قاری مصری سوره های نساء، شمس و حمد را برای حضار قرائت کرد و مراسم با تجلیل از نفرات برتر بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مشهد پایان یافت.

راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.