اخبار کوتاه

...

***«عبدالملک السعدی» مفتی افراط‌گرای وهابی که در امان، پایتخت اردن اقامت دارد، با ارائه فتوایی، تظاهرات علیه نوری مالکی را واجب شرعی اعلام کرد. وی از نزدیکان «حارث‌الساری» مطرح‌ترین شخصیت در اجرای طرح سعوی- ترکی- قطری برای سرنگونی حکومت مالکی است. وی خطاب به اهل سنت گفت: «شرکت در تظاهرات بر شما واجب است؛ زیرا باید به یاری مسلمانان مستضعف عراق بشتابید تا از ظلمی که بر آن‌ها می‌رود نجات یابند.»!

*** حلقه انحرافی علاوه بر عزم جدی برای حضور فعال و معرفی کاندیدای مستقل در انتخابات دور یازدهم ریاست‌جمهوری، برنامه‌های ویژه‌ای، برای ایجاد چالش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ در سر می‌پروراند. گفته‌ می‌شود حلقه انحرافی علاوه بر مطرح کردن برخی پرونده‌ها و افشاگری‌های گسترده علیه کاندیداهای احتمالی و نهادهای انقلابی، برنامه خاصی برای ردصلاحیت یکی از کاندیداهای احتمالی اصول‌گرایان در هنگام بررسی صلاحیت‌ نامزدها در وزارت کشور دارد و این اقدام، بخشی از برنامه‌های ویژه این جریان برای ایجاد چالش در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است.

*** رئیس حزب افراطی ضداسلامی هلند، «خیرت فیلدرز» بر روی پایگاه جدید خود که باعنوان «مساجد، نه!» راه‌اندازی شده، نوشته است: «هلند کشور مسلمانی نیست، با این حال روزبه‌روز می‌توان تأثیرات اسلام را بر ظاهر آن مشاهده کرد.» وی همچنین با اشاره به اینکه 450 مسجد در هلند وجود دارند و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود، مدعی شد: مسجد یک ایدیولوژی است که باید با آن مبارزه کرد.

*** «صالح فوزان»، عضو هیئت علمای عربستان سعودی فتوا داد: کشتن تظاهرکنندگان از سوی حاکم کشور، زمانی که در کشور آشوب و اغتشاش ایجاد کنند، جایز است! وی همچنین جنبش‌های اصلاحی و اپوزیسیون عربستان را خوارج نامید! و گفت: این‌ها همان کسانی هستند که پیامبر(ص) دستور جنگ با آن‌ها را داد. «عائض القرنی»، یکی دیگر از شیوخ وهابی در یک فتوا که از شبکه الجزیره پخش شد، اعلام کرد: «کشتن بشار اسد واجب‌تر از کشتن اسرائیلی‌ها است و بر مردم واجب است علیه او سلاح به دست گیرند.»!

*** «اردشیر امیرارجمند» مشاور میرحسین موسوی، به‌عنوان نماینده رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین، تفاهم‌نامه‌ای را با بی‌بی‌سی امضا کرده تا بتوانند از آرشیو این شبکه تلویزیونی استفاده کنند. امیرارجمند در قبال استفاده از آرشیو بی‌بی‌سی متعهد شده مهمانان و کارشناسان مورد نیاز این شبکه را برای انتخابات یازدهم هماهنگ کند.

*** هاشمی رفسنجانی در دیدار برخی دیپلمات‌های سابق، گفت: خاتمی در انتخابات کاندیدا نخواهد شد. وی دستیابی اصلاح‌طلبان به اجماع را بسیار بعید دانست و تأکید کرد تنها سازوکاری که می‌تواند تا حدودی به آن‌ها کمک کند، چیزی شبیه ائتلاف 1+2 اصول‌گرایان است.

*** مدیران بی‌بی‌سی که در رؤیای فتنه انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ایران به‌سر می‌برند، درصددند باکس انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ایران را راه‌اندازی کنند. یکی از محورهای اصلی این بخش، آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری و نحوه ارسال مطالب تهیه شده به خارج از کشور است! نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال به بی‌بی‌سی، از مهم‌ترین بخش‌های آموزشی بی‌بی‌سی خواهد بود.

 گفته می‌شود محمد خاتمی در جلسه‌ای، در پاسخ به سؤال یکی از حامیان اصلاحات که نظر وی را درباره کاندیدای مطلوب اصلاح‌طلبان پرسیده بود، با لحنی طنزگونه گفت: «گزینه اصلاحات، کواکبیان است. او از سر اصلاحات هم زیاد است.» وی در ادامه افزود: «البته من برخی خصلت‌های نجفی را می‌پسندم. این واقعیتی است که ما در قحط‌الرجال هستیم. اختلافات هم آن‌قدر زیاد شده که اجماع، شدنی نیست.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.