قنادباشی ؛

رفتار رژیم صهیونیستی ناشی از سردرگمی و نگرانی است/ وضعیت شکننده اسرائیلی ها مشهود است/ صهیونست ها در حال فرار هستند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: حمله به نوار غزه را نشان از ضعف و سردرگمی رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: مبارزات فلسطینی ها به اوج خودش رسیده است که در واقع این امر موجب نگرانی صهیونیست ها از کشورها و جبهه های محور مقاومت شده است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با آغاز دوران پسا داعش در سوریه دچار یک تشویش و نگرانی و دغدغه خاطر بی سابقه ای شده است و احساس می کند در کنار مرزهای شمالی اش، کشورهای محور مقاومت، لبنان و سوریه در موقعیت بسیار قدرتمندی قرار گرفته اند و معادلات سیاسی منطقه به ضررش تغییر پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: مبارزات ضد اشغالگری فلسطینی ها نیز به طور عجیب و شگفت آوری از طریق برپایی راهپیمایی 7 روزه بازگشت به اوج خودش برسد، یعنی چیزی که هیچ وقت صهیونیست ها آن را پیش بینی نمی کردند.

رژیم صهیونیستی وضعیت شکننده ای دارد

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: با شهید شدن تعداد زیادی از بچه های بی گناه فلسطینی که حدود 200 یا بیش از این و چندین هزار نفر مجروح در غزه، این مبارزات فلسطینی ها که به اوج خودش رسیده است که در واقع این امر موجب نگرانی صهیونیست ها از کشورها و جبهه های محور مقاومت شده است.

 

قنادباشی خاطر نشان کرد: صهیونیست ها در یک حالت بسیار نگران کننده ای قرار دارند و هر عملی که انجام می دهند، ناشی از گیجی و نگرانی و سردرگمی و نگرانی است.

 

وی ابراز داشت: فلسطینی ها متوجه وضعیت بسیار شکننده رژیم صهیونیستی شده اند که از جنوب فلسطینی ها راهپیمایی را آغاز کرده اند و از طرفی جنگ بادکنکی آن ها که باعث حریق در مزارع سرزمین های اشغالی شده، اسرائیلی ها را نگران کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: از شمال هم دولت سوریه به تدریج توانسته به منطقه حائل بین ارتش سوریه و جولان را حذف کند و در آستانه آزاد سازی جولان است.

 

صهیونست ها در حال فرار هستند

جعفر قنادباشی اذعان داشت: نتانیاهو رفتاری نا متعادل و عصبانی از این شرایط نشان می دهد، از طرفی پارلمان می آید او را محدود می کند که کاری نکند، ولی در نهایت اسرائیل حمله به پناهگاه های غزه آغاز کرد.

 

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: اسرائیلی ها ترس دارند تا بعد از بمباران غزه یک جنگ دور مجددی مثل جنگ 22 روزه، 8 روزه و 50 روزه آغاز شود که در آن ها شکست بخورند.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: این تحرکات نا همگون، نا متعادل و تضادهایی که در اعمال و رفتار گفتار رژیم صهیونیسی مشاهد می شود، ناشی از این است که معادلات منطقه به طور شگفت آوری به رغم حمایت آمریکایی به زیان اسرائیل تغییر پیدا کرده است و حتی حمایت های ترامپ برای انتقال سفارت اسرائیل به بیت المقدس مردم را عصابانی تر و دامنه مبارزات رژیم صهیونیستی را برافروخته تر کرده است.

 

قنادباشی: بیان داشت: اسرائیل در یک موقعیت بسیار نا متعادل قرار دارد و اینگونه اعمال و رفتار را طبیعتاً در روزه های آینده از آن ها خواهیم دید، رفتاری که به هیچ وجه شنونده عقل و تدبیر و براساس یک اقدام برنامه سنجیده نیست بلکه بر اساس واکنش هایی است که از ترس و واهمه و نگرانی است که از آن ها ساتر می شود.

 

دیدار ترامپ و پوتین/ حمایت پوتین از برجام

کارشناس مسائل خاور میانه با اشاره به تاکید بر "حمایت روسیه از برجام" گفت: روسیه در یک موقعیت خاصی قرار دارد؛ به دلیل تحریم های همه جانبه آمریکا و اروپا علیه روسیه است و به طور طبیعی در کنار ایران قرار می گیرد که ایران و روسیه هر دو مورد تحریم های جهانی قرار گرفته اند.

 

قنادباشی افزود: روسیه و ایران در طی حدود 7 سال شرایط بغرنجی که در سوریه بود، همدیگر را در صحنه های مختلف آزمایش کردند و یک اعتماد نسبی بین تهران و مسکو ایجاد شد؛ لذا در ارزیابی و بررسی ریشه های حمایت پوتین از برجام، یک موضع مشترکی در قبال تحریم های غربی ها و دوم همکاری هایی که اعتماد نسبی ای ایجاد کرده است را می توان بر شمرد.

 

وی اشاره کرد: سومین مسئله هم موضوع بودن  با چینی ها است، روسیه مثل چین احساس می کند در برجام از روند آمریکایی حمایت کند و در واقع صحنه جهانی را تبدیل کرده به یک صحنه انحصاری در اختیار آمریکا که این موضوع  به منافع روسیه بر می گردد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نه روسیه و نه چین هیچ کدام خواستار این نیستند که صحنه بین المللی را به طور انحصاری در اختیار آمریکا قرار دهند و سیاست های آمریکایی تعیین کننده روند تحولات منطقه جهانی باشد.

راه دانا