اخبار کوتاه

...

***  یکی از گروهک‌های تروریستی وهابی شرق کشور در یکی از آخرین اقدامات خود، کودکان را با زور به آموزش‌های نظامی وامی‌دارد. این گروهک تروریستی که فعالیت‌های خود را در منطقه سیستان‌وبلوچستان تشدید کرده است، در اقدامی غیرانسانی و برخلاف مبانی حقوق بشری، در بعضی از مناطق مرزی، کودکان و بچه‌های خردسال را به یادگیری آموزش‌های نظامی مجبور می‌کند. طبق اخبار دریافتی، اعضای این گروهک تروریستی با تهدید خانواده‌های این کودکان، آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا فرزندان خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند!
  

***  نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه پس از مراسم تشییع شهید بحرینی در شهر «المالکیه» به شرکت‌کنندگان در این مراسم حمله کردند و به‌سوی آن‌ها گازهای سمی شلیک کرده و آنان را با گلوله‌های ساچمه‌ای هدف قرار دادند که بر اثر آن، چندین نفر مجروح شدند.
  

***  مرکز مطالعات شبکه الجزیره قطر نشستی دو روزه را در مورد کردهای منطقه با هدف پشتیبانی و کمک‌های مالی حاکمان قطر در راستای طرح تجزیه کشورهای منطقه که مورد نظر صهیونیست‌ها و آمریکا نیز هست، برگزار کرده است.
  

***  پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری تهران را تقدیم کمیسیون امور شوراهای مجلس کردند. کمیسیون نیز پیرو این تقاضا، طی نامه‌ای از «مرتضی تمدن» استاندار تهران دعوت کرد تا در جلسه روز یکشنبه هفته آینده کمیسیون برای پاسخگویی به پرسش متقاضیان تحقیق و تفحص حضور یابد. اصرار استانداری تهران، به نمایندگی از دولت، برای جدا شدن شهرری از تهران که موجب اعتراض بسیاری از مردم ری و شورای شهر تهران و کارشناسان شهری شده، احتمالاً یکی از دلایل این تقاضاست.
  

***  «اسلم بلوچ» یکی از اشرار معروف منطقه «ساربوک»، در منطقه نیک‌شهر دستگیر شد. این شرور معروف، سوابق مختلفی در ایجاد ناامنی، راه‌بندی، قتل و زورگیری در منطقه داشت که در پی هوشیاری و کار اطلاعاتی مأموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
  

***  «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه، در نشست خبری اعلام کرد: کنار گذاشتن «بشار اسد» رئيس‌جمهور سوريه از روند سياسي اين کشور، اقدامي است که اجراي آن غيرممکن است. وی گفت: در صورتي‌که بر کنار گذاشته شدن رئيس‌جمهور سوريه به‌عنوان پيش‌شرط اصرار شود، همان‌طور که پيش‌تر گفتم، قربانيان بيشتر و بيشتري به‌وجود خواهد آمد و کساني که از اين موضع حمايت مي‌کنند، بايد مسئوليت آن را نيز قبول کنند.
  

***  نمایشگاه سالیانه اتومبیل در «بروکسل» در میان جنجال‌هایی که هنوز از سال گذشته تاکنون ادامه داشته، افتتاح شد. سال گذشته پوشش برخی دخترانی که در این نمایشگاه‌ها در کنار اتومبیل‌ها می‌ایستادند، سبب اعتراض مردم این کشور به برگزارکنندگان این نمایشگاه شد. به همین‌دلیل، امسال وزیر امور اجتماعی بلژیک در این مورد توصیه‌هایی را به شرکت‌های خودرویی کرد و از این‌رو، در این نمایشگاه برخی شرکت‌ها، برای نخستین‌بار از مدل‌های مرد به جای زن استفاده کردند. قابل توجه برخی نمایشگاه‌های وطنی که به گمان خود برای جلب مشتری از زنان بزک‌کرده و بدپوشش استفاده می‌کنند! کار زشت و سوءاستفاده از برهنگی زنان، امری فطری است که در همه دنیا ناپسند است، حتی در اروپای به‌اصطلاح آزاد!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.