یادداشت/ سید عبدالله متولیان

عجز شیطان بزرگ در برابر اراده مردم ایران

دشمن می‌داند که مهم‌ترین نقطه آسیب‌پذیری ایران وجود بی‌عدالتی و ناامنی (اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... ) است و یورش به باورهای مردم در این دو حوزه مؤثرترین راه برای هجمه علیه نظام خواهد بود.

«سید عبدالله متولیان» در روزنامه «جوان» نوشت:

دشمنان این مرزوبوم بعد از ناکامی‌های پی‌درپی در براندازی نظام اسلامی ایران در آخرین نسخه‌ عملیاتی خود به مدلی مرکب از روش‌های جنگ سخت و نرم رو آورده‌ و روی روح و روان و اندیشه مردم ایران سرمایه‌گذاری کرده و با راه‌اندازی جنگ روانی و در یک عملیات القایی در کنار تولید ادراک فروپاشی وهمی و خیالی خط تخریب احساس عدالت و امنیت را با جدیت تمام دنبال می‌کنند. نظام سلطه که به اقتدار نظام اسلامی و ظرفیت‌ها و توانمندی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از یک‌سو و ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های خود اشراف دارد، با فرار به جلو، خوب می‌داند که تخریب باورهای مردم در حوزه عدالت و امنیت به تولید ادراک فروپاشی خواهد انجامید و مسیر براندازی را تسهیل می‌کند. دشمن می‌داند که مهم‌ترین نقطه آسیب‌پذیری ایران وجود بی‌عدالتی و ناامنی (اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... ) است و یورش به باورهای مردم در این دو حوزه مؤثرترین راه برای هجمه علیه نظام خواهد بود. بدیهی است که احساس عدالت و امنیت به مراتب از وجود عدالت و امنیت مهم‌تر بوده و تضمین‌کننده آرامش است و چه بسا که مردم در میان امواج ناامنی و بی‌عدالتی احساس آرامش کنند ؛ مانند طفلی که در دل شب در جنگل خطرناک و در عین وجود خطرات فراوان و حیوانات درنده و گزنده در کنار پدر بودن احساس امنیت را برایش به ارمغان می‌آورد، در جامعه نیز مادامی که احساس عدالت و امنیت وجود داشته باشد مردم در آرامش خواهند بود.

بر اساس قرائن و شواهد در مدل براندازی با تولید ادراک فروپاشی، شاهد تلاش جدید دشمنان در دو حوزه داخلی و خارجی هستیم. در حوزه داخلی اعضای اصلی این شبکه عبارتند از:

1 - طیفی از افراد نفوذی‌ و شبکه جاسوسی در بدنه اجرایی کشور همراه با غرب‌باوران، وادادگان، دوتابعیتی‌ها، مرفهین بی‌درد، مروجان اشرافیت و اسلام لیبرالی و امریکایی، طواغیت مدرن، و... که مأموریت دارند با ایجاد اختلال در امور اقتصادی کشور و ناراضی کردن مردم زمینه واگرایی و تولید ادراک فروپاشی در ذهن مردم را به‌عهده دارند که طی چند سال گذشته بنا به اذعان بسیاری از صاحب‌نظران در کار خود و تولید ادراک فروپاشی تا حد زیادی موفق بوده‌ و بر نارضایتی و نگرانی عمومی دامن زده‌اند.

2 - طیفی از جریان موسوم به اصلاح‌طلبان افراطی، خودباخته‌ها، بریده‌ها و خسته‌ها و تندروهای افراطی که با بهره‌گیری از تجارب خود در فتنه‌های پیشین و همکاری با سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌ها و شبکه‌های خبری وابسته به بیگانگان، به صورتی کاملاً هدفمند و برنامه‌ریزی شده به تحریف اندیشه‌های حضرت امام راحل و مبانی و اصول انقلاب اسلامی پرداخته و با گفتمان‌سازی و قرائت جدیدی از جمهوری اسلامی مسیر تحقق و ایجاد جمهوری (اسلامی) با ماهیت سکولاریستی را پی می‌گیرند.

3 - بی‌بصیرت‌ها و «خودعقل‌کل‌پندارها» که هیچ‌کس را قبول نداشته و فقط خود را وارث اصلی انقلاب اسلامی می‌دانند و با درک ناصحیح از مشکلات و معضلات اجتماعی بر امام مسلمانان و صراط حق سبقت‌گرفته و به دلیل عدم وابستگی و دلبستگی به دنیا و عدم تجانس با غرب‌، در میان توده و عامه مردم از محبوبیت نسبی برخوردار بوده و از همین پذیره اجتماعی در جهت اعتبار زدایی و تخریب نهادهای مرتبط با امنیت و عدالت نظیر دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی مشغول بوده و عملاً وظیفه باورشکنی و مخدوش سازی احساس امنیت و عدالت و به میدان آوردن مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی فتنه‌گران را به‌عهده دارند. عوامل سه‌گانه خارجی با استفاده از تمام ظرفیت سه جریان داخلی مذکور برای تکمیل برنامه تولید ادراک فروپاشی؛ تشدید فشارهای اقتصادی، سیاسی، روحی و روانی، فرهنگی و... بر مردم همراه با پروپاگاندا و تبلیغات وسیع در راستای واگرایی مردم و تثبیت ادراک فروپاشی در اندیشه را در دستور کار دارند:

1 - ضلع غربی محور شرارت و مجموعه نظام سلطه‌ متشکل از امریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان که با برجامیزه کردن فضای عمومی کشور و تشدید فشارهای اقتصادی مانند خوره ذهن و افکار مردم را نشانه رفته و پروژه تسلیم‌سازی را پی می‌گیرند. در تقسیم کار صورت گرفته، در حالی که اروپایی‌ها در «استراتژی دیو و دلبر» برای امتیاز گیری بیشتر از ایران، نقش دلبر را بازی می‌کنند، امریکا در نقش دیو قرار است با تهدید و ارعاب و بزرگنمایی خطر بروز جنگ، مردم ایران را رودر روی نظام قرار داده و مذاکره با غرب در مورد موشکی و مقاومت را به خواست و مطالبه ملی تبدیل کند.

2 - ضلع عبری و صهیونیستی محور شرارت که به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل محور مقاومت بیشترین آسیب را دیده مانند مار زخم‌خورده به‌عنوان مکمل امریکا در جهت ناامن‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایران اقدام و انجام پرحجم جنگ روانی برای ترساندن مردم را در دستور کار خود دارد.

3 - ضلع وهابی محور شرارت نیز به رهبری رژیم سعودی حاکم بر حجاز بر طبل ایران هراسی و خطرات تشیع کوبیده و با برپا کردن محیطی غبارآلود قرار است با پاشیدن تخم تفرقه، نفاق و اختلافات و راه‌اندازی جنگ «شیعه/سنی» و بزرگنمایی خطر ایران در برابر اعراب و تجهیز و دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، مردم ایران را به تسلیم در برابر اراده و خواسته‌های غرب وادار کنند.

بدیهی است که سوء مدیریت‌ها، عدم انسجام داخلی، اختلافات بین قوا، بی‌برنامگی دولت، فقدان تحلیل صحیح مسئولان، تبعیض و اشرافی‌گری مدیران، ناامنی‌های موضعی محلی، کم‌توجهی مسئولان به خطرات نفوذ، تحلیل‌های غلط احزاب سیاسی و رسانه‌ها، دامن زدن به شایعات بی‌اساس و هدفمند دشمن و... همه و همه به‌عنوان علل ممده به تحقق سناریو و برنامه دشمن کمک خواهند کرد و دشمن را به تشدید فشارها برای اخذ نتیجه امیدوارتر خواهد کرد. راه غلبه و خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی کشور برای بصیرت افزایی و عمق‌بخشی به باورها و ایمان مردم و پرهیز و مقابله با دوقطبی سازی‌های دروغین و جعلی نظیر «دولت/رهبری»، «موشکی/معیشت» و... است. مسئولان و دولتمردان نیز باید بدانند که راه خنثی کردن توطئه برنامه‌ریزی شده دشمن و ترمیم باورها و بازگرداندن اعتماد به مردم و ارتقای روحیه امید تک‌صدایی، پرهیز از اتخاذ مواضع جنجالی، بیهوده و وحدت‌شکن، هم‌افزایی و تقویت بیانی و عملی جایگاه ارکان نظام به‌ویژه ارکان مقوم امنیت و آرامش، همت مضاعف و جهادی و اتخاذ رویکرد انقلابی برای حل مشکلات و معضلات کشور و مردم و ‌ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه است.