تولیت آستان قدس رضوی در نجف؛

اتحاد بین دو ملت ایران و عراق ریشه دینی و اعتقادی دارد

تولیت آستان قدس رضوی گفت:اتحاد بین دو ملت ایران و عراق ریشه دینی، مذهبی و اعتقادی داشته و دشمن نمی‌تواند این اتحاد را ببیند و تحمل کند.

هادی نیوز: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با تولیت آستان علوی در نجف اظهارکرد: اتحاد بین دو ملت ایران و عراق ریشه دینی، مذهبی و اعتقادی داشته و دشمن نمی‌تواند این اتحاد را ببیند و برای از بین بردن آن توطئه‌های زیادی انجام می‌دهد، اما همه باید تلاش کنیم این وحدت و انسجام روز به روز بیشتر شود. 

 

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال تجربیات بسیار خوبی در آستان قدس رضوی به دست آمده است و پس از انقلاب گام‌های بسیاری در توسعه فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی این آستان مقدس برداشته شده و سرمایه خوبی شکل گرفته است. 

رئیسی تصریح کرد: روزیدر عراق رژیم بعث اجازه نمی‌داد اعتاب مقدسه رشد و توسعه پیدا کنند و به دنبال محدودیت آن‌ها بود اما امروز به برکت ایستادگی و مقاومت مردم عراق این اعتاب توسعه خوبی پیدا کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما خود را موظف می‌دانیم همکاری و هماهنگی با تمام اعتاب مقدسه به ویژه عتبه علویه را گسترش دهیم زیرا همه بقاع متبرکه نور واحد هستند.ما همکاری بین اعتاب مقدسه جهان اسلام را از دو سال پیش آغاز کردیم و امیدواریم همکاری با عتبه مقدسه علویه هرچه بیشتر گسترش یابد.

وی تاکید کرد:امروز جلوه بی‌بدیلی از حضور زائران از سراسر جهان اسلام در کنار مضجع نورانی امام علی(ع) و امام حسین(ع) شکل گرفته است که در هیچ نقطه‌ای از کره زمین چنین اجتماعی نداریم.

راه دانا