سردار پاکپور ادعای مقام ترکیه‌ای را رد کرد|"پ‌ک‌ک" در داخل خاک ایران حضور ندارد

سردار پاکپور با رد ادعای یک مقام ترکیه ای مبنی بر حضور عناصر ‌ پ‌ک‌ک در خاک جمهوری اسلامی ایران گفت: سپاه با اقتدار، عزت و اشراف دقیق و همه‌جانبه، امنیت و تسلط لازم را در مرزها ایجاد کرده است.

هادی نیوز:  سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه بازدید از پایگاه های عملیاتی شمال‌غرب کشور، در  واکنش به ادعای یک مقام ترکیه مبنی بر حضور عناصر پ ک ک در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این ادعا را غیرمسئولانه و بی اساس می‌دانیم و تکذیب می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای دو کشور افزود: در مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تعاملات بسیار خوب و مفیدی بین نیروهای مسلح  دو کشور وجود دارد, لذا انتظار می‌رود مقامات کشور دوست و همسایه ترکیه، قبل از هرگونه اظهارنظر رسانه‌ای پیرامون رخدادهای مرزی، پس از حصول اطمینان از صحت واقعه،  از کانال‌های رسمی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کرده و برابر ساز و کارهای پیش‌بینی شده این گونه مسائل را دنبال کنند.

سردار پاکپور اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه بر اساس مأموریت خود به‌عنوان مسئول امنیت شمال‌غرب کشور، با نیروهای تحت کنترل اعم از مرزبانی و واحدهای عملیات نیروی زمینی سپاه، با اقتدار و آمادگی کامل  در مرز حضور فعال داشته و با اشراف دقیق و مستمر بر منطقه،  تسلط لازم مرزی را  ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حضور عناصر تروریستی در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ماست، تصریح کرد: در عین حال این موضوع برای ما قابل درک است که  عملیات‌های اخیر گروهک‌ها در داخل خاک ترکیه موجب ایجاد فشار روی مسئولین ترکیه شده و آنها را  مجبور به طرح چنین ادعایی کرده است.

 تسنیم