حزب‌الله:

اولین «شکست‌خورده» در جنوب سوریه، دشمن صهیونیستی است

نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله دستاوردهای محور مقاومت و متحدانش در جنوب سوریه را پیروزی بزرگ برای محور مقاومت خواند و رژیم صهیونیستی را اولین «شکست‌خورده» در این منطقه اعلام کرد.

هادی نیوز: «شیخ علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت، پروژه آمریکایی- صهیونیستی- سعودی در جنوب سوریه، در برابر ایستادگی، ثبات و دستاوردهای محور مقاومت سقوط کرده، آنچه در جنوب اتفاق افتاده دستاوردی بزرگ برای ارتش سوریه و متحدانش و شکستی بزرگ برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش است.

بر اساس گزارش «العهد»، شیخ دعموش ادامه داد، دشمن صهیونیستی اولین شکست‌خورده در جنوب سوریه است و او به ناتوانی خود در حمایت از تروریست‌ها و حفظ نقش آنها در این منطقه اقرار کرده است.

وی تصریح کرد: اسرائیل، ترویست‌های مسلح و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها تلاش کردند توافق آتش‌بس 1974 را از بین ببرند، واقعیت منطقه را تغییر دهند و افراد مسلح را در مرزها و مناطق مرزی مستقر کنند اما آنها پس از شکست در جنگ علیه سوریه موفق به انجام این کار نشدند.

شیخ دعموش در ادامه گفت: درخواست اخیر بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) بازگشت به آتش‌بس 1974 و اجرای بندهای مربوط به عدم درگیری میان دو ارتش سوری و صهیونیستی بود و این اقراری ضمنی به شکست و ناتوانی در برابر اراده سوریه برای بسط حاکمیتش بر جنوب سوریه است.

«توافق ترک مخاصمه یا عدم درگیری» میان سوریه و رژیم صهیونیستی در 31 ماه می 1974 با حضور نمایندگانی از سازمان ملل، شوروی سابق و آمریکا در ژنو امضا شد و بر پایان درگیری‌های میان دمشق و تل‌آویو تأکید می‌کند.

حدود یک هفته پیش «ایهود یعری» تحلیلگر کانال دوم رژیم صهیونیستی به سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله(در هشتم تیرماه) که گفت سوریه در آستانه یک پیروزی بزرگ است، واکنش نشان داد و اعلام کرد نصرالله درست می‌گوید.

بر اساس گزارش گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» در لبنان، یعری گفت: دبیرکل حزب‌الله گفت که او و بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) در برابر یک پیروزی بزرگ در برابر شورشیان قرار دارند، من بدون تعارف می‌گویم که این پیروزی بر اسرائیل نیز هست، ما در جنگ سوریه شکست خوردیم و اسد به مرزها خواهد رسید.

نصرالله در سخنرانی اخیر خود ضمن اعلام پیروزی قریب‌الوقوع در جنوب سوریه، تصریح کرد: همه برآوردهایی که در رسانه‌ها شنیده می‌شود حاکی از شکست‌های گروه‌های مسلح است. آنها در جنوب سوریه خواه در درعا یا قنیطره دچار فروپاشی شده‌اند و به سمت آشتی خواهند آمد. 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.