امام خمینی (ره) به روایت وصیت‌نامه‌های شهدا

شهید ولی الله چراغچی قائم‌مقام فرمانده لشکر نصر در وصیت‌نامه خود نوشت: اعتقادم بر این است که امام خمینی نماینده بر حق امام زمان (عج) و حجت خدا مهدی زهرا (ع) است و فرمان‌ها و دستوراتش همه از خداست و به این لحاظ تسلیمم و همه مخصوصا نزدیکان را بر این عقیده دعوت می‌کنم.

زمانی که شیپور جنگ نواخته شد، ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان همگی به میدان نبرد شتافتند. آن‌ها به خوبی می‌دانستند که دشمن، انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است، از این رو با جان و دل مقابل دشمن ایستادند. نوجوانان نیز به پیام امام (ره) لبیک گفتند و به رزمندگان پیوستند. آن‌ها در وصیت‌نامه‌های خود به بحث ولایت و تبعیت از فرامین امام خمینی (ره) بسیار سفارش کرده‌اند که در ادامه به مناسبت سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بخشی از وصیت‌نامه‌های شهدا را که توصیف‌کننده شخصیت امام (ره) و مؤکد پیروی از ایشان است، می‌خوانید:

سعی کنیم همیشه در خط امام که همان خط قرآن است حرکت کنیم و خارج نشویم و همیشه پشتیبان امام عزیزمان باشیم. (شهید حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر 10 سیدالشهدا (ع))

امام یک قاطعیت حسینی دارد، ایشان به امام زمان (عج) وصل است. زمان انقلاب بعضی ها می گفتند این بچه ها نمی توانند کاری بکنند و الان هم همین را می گویند، لکن ان‌شاءلله به زودی خلاف نظرشان ثابت خواهد شد. (شهید حجت الاسلام عبدالله میثمی، مسوول دفتر نمایندگی امام در قرارگاه خاتم الانبیاء)

تذکرم این است که امام را رها نکنید. حتما دعا برای امام و برای من و برای مومنین را فراموش نکنید. (شهید مجید بقائی فرمانده قرارگاه کربلا)

ان‌شاءلله در پیروی از راه امام امت، خمینی عزیز که همان راه خدا و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت است موفق باشید (شهید اسماعیل دقایقی، فرمانده لشکر 9 بدر)

به پیام‌های پیامبر گونه او از ته قلب گوش فرا دهید و مانند مردم کوفه نباشید که اباعبدالله را تنها گذاشتند و اگر تا به الان در این راه مقدس قدم نگذاشته‌اید و به پابوس اسلام نیامده‌اید، فرصت هست و هر وقت که پیش خدا بیایید، خدا شما را قبول می کند و دیگر اینکه از راه‌های انحرافی که انسان را از خط امام عزیز و بزرگوار دور می کند، پرهیز کنید. (شهید علی چیت سازیان سردار رشید لشکر انصار الحسین (ع))

یقین بدانید تنها اعمال شما که مورد رضایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت اعمالی است که تحت ولایت الهی و رسول (ص) و امامش (ع) باشد. بنابراین در هر زمان و هر موقعیت همت به اعمالی بگمارید که مورد تایید رهبری و امامت باشد. (شهید حمید باکری قائم مقام فرماندهی لشکر عاشورا)

باید محتوای فرامین امام را درک و عمل نماییم، تا بلکه قدری از تکلیف خود را در شکرگزاری به جا آورده باشیم. (شهید مهدی باکری فرمانده لشکر عاشورا)

در این زمانه که قرآن در وجود شخصی چون امام تجلی نموده است و سنت در او تبلور یافته، کسی که از سلاله پاک زهرا (س) است و چون جدش پیامبر اکرم (ص) سیره‌ای سازش ناپذیر دارد، به راه او نرفتن خطاست و به خط او نبودن فنا، و یاری او نکردن سازش با یزید است و جواب «لا» گفتن به حسین (ع). (شهید عبدالرسول محمدپور، معاون حفاظت و اطلاعات لشکر 43 المهدی (عج))

سفارش من به شما این است که گوش به فرمان امام باشید که اطاعت از امام اطاعت از خداست و نا فرمانی از فرمان  امام  نافرمانی از فرمان و دستورات خداوند است و تا آخرین قطره ی خون امام را تنها نگذارید که روز قیامت از گروه کوفیان محسوب خواهید شد. (شهید محمد نعمتی فرمانده گردان 411 لشکر 41 ثارالله)

اول وصیت من به مردم شهید پرور و مبارز این است که تا خون در رگ‌هایتان است این امام بر حق را یاری دهید... هر وقت امام سخنانی می گویند گوش فرا دهید و به فرموده‌هایشان عمل کنید، که اگر این امر را انجام دهید پیروزید. (شهید محمدجعفر کرباسیون، فرماندهی آتشیار توپخانه لشکر مقدس امام حسین (ع))

ملت ایران در زمانی و موقعیتی قرار گرفته و خداوند نعمتی به آن ها داده است که اهمیت آن را هنوز نمی دانند که در راس این نعمت، رهبری امام خمینی و یاران وفادار این رهبر بزرگ است. خدایا به ما آگاهی عطا کن تا بتوانیم قدردان این نعمت الهی باشیم. (شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر علی بن ابی‌طالب (ع))

اعتقادم بر این است که امام خمینی نماینده بر حق امام زمان (عج) و حجت خدا مهدی زهرا (ع) است و فرمان ها و دستوراتش همه از خداست و به این لحاظ تسلیمم و همه مخصوصا نزدیکان را بر این عقیده دعوت می‌کنم. (شهید ولی الله چراغچی قائم مقام فرماندهی لشکر نصر)

شما را به اطاعت بی چون و چرا از امام خمینی که همانا راه امام زمان (عج) است توصیه می کنم. من که در تمام عمرم نتوانستم خدمتی خالص برای خدا به این انقلاب اسلامی و به این پیر جماران رهبر انقلاب اسلامی نمایم. شما را توصیه به حمایت شدید از انقلاب اسلامی و رهبری آن می‌کنم که خدا نعمت بسیار بزرگی به ما عنایت کرده است. قدر این نعمت را بدانید و شکرگزار خداوند باشید. (شهید علی حبیبی، فرمانده گروهان لشکر ولی عصر (عج))

شما را به اطاعت از اولی الامر امام روحی له الفدا و جانبازی در راه اسلام سفارش می‌کنم. (شهید حاج ابراهیم جعفرزاده فرمانده تیپ مستقل الغدیر)

از بستگان و دوستانم می‌خواهم که خط امام را رها نسازند که همانا در پوچی و بیراهی محض گرفتار می‌شوند. (شهید مهدی احسان‌نیا جانشین واحد طرح و عملیات قرارگاه کربلا)

فریادی که امام دارد همان فریاد امام حسین (ع) است. ما باید راه خودمان را پیدا کنیم و ببینیم که فرامین امام چیست و فرامین امام را اطاعت بکنیم. (گزیده‌هایی از گفته‌های شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر امام حسین (ع))

حمد و سپاس فراوان خداوند منان را که به ما رهبری عطا کرد که کشتی بزرگ اسلام را به ساحل نجات رساند و ما را از آن اقیانوس پرتلاطم و مرگ بار نجات داد. سفارش بزرگی به تمام مردم دارم: استدعا دارم که رهبر عظیم الشان و فرزند زهرا (س)، این دلسوخته اسلام و نایب امام زمان (عج) را در تمام امور تنها نگذارند، چون کلامش کلام خداست و متمردین از او در انتظار خشم و غضب و قهر خداوند باشند. (شهید حاج سید جمال طباطبایی قائم مقام عملیاتی لشکر قمر بنی هاشم (ع))

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.