سرخوردگی اپوزیسیون از قدرت‌نمایی ایران و ناکامی اسرائیل

محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  همۀ امید براندازان این بود که اسرائیل و آمریکا در مقطعی با جمهوری اسلامی وارد جنگ شوند و جمهوری اسلامی هم سقوط کند. اما الآن متوجه قدرت جمهوری اسلامی شده‌اند.

هوشنگ امیر احمدی درباره حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل اظهار کرد: متاسفانه اکثر تحلیلگران مخالف حکومت و سپاه، مشغول شمردن درخت‌ها شدند و جنگل را ندیدند. از دید راهبردی، جمهوری اسلامی حرکت مهمی انجام داد. نفس همین حرکت مهم بود چراکه اعتماد به نفس و عزت مردم ایران را احیا کرد.

من شخصا این حرکت را در جهت عزت کشور دیدم.از این به بعد قرار نیست ایران صرفا بایستد و دفاع یا مقاومت کند. الان به نظر می‌رسد که ارادۀ زدن اسرائیل، حتی قبل از اینکه او ما را زده باشد، ایجاد شده. صلح و ثبات فقط از طریق قدرت و قوت به ‌وجود می‌آید.

آنچه جمهوری اسلامی انجام داد، بازی قدرت برتری بود. اسرائیلی‌ها به ‌اصطلاح در پلۀ سوم بازی قدرت بودند و ایران در پلۀ دوم با اسرائیل مبارزه می‌کرد، ولی الان جمهوری اسلامی هم پا بر پلۀ سوم گذاشته. ممکن است اسرائیل یک پله برود بالاتر. در این صورت ایران هم بالاتر می‌رود. پلۀ آخر هم یعنی بمب. بازدارندگی نهایتا باید به بمب هسته‌ای برسد.

ایران بازی قدرت سطح بالاتری را آغاز کرد. قطعا قدرت‌نمایی اخیر موجب شده آمریکا و اسرائیل و غیره بیش از قانع شوند که ایران یک قدرت مهم در این منطقه است. ایران بازی قدرت را به خوبی انجام داد. نشان داد می‌تواند به اسرائیل لطمۀ اساسی بزند و تفکر راهبردی‌اش در حال تغییر است. یعنی دیگر آن صبر و تحمل سابق را ندارد و ممکن است رفتار هجومی در پیش بگیرد.

اکثر براندازان، خواستار حملۀ اسرائیل یا آمریکا به ایران هستند. حملۀ جمهوری اسلامی به اسرائیل، این افراد را خیلی مأیوس کرده. از یک‌سو می‌گویند حمله به اسرائیل مهم نبود، از سوی دیگر دوست داشتند اسرائیل حملۀ گسترده‌ای به ایران می‌کرد.

اینها دشمن ایران و ستون پنجم دشمنان ایران‌اند. ضد وطن‌اند. الان هم چون اسرائیل باخته، خیلی عصبی و مأیوسند. مخصوصا سران شان که دیگر نمی‌دانند چه باید بگویند.

پس از حملۀ اسرائیل هم، ابتدا خیلی اظهار خوشحالی کردند. وطن‌فروش‌اند و خوشحال شدند. اما چند ساعت بعد، وقتی که متوجه شدند اسرائیل شق‌القمر نکرده، دلخور شدند و ادعا کردند آمریکا و اسرائیل هم با جمهوری اسلامی ساخته‌اند و دارند با هم می‌خورند!
این‌ها نیرویی هستند که نه تجزیه و تحلیل دارند، نه وطن‌پرست‌اند. نیروی برانداز به فاجعه تبدیل شده. تقابل نظامی ایران و اسرائیل، این نیروی برانداز را کلاً تمام کرد؛ چون همۀ امیدشان این بود که اسرائیل و آمریکا وارد جنگ شوند و جمهوری اسلامی سقوط کند و این‌ها هم بیایند قدرت را در دست بگیرند. اما الآن متوجه قدرت جمهوری اسلامی شده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.