شاهد «نسل‌کشی استعماری» اسرائیل را از ورود به اتحادیه‌ی اروپا منع کردند

کانال تلگرامی طوفان الاحرار نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق :  بر اساس گزارش‌ها، برلین ممنوعیتی را در سراسر اتحادیه‌ی اروپا برای دکتر غسان ابو سته وضع کرده است، که قرار بود در مورد جنایاتی که اسرائیل در غزه مرتکب شده است در محضر قانون‌گذاران فرانسوی شهادت دهد.

جراح بریتانیایی-فلسطینی دکتر غسان ابو سته در ۴ می [شنبه ۱۵ اردیبهشت] از ورود به فرانسه منع شد، جایی که قرار بود در مجلس سنای فرانسه درباره‌ی بحران پزشکی در غزه صحبت کند.

مقامات فرانسوی در فرودگاه شارل دوگل به این پزشک اطلاع دادند که -پس از اخراج او در اوایل سال جاری- آلمان «منع ورود او به اروپا را در سراسر شنگن اعمال کرده است.»

«من در فرودگاه شارل دوگل هستم. آن‌ها مانع از ورود من به فرانسه ممانعت می‌کنند. قرار است امروز در مجلس سنای فرانسه سخنرانی کنم. آن‌ها می‌گویند آلمانی‌ها برای من یک سال ممنوعیت ورود به اروپا تعیین کرده‌اند.»

وی با اشاره به دکتر عدنان البُرش افزود «قلعه‌ی اروپا شاهدان نسل‌کشی را ساکت می‌کند، در حالی که اسرائیل آن‌ها را در زندان می‌کشد.» عدنان البرش، جراح فلسطینی‌ای بود که ماه گذشته در زندان اسرائیل زیر شکنجه کشته شد.

«نسل‌کشی استعماری جزء شکل‌دهنده‌ی هویت اروپایی است. از این رو اشتیاق آن‌ها به شریک شدن در ساکت کردن شاهدان و مسلح کردن جنایتکاران جنگی است.»

دکتر ابو سته، جراح ترمیمی مستقر در لندن و یکی از مدیران برنامه‌ی پزشکی درگیری در دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB)، در هفته‌های اولیه‌ی جنگ نسل‌کشی اسرائیل در غزه حضور داشت. او پس از بازگشت به بریتانیا در ماه نوامبر، شهادت‌های خود به عنوان یک شاهد را به یک واحد جنایات جنگی و بازرسان دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) داد.

[کاخِ] الیزه به رسانه‌های فرانسوی گفته که از منع ورود دکتر ابو سته به فرانسه «بی‌خبر بوده است». یکی از سخنگویان دولت به لوموند گفت: «وقتی بحث رد شنگن مطرح می‌شود، پلیس مرزی نمی‌تواند کار زیادی در این مورد انجام دهد.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که از ورود این جراح بریتانیایی-فلسطینی به دلیل این که نامش در سیستم اطلاعات شینگن (SIS) درج شده بود، ممانعت کردند. SIS به هر یک از اعضای منطقه‌ی شنگن -گروهی متشکل از ۲۷ کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا- اجازه می‌دهد تا افراد را از ورود به هر کشوری در این بلوک منع کند.

دکتر ابو سته گفت که در ماه مارچ، در یکی از فرودگاه‌های برلین بازداشت شده و «به زور» از ورود او به آلمان جلوگیری شده است، جایی که قرار بود در یک رویداد سه روزه درباره‌ی فلسطین سخن‌رانی کند که پلیس آلمان آن را به زور لغو کرد.

برلین همچنین سایر مهمانان از جمله یانیس واروفاکیس وزیر دارایی سابق یونان را ممنوع‌الورود کرد.

قبل از سفر به فرانسه برای سخنرانی برای شهادت در مورد جنایات اسرائیل در غزه، دکتر ابو سته از جمله اولین سخنرانانی بود که روز جمعه در اردوگاهی دانش‌جویی در همبستگی با فلسطینی‌ها در کالج دانشگاهی لندن سخنرانی کرد.

تو به دانش‌جویان گفت «این تلاشی است برای پنهان کردن شواهد. در هر جنایتی، آنان که در جنایت شریک هستند، وظیفه‌شان پنهان کردن مدارک است.»

وی افزود «چه کاری که دولت آلمان با اخراج من و ممانعت از ارائه‌ی مدارک در برلین انجام داد، چه این که این نهادها مانع از ورود رسانه‌ها و عموم و شنیدن گزارش دست اول از آنچه در حال وقوع است، شدند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.