سردار رادان: شهدا اجازه ندادند توطئه تجزیه ایران توسط دشمن محقق شود

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه دشمن می‌خواست ایران را به ایرانستان تبدیل کرده و با تجزیه آن کردستان و خوزستان را از وطن جدا کند گفت: ایران امروز به برکت خون شهدا آنقدر قوی است که در منطقه تعیین‌کننده است و ملت‌های آزادیخواه از آن الگو می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : 

سردار احمدرضا رادان امشب در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با درود به روح پرفتوح شهدا و خیر مقدم به حاضران در ورزشگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: این ورزشگاه مکانی مقدس برای تبیین یاد و خاطره شهدا برای تجلی نور شهدا شده است.

وی با بیان اینکه همدان در آغازین روزهای انقلاب به سبب مجاهدت‌های خود در کشور به صورت شاخص شناخته شد گفت: اولین فرمانده عملیاتی سپاه انقلاب اسلامی را در همدان در کسوت یک زن به نام خانم دباغ ظهور و بروز کرد.

فرمانده انتظامی کل کشور اظهار کرد:‌ زنانی چون خانم دباغ نشان دادند بانوانی که دل به خط امام خمینی(ره) می‌بندند نه تنها حجابشان محدودیت نیست که می‌توانند در کسوت یک فرمانده عالی‌رتبه هم نقش‌آفرینی کنند و حماسه بسازند.

همدانی خطه نخبه‌پرور شهید

وی یادی از شهید همدانی کرد و با بیان اینکه همدان با این شهید عزیز حبیب پیدا کرد افزود: حاج حسین نه تنها حبیب همدان که حبیب ایران شد، نقش‌آفرینی حاج‌حسین در ایران و دفاع از حرم بر کسی پوشیده نیست شهیدی که به عنوان یک فرمانده نابغه و طراح جنگ‌های چریکی نام برده می‌شود.

رادان با بیان اینکه همدان شهید قهاری‌سعید را در دل خود پرورش داده که در جنگ‌های چریکی و کلاسیک تسلط ویژه داشت اظهار کرد:‌ شهید خوش‌لفظ نیز در مسیر جهاد آن چنان درخشید که با لفظی چنان زیبا مخاطب خود را جذب می‌کرد.

وی با بیان اینکه همدانی‌ها با شهدایی چون چیت‌سازیان ، ابراهیمی‌ها و طالبیان‌ها نخبه‌پرور شهید بودند افزود: همدان نه تنها خورشیدهایی از سپاه پاسداران را این گونه برای دفاع از وطن به نمایش می‌گذرد در ارتش جمهوری اسلامی هم می‌درخشد با شهیدانی چون شهیدنوژه و کهنه‌سربازی چون امیر جوادی.

همدان سرزمین مردان بزرگی چون شهید عروجعلی شکری است

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه همدان سرزمین مردان بزرگی چون شهید عروجعلی شکری است اظهار کرد:‌ این شهید عزیز در زمستان سخت و استخوان‌سوز سال ۶۱ با تعداد زیادی از رزمندگان برای آزادسازی به منطقه رفته بود که وقتی احساس کرد ضد انقلاب به او نزدیک شده‌اند بی‌سیم را نابود کرد و با خوردن کد رمز نگذاشت اطلاعات به دست دشمن بیفتد.

وی با اشاره به سرشت داعشی دشمنان و ضد انقلاب به ویژه کومله و دموکرات افزود: آنها بعد از شکنجه شهید شکری پوست بدن او را دو نیم کردند، با تبر بدنش را شکافتند و دل و روده‌هایش را بیرون آوردند تا به رمز برسند!.

رادان با اشاره به اینکه همدان نگین انقلاب اسلامی در دفاع از انقلاب و حرم حضرت زینب(س) است اظهار کرد: باید دید رمز و راز ماندگاری شهدا چیست و به چه دلیل این افراد می‌توانند بین مردم خود حبیب و دلربا شوند و در مقابل دشمنان قاطع باشند؟ پاسخ این است، دفاع از ولایت.

سه بال امام، امت و مکتب شهادت باعث پیروزی کشور شده است

وی با بیان اینکه سه بال امام، امت و مکتب شهادت باعث پیروزی کشور شده است اظهار کرد: بی‌شک بدون امام مسیر گم می‌شود، اما امام تنها در مسلخ کربلا به شهادت می‌رسد بنابراین باید امت نیز با امام همراهی کند تا پیروزی از آن جریان حق باشد.

فرمانده انتظامی کل کشور تبعیت محض از ولایت را عامل موفقیت و سربلندی عنوان کرد و افزود: تبعیت یعنی اینکه اگر امام می‌گوید بجنگ بجنگیم، اگر فرمود صبوری کن، صبوری کنیم، وقتی گفت عمار باش، عمار شویم.

مکتب ایثار و شهادت یعنی زیر بار ظلم نرفتن

وی با بیان اینکه مکتب ایثار و شهادت یعنی زیر بار ظلم نرفتن تصریح کرد:‌ شهدا و رزمندگان ما برای عبور از روی مین و رسیدن به مقام شامخ شهادت از هم سبقت می‌گرفتند، ما نیز برای این اینکه در مکتب اباعبدالله(ع) حرکت کنیم باید راه و رسم ایثار شهدا را یاد بگیریم.

رادان خاطرنشان کرد: امام، امت و مکتب با همراهی هم شرایط را طوری پیش می‌برند که اگر کشور در تحریم هم قرار بگیرد همه سختی‌ها و خاکریزهای مشقت را رد می‌کند و به فتح‌الفتوح می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه رزمنده، امام را معیار حرکت خود می‌داند اظهار کرد: ملتی که استاد و امام دارد، خود استاد می‌شود درست مثل حاج حسین همدانی که با حضور در سوریه و بهره‌گیری از بسیج مردمی این کشور را از بحران‌ها نجات داد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه دشمن می‌خواست ایران را به ایرانستان تبدیل کرده و با تجزیه آن کردستان و خوزستان را از وطن جدا کند گفت: ایران امروز به برکت خون شهدا آنقدر قوی است که در منطقه تعیین‌کننده است و ملت‌های آزادیخواه از آن الگو می‌گیرند.

امتی که امام دارد اقتدارآفرین می‌شود

وی ادامه داد:‌ چگونه می‌شود در سوریه که ۸۰ درصد خاک آن در دست داعش تا بن دندان مسلح است؛ به دشمن فائق می‌آید؟ پاسخ روشن است، این کشور از حاج حسین همدانی الگو می‌گیرد که مکتبش اطاعت از مرام اباعبدالله(ع) بود.

رادان با اشاره به اینکه امتی که امام دارد اقتدارآفرین می‌شود و می‌تواند آمریکا با آن همه ادعا را را طوری خوار و ذلیل کند که گریه سربازانش قطع نشود و به عذرخواهی بیفتند تصریح کرد: ایران اسلامی هیمنه دشمنان را یکی پس از دیگری واژگون کرده است.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز کشور از اثر وجودی شهدا و قدرت رهبر عزیز ماست اظهار کرد:‌ ۸ هزار شهید استان همدان نشانه‌ای است بر ایثار رزمندگان وطن که جان دادند تا ما مستقل و مقتدر باشیم.

باید راه و رسم شهدا را بیاموزیم

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به اینکه اگر راه و رسم شهدا را در آیین خود قرار ندهیم فردای قیامت نزد شهدا شرمنده خواهیم بود تاکید کرد: باید امام زمان خود را بشناسیم و مکتب امام حسین(ع) را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به فرموده سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران خیمه و حرم است و باید آن را حفظ کنیم تصریح کرد:‌ حاج قاسم می‌داند امامت امت و مکتب خیمه‌ساز و خیمه‌نگاه‌دار است.

رادان با بیان اینکه باید راه و رسم شهدا را بیاموزیم و یک شهید را به عنوان برادر خود انتخاب کرده و با شناخت راه او در مسیر او حرکت کنیم اظهار کرد: امید است همچنان در مسیر شهدا پیش رویم و جانانه با دشمنان وطن و دین مقابله کنیم.

پایان پیام/ *