ائمه جمعه سراسر ایران اسلامی تاکید کردند:

برخورد قاطع و انقلابی با متخلفین اقتصادی / رفتارهای دوگانه ترامپ، عملیات روانی علیه ایران است

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های نمازجمعه ضمن تاکید بر برخورد قاطع و انقلابی با متخلفین اقتصادی، خواستار حل سریع مشکلات معیشتی مردم شدند.

هادی نیوز: محور اصلی خطبه های نماز جمعه سراسر کشور  درباره برخورد محکم با سودجویان و متخلفین اقتصادی و هشدار نسبت به مذاکره با امریکا بود. گزیده خطبه های مراکز استانی به شرح ذیل است:

امام جمعه اراک :دستگاه قضائی با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع کند

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک با تاکید بر لزوم مستحکم سازی پایه‌های اقتصاد کشور گفت: اگر پایه‌های اقتصادی کشور را محکم کنیم بی‌تردید توان مقابله با تهدیدات دشمن را نیز خواهیم داشت.

 
وی با ابراز تأسف از اینکه در سال‌های اخیر نسبت به حوزه اقتصاد غفلت شده است، افزود: بایستی در زمینه تولید ثروت و قدرت اقتصادی به گونه ای فعالیت کنیم که بتوانیم به قدرت منطقه و جهانی تبدیل شویم.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بایستی کشور را سایه تلاش و همت به قله های بلند اقتصادی برسانیم تا توان مقابله با توطئه های استکبار و در رأس آن آمریکا را داشته باشیم.
 
خام فروشی نفت نقطه آسیب اقتصاد کشور است
 
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه با خام فروشی نفت به جای نخواهیم رسید، بیان کرد: متاسفانه همچنان نفت را به صورت خام صادر می‌کنیم و این موضوع نمی تواند موفقیتی برای کشور به همرا داشته باشد.
 
دری نجف آبادی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در زمینه تبدیل نفت خام به مواد نفتی و پالایشگاهی گفت: در حقیقت بایستی خودمان سازنده تجهیزات نفتی باشیم نه اینکه بخواهیم این تجهیزات را با هزینه های گزاف وارد کنیم.
 
امام جمعه اراک با بیان اینکه در برخی موارد مسیر را به درستی طی نکرده ایم، گفت: باید در زمینه تولید تجهیزات در عرصه‌های مختلف به خودکفایی برسیم تا نیازمند واردات نباشیم.
 
وی با اشاره به ظرفیت استان مرکزی در بخش صنعت و تولید بیان کرد: برای اینکه از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم نبایستی فقط به دنبال واردات مواد اولیه و مونتاژ باشیم. 
 
توسعه صادرات غیرنفتی راهکار دستیابی به رشد اقتصادی
 
دری نجف آبادی سرمایه گذاری بر حوزه صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی را بهترین راهکار دستیابی به اقتصاد پویا دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید هر کدام از واحدهای کوچک خود تولید کننده ده‌ها قطعه تولیدی باشند.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لزوم حماست از تولید داخل اضافه کرد: در ادامه این مسیر باید خرید تجهیزات مورد نیاز کشور از داخل تامین شود تا تولیدکنندگان داخلی با قدرت به تولید ادامه دهند.
 
امام جمعه اراک تعطیل شدن واحدهای تولیدی را خیانتی بزرگ به اقتصاد کشور دانست و گفت: متاسفانه شاهد برخی به دنبال کسب منفعت، با خرید ارزان قیمت واحدهای بزرگ و تعطیل کردن آن‌ها به دنبال بهره‌مندی از زمین و تجهیزات این واحدهای تولیدی هستند.
 
وی عزت کشور را در تولید و حضور در بازارهای جهانی دانست و ادامه داد: در این مسیر باید مغزهای کارآمد و کار آفرین و متخصص و اندیشمندِ دانشگاه ها و مدارس به کمک بیایند.
 
تحقق اقتصاد مقاومتی، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی، خرید کالای ایرانی، توسعه شرکت های دانش بنیان و... تاکید داشته اند، افزود: راه نجات کشور عملیاتی کردن این موضوعات است.
 
وی با تاکید بر اینکه نباید با مسائل هیجانی و احساسی برخورد کرد، افزود: به عملکرد برخی مسئولان انتقاد داشته و در این خصوص بارها تذکر لازم را داده ایم.
 
دری نجف آبادی عمده مشکلات کشور را ناشی از سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: پست های مدیریتی حساس کشور از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و... مدیران لایق، با کفایت، شایسته و دلسوز می خواهد تا کشور دچار این مسائل نشود.
 
دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع داشته باشد
 
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مفسدان اقتصادی از ناکارآمدی و نالایقی مدیران سوء استفاده کرده‌اند، افزود: دستگاه قضایی باید ورود پیدا کند و برخورد قاطع داشته باشد و اجازه ندهد با آبرو و قدرت نظام بازی شود.
 
وی ادامه داد: آمریکا بیکار ننشسته است و به دنبال عملیاتی کردن برنامه هایشان هستند، ملت بزرگ ایران یک بار دیگر در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب به منافقان نشان می‌دهند که تبلیغات دروغین آنان ملت بزرگ و با عظمت ایران را از راه امام و رهبری منحرف نمی کند و با تمام وجود پای آرمان های انقلاب ایستاده‌اند و این مشکلات را با هدایت های رهبری پشت سر خواهیم گذاشت.
 
ملت ایران دیگر فریب دشمن را نمی خورد
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تناقض گویی های مسئولان آمریکا درخصوص مذاکره با ایران گفت: ملت ایران دیگر فریب دشمن را نمی خورد. اگر آمریکا صداقت دارد چرا برجام را لغو کرد؟ ملت ایران دیگر فریب توطئه ها را نمی خورند.
 
وی خاطرنشان کرد: سازمان صنعت نظارت بر قیمت ها را جدی بگیرد و اجاز ندهد در این آشفته بازار به مردم ظلم شود. اجاز تخلف و خیانت و احتکار را ندهند.
 
امام جمعه ارومیه: مردم خواهان برخورد جدی با مفسدان و معرفی گلوگاه‌های فساد هستند
 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید جشن‌های مردمی را با نماد انقلابی برپا کنیم.

وی، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار نشود که قطعا این خواب را با اتحاد مردم به گور می برند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما، گفت: آمریکا و متحدانش در طول تاریخ جز وحشی‌گری و دشمنی با مردم مستضعف راهی نداشته‌اند و همیشه در میدان باطل بوده‌اند.

وی، ادامه داد: مبانی اسلام به ما آموخته‌اند که همیشه باید نفرت از ظالم در دل مومنان و مسلمانان باشد و همیشه باید برای مظلومان کمک باشیم.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به اینکه در طول تاریخ آمریکا نمی توان کمک کردن به کشورها را یافت و همیشه ظلم کرده‌اند، ابراز داشت: دولتمردان و حاکمان آمریکا در طول تاریخ انسان‌های فاسد و وحشی هستند که می‌خواهند انسان‌ها را از بین ببرند و داعیه حکومت دارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این نکته که دشمن در تلاش است تا نظام ما را از بین ببرد و در طول این چهل سال در تلاش بوده و هیچ وقت موفق نشده، تاکید کرد: وحدت تنها راه مقابله با دسیسه‌های دشمن است و قطعا با وحدت میان مردم و مسئولان شاهد شکست آن‌ها خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تمرکز اتاق جنگ آمریکا بر مسئله اقتصادی در ایران را نمادی از اهمیت اقتصاد برشمرد و گفت: مسئولان و مردم باید در حالت آماده باش بوده و با تمام توان برای غلبه بر دسیسه‌های دشمنان تلاش کنند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم مقابله جدی با فاسدان و شناخت گلوگاه‌های فساد اقتصادی در جامعه، ابراز داشت: مردم می‌خواهند با فاسدان برخورد شود چراکه دیگر از ناعدالتی ناراضی هستند.

وی، خطاب به نمایندگان مجلس نیز گفت: نمایندگان در کنار هم‌تلاش کنند و ظرفیت‌های استانی را به پیش برند تا شاهد رشد اقتصاد منطقه باشیم.

بیان نکاتی در مورد جایگاه خانواده از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه بود.

 

امام جمعه بجنورد: دولت و قوه قضاییه برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی داشته باشند

حجت‌الاسلام‌ سید مرتضی موسوی جاجرمی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در محل مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با بیان این مطلب افزود: دولت باید مجاری ایجاد فساد را ببندد و  قوه قضاییه نیز با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

 
 حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به تلاش‌های دشمن در خصوص ایجاد لغزش در بنیان خانواده‌ها اظهار کرد: باید با جلوگیری کردن از فسادگستری توسط دشمن ازدواج پایدار ایجاد کرد.
 
امام جمعه موقت بجنورد همچنین در ادامه با اشاره به سالروز وقوع حادثه بمباران شیمیایی ژاپن توسط آمریکا تصریح کرد: تاریخ آمریکا سراسر خونریزی، کشتار، جنایت و غارت است.
 
وی با اشاره به فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام قطعی بودن استفاده از بمب‌های اتمی تصریح کرد: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در صنایع مختلف حق ماست و آمریکایی‌ها می‌خواهند با مقابله با این حق، کشور و ملت ما را به خود وابسته و نیازمند کنند تا برای رفع احتیاج‌های خود دست از اصول انقلاب و اسلام برداریم.
 
وی همچنین چهره نظام اسلامی ایران در جامعه جهانی را صلح‌طلب، حامی مظلوم و ایستاده در برابر ظلم برشمرد و انقلاب ایران اسلامی را زمینه بیداری سایر کشورها عنوان کرد.
 
امام‌جمعه موقت بجنورد از مواضع اخیر رئیس‌جمهور در برابر آمریکا تقدیر کرد و مواضع اعلام‌شده توسط رئیس جمهور رابجا اعلام کرد.
 
حجت الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد:  همگان در کشور می‌دانند که با مذاکره، توافق و تسلیم در برابر آمریکا مشکلات کشور حل نمی شود.
 
 
امام جمعه بندرعباس: مذاکره با ترامپ امکان پذیر نیست
 
آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز حقوق بشر و کرامت انسانی ، اظهار کرد:  حقوق حاکم در جهان کنونی، حقوق به شر است نه حقوق بشر زیرا  پرچمداران حقوق بشر بدترین انسان ها هستند که ترامپ یکی از آنهاست.
 
امام‌ جمعه بندرعباس  افزود:  قسم، حرف، تهدید و رفاقت ترامپ قابل اعتماد نیست.
 
نعیم‌آبادی تصریح کرد: تاکنون بیش از  3200 دروغ ترامپ شمرده شد لذا دیوانه ای که یک سند رسمی جهانی را پاره کرده چطور دوباره حرف از مذاکرات می زندزند چنانچه اگر 3200 بار هم قسم بخورید قابل اعتماد نیستید.
 
وی با اشاره به روز 16 مرداد ماه روز «تشکیل جهاد دانشگاهی» گفت: جهاد دانشگاهی نهادی مبارک است و به عنوان نهادی انقلابی فعالیت و عملکرد خود را در مسیر خدمت به نسل فرهیخته و دانشجو به اثبات رسانده است.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن به روز خبرنگار، افزود: زحمات و جانفشانی های خبرنگاران استان قابل تقدیر است و به اصحاب رسانه خداقوت عرض می کنم.
 
وی با اشاره به اینکه جامعه علوی باید در عمل خود را ثابت کند، تصریح کرد:  علویان باید به اعتقادات خود در شعار اکتفا نکنند اگرچه این نیز لازم است اما باید عشق و ارادت خود را در مقام عمل نیز به اثبات برسانند و هرکاری در مقام حرف ساده اما در جایگاه عمل دشوار است.
 
نعیم‌آبادی با اشاره به نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه در هدایت و راهنمایی جامعه، گفت: این مراکز علمی معنوی شیعیان را از تاریکی جهل به سوی نوری که منشا آن ائمه اطهار (ع) هستند هدایت می کنند.
 
نعیم‌آبادی بیان کرد: آگاه ساختن شیعیان و رهایی آنان از جهل به مکتب به سوی نور علمی که آل محمد(ص) به یادگار گذاشتند از تکلیف بسیار مهم حوزه‌های علمیه و علما است.
 
وی خاطر نشان کرد: کسی که جایگاه علما را تخریب و لگدمال کند بی بصیرت است و همچنین کسانی که به برکت حضور علما، از جهل و نادانی به سوی نور هدایت می‌شوند باید در زندگی خود، نهایت بهره را از این نور ببرند.

 

امام جمعه بوشهر: برخورد قاطع و انقلابی با متخلفین اقتصادی

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و فوری با مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی گفت: مردم خواستار برخورد با مفسدان اقتصادی جامعه هستند.
 
 حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: همه مسئولان باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی مناسب به مردم استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: مردم در جامعه با مشکلات و چالش هایی روبرو هستند که همه مسئولان باید خود را ملزم به پاسخگویی به مردم بدانند و برای رفع مشکلات تلاش ویژه‌ای داشته باشند.
 
امام جمعه موقت بوشهر بر لزوم مقابله با فساد به عنوان یک اولویت بسیار مهم تاکید کرد و ادامه داد: آیات قرآنی تاکید ویژه‌ای بر اصلاح جامعه دارند و باید مجازات کامل برای افراد محارب انجام شود.
 
وی تصریح کرد: برخی افراد با سوء استفاده از موقعیت‌های گوناگون مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه ایجاد می‌کنند و مردم را به مشکل روبرو می‌کنند که باید با کسانی که پول و اموال مردم را غارت کنند و خون ملت را می‌ریزنند برخورد قاطع صورت گیرد.
 
دشتی به شرایط حساس جامعه اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب مشکلات متعددی را برای ما ایجاد کردند و با صبر و ایستادگی و مقاومت ملت شاهد پیروزی در میادین مختلف بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه صبر و تحمل مردم ترفندهای دشمنان را تاکنون خنثی کرده است، افزود: مشکلاتی را در جامعه شاهد هستیم ولی زندگی مردم نسبت به اوائل انقلاب در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
 
امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: در شرایطی که در محاصره اقتصادی و تحریم‌های دشمن قرار داریم ولی مردم تحمل وجود مفسد در جامعه ندارند و باید با قاطعیت با آنان برخورد شود.
 
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان در این شرایط سخت بیشتر شده است، اضافه کرد: مسئولان نظام وظیفه مدیریت اقتصادی جامعه را دارند و باید از همه ظرفیت‌ها برای برون‌رفت از مشکلات استفاده شود.
 
دشتی با بیان اینکه متولی اصلاح در عرصه اقتصادی با دولت است، افزود: مطالبه مردم در حال حاضر در عرصه مشکل آب و برق نیست بلکه مردم خواستار برخورد با مفسدان اقتصادی جامعه هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم باید آثار برخورد با متخلفان را در جامعه ببینند، بیان کرد: وقتی که سئولی توانمند نیست و یا اینکه فسادی درآن احساس می‌شود باید قبل از معرفی به دستگاه قضا عزل شود.
 
امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه انتظار مردم از دستگاه قضایی برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی است، افزود: مسئولان نظارتی و اطلاعاتی تمام موارد را رصد و پیگیری می‌کنند.
 
 
امام جمعه تهران: برخورد با متخلفان تبعیض‌بردار نباشد
 
آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی در ارتباط با مشکلات اقتصادی اظهار داشت: مشکل اقتصادی در فرهنگ، اخلاق، روحیه افراد جامعه و آرامش خانواده اثر می‌گذارد. مسئله اقتصاد از پایه‌های اساسی سعادت جامعه است.
 
وی افزود: آن چه که امروز مشاهده می‌کنیم و با آن مواجه هستیم، معلول غفلت‌ها، سوء مدیریت‌ها و عدم توجه به شرع در مدیریت کشور است. مدیر هم باید قوی باشد و هم امین. مدیر باید هم حفیظ و هم دانا باشد.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مدیر باید فضای عمومی جامعه را به آرامش برساند، از کاهش ارزش پول ملی جلوگیری و امید را در جامعه ترویج دهد. مدیر باید از دل مردم بیرون بیاید و با اشراف فاصله داشته باشد.
 
آیت‌الله صدیقی با اشاره به مردمی بودن پیامبر گرامی اسلام(ص) ادامه داد: رسیدگی به محرومان همواره جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های امامان و پیامبران بود. مسئولان باید دردِ حاشیه‌نشین‌ها، جنوب شهرنشین‌ها، ندارها و ورشکسته‌شده‌ها را بچشند و به میان مردم بیایند.
 
وی بر همین اساس بیان داشت: مسئولان باید درد مردم را از نزدیک لمس کنند. گذشته‌ها گذشته است و باید به فکر راه حل بود. ما اسم وضعیت فعلی را بحران و امری غیرقابل حل نمی‌گذاریم. ما از پیچ تاریخی و خطرناک دفاع مقدس آن هم با دست خالی و بدون امکانات گذشته‌ایم و از جنگ مهم اقتصادی فعلی هم عبور خواهیم کرد.
 
این عالم دینی به ارائه دو راه حل برای حل مشکلات اقتصادی اخیر پرداخت و گفت: نخست اینکه مسئولان باید مشکلات را فرصت تلقی کند. چشم مسئولان نباید به کفار باشد و نباید معطل امکانات بمانند. ما باید به صورت واقعی وارد میدان شویم و خود را در تیررسِ دشمنان ببینیم.
 
آیت‌الله صدیقی در ادامه افزود: تهدید دشمنان را باید فرصت تلقی کنیم تا به خودکفایی برسیم و از جوانان استفاده کنیم. در خودروسازی با این همه سابقه باز هم وابسته هستیم. تا حرف تحریم خودرو به میان می‌آید، هرج و مرج می‌شود. چرا باید این‌گونه باشد؟
 
وی برهه کنونی را بهترین موقعیت برای تکیه به دانشمندان داخلی و جوان دانست و عنوان کرد: برخی از مواد اولیه کارخانه‌ها و صنایع مهم وارداتی است و اکنون بهترین مهلت برای خودکفایی و تولید این مواد در داخل می‌باشد. مگر ما در ابتدا موشک داشتیم؟ در تجهیزات صنعت از جوانان استفاده کنید. ما جوانان متخصص داریم و من خودم فرهیختگان دانشگاه‌های شریف، تهران و علم و صنعت را از نزدیک دیده‌ام.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه به کارنامه درخشان نیروهای جهادی داخلی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه “ستاره خلیج فارس” که امسال تاسیس شد، توسط برادران جهادی ما در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) شروع به فعالیت کرد. خودکفایی کشور در تولید بنزین، جلوگیری از صادرات مواد خام و تولید بنزین یورو۵ مگر از آسمان آمده‌اند؟ چرا از ۱۱ میلیون فارغ التحصیل مستعد اما بیکار استفاده نمی‌کنید؟
 
آیت‌الله صدیقی به مشکل آب خورستان اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان امنیت خوزستان را هدف گرفته بودند اما مشاهده کردید که برادران جهادی چگونه به میدان آمدند و این مشکل را حل کردند.
 
با فساد باید برخورد جدی شود. وی با بیان این جمله تصریح کرد: برخورد با متخلفان نباید تبعیض‌بردار باشد. با متخلف باید برخورد قانونی قاطع بشود. در برخورد با متخلفان باید سِمّت و نسبت با مسئولان مهم کشور را نادیده بگیریم و با همه به صورت یکسان برخورد کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران به لزوم تسریع در رسیدگی به تخلفات مفسدان اقتصادی تاکید کرد و گفت: درست است که چارچوب‌های قضایی با حرف‌های روزنامه‌ای و رسانه‌ای تفاوت دارد اما در برخورد با متخلفان باسرعت عمل کنید و مجازات‌های بازدارنده عبرت‌آمیز در مورد مفسدان و متخلفین اقتصادی اعمال شود.
 
آیت‌الله صدیقی در پایان با بیان اینکه برخی می‌خواهند اشتباه گذشته خودشان را تکرار کنند، خاطرنشان کرد: ما یک بار مذاکره کردیم و نتیجه‌اش را در برجام دیدیم. آمریکایی‌ها به قراردادها و امضاهایشان پایبند نیستند و مذاکره با آن‌ها اشتباه است. اگر هم روزی قرار بود مذاکره کنیم، نباید با این رئیس جمهور(ترامپ) و این دولت باشد.
 
امام جمعه خرم آباد: اعلام آمادگی رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران عوام فریبی است
 
 آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم آباد با اشاره بیانات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها تروریست به‌ذات هستند، اظهارداشت: صهیونیست‌ها با برخورداری از سلاح هسته ای به جان ‌مسلمانان افتاده‌اند و آنها را ترور می‌کنند.
 
آیت الله میرعمادی با بیان این که اسرائیل غاصب عهدشکن است که زیر بار پیمان‌های بین‌المللی نمی رود، تصریح کرد: اسرائیل به دنبال اجرای دولت یهود است لذا مسلمانان باید در برابر زورگویی‌های صهیونیست و حملات وحشیانه این رژیم قاطعانه برخورد کنند.
 
وی با تشریح اهداف ترامپ در رابطه با اعلام آمادگی مذاکره با ایران گفت: رئیس جمهور آمریکا با طرح مذاکره بدون پیش شرط به دنبال ایجاد فشار روانی بر افکارعمومی ملت ایران و افکار بین‌الملل است که نشان دهد آمریکا می خواهد مذاکره کند اما ایران نمی پذیرد.
 
امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که آمریکا در حال عوام فریبی است گفت: آمریکا به کره شمالی پیشنهاد مذاکره داد و رئیس جمهورش نیز پذیرفت اما پس از مذاکره دوباره اعلام کرد تحریم‌ها پابرجاست الان هم می‌خواهد همان مدل برخورد با کُره شمالی را در ایران پیاده کند.
 
آیت الله میرعمادی با بیان این که برخی‌ افراد ساده لوح با ذوق زدگی و استقبال از پیشنهاد مذاکره آن را فرصت جدیدی می دانند،خاطرنشان کرد: آمریکا با پیشنهاد مذاکره به‌دنبال ایجاد تنش و اختلاف در درون کشور است.
 
به گفته وی آمریکا می‌خواهد از یک‌سو تحریم‌ها را تشدید کند و از سوی دیگر با طرح مذاکره و ایجاد آشوب‌های سراسری به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران است.
 
وی با اشاره سخنان یکی از مقامات آمریکایی مبنی بر فشارآوردن برملت ایران برای عقب نشینی از دستاوردهای انقلاب،عنوان کرد: ملت ایران برای این نظام اسلامی هزاران شهید تقدیم کرده‌اند و به احدی اجازه نمی دهند پا روی خون شهدا بگذارد.
 
خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به مردانگی، مقاومت و رشادت های رزمندگان ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس، تأکید کرد: ملت ایران انقلاب اسلامی را به آسانی به دست نیاورده که براحتی آن را از دست دهند کورخوانده اند که با چند تحریم ساده ببینند ملت ایران تسلیم شود.
 
آیت الله میرعمادی با اشاره به سرکیسه کردن کشورهای عربی توسط آمریکا یادآورشد: راهکار اساسی حل مشکلات تکیه بر توان داخلی است برخی ها در فضای مجازی دل مردم را خالی می‌کنند باید با وحدت و هم‌بستگی از نظام دفاع کنیم.
 

امام جمعه رشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی به "خانه سالمندان" تبدیل شده است

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه برخی از بانوان و زنان ازدواج را محدودیت می دانند و برای همین تن به ازدواج نمی‌دهند، اظهار کرد: مسئولیت گریزی از دلایل غیرقابل‌پذیرش برای دوری از تشکیل خانواده می‌دانند زیرا مردان معتقدند ازدواج تعهدآور است و باید تبعاتی را بپردازد.

 
وی با بیان اینکه انسان در برابر خود، خدا و جامعه مسئول است، گفت: کسانی که از مسئولیت‌پذیری اجتماعی دوری می‌جویند نه‌تنها سعادت خود را تضمین نمی‌کنند بلکه وسیله‌ای برای سعادت دیگران نمی‌شوند.
 
امام جمعه رشت گفت: مردان برای دوری ماندن از گناه پیش از ازدواج باید از ارتباط با زنان دوری کرده و زنان نیز از زناکردن خودداری کنند.
 
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به گرانی ها و وضعیت معیشتی مردم، گفت: بخشی از گرانی‌ها نتیجه جنگ روانی دشمنان انقلاب است.
 
وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی پروژه‌های بسیاری برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارند اما برخی از مشکلات به وجود آمده در کشور ناشی از فساد دستگاه‌های اجرایی است.
 
امام جمعه رشت بی‌توجهی و ناکارآمدی برخی از مسئولان و مدیران را عامل بروز مشکلات کشور دانست و گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی به "خانه سالمندان" تبدیل شده است در حالی که جوانان کارآمدی در حوزه‌های مختلف وجود دارد.
 
وی افزود: مدیران ناکارآمد باید برکنار شوند و مدیران مومن و جهادی به کار گرفته شوند در حال حاضر بیشترین بخش‌هایی که برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند به دستگاه‌های دولتی وابسته هستند.
 
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به عملکرد مناطق آزاد و گمرک، تصریح کرد: دولت به جای صادرات با واردات کالا ذلت ما را به جهان نشان می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد: دولت باید در عرصه های سیاسی و اقتصادی خانه‌تکانی کند تا مشکلات مردم برطرف شود.
 
وی گفت: دولت این سال‌ها تمام تلاشش را صرف برجامی کرد که دستاوردی برای ایران اسلامی نداشت و  امروز هم به دنبال همکاری با اروپایی است که مانند آمریکا با ما رفتار می‌کند.
 
امام جمعه رشت با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه روابط خارجی بیان کرد: ترامپ "آجر فروش" می‌گوید من آماده مذاکره با ایران هستم و باز هم برخی افراد نیز در داخل کشور می‌گویند باید با او مذاکره کنیم!
 
نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: ملت ایران آمریکا و اروپا را به ذلت کشانده است اما باید دید چرا دولت فقط به دنبال رابطه با این کشورها است.
 
امام جمعه زاهدان: مسئولان نظارت بیشتری در خصوص معیشت مردم داشته باشند

آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان اظهار کرد: در چشم جهانیان و حتی شرکای اروپایی آمریکا، ترامپ فردی عهد شکن و مجرم است.

وی با بیان این که آمریکا و دولتمردان آن هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نیستند، گفت: وقتی ترامپ توافق بین المللی برجام را نقض می کند دیگر چه دلیلی برای مذاکره مجدد با فردی عهد شکن و بی مسئولیت است.

امام جمعه زاهدان افزود: وحدت رویه بین مسئولان نظام تاکنون بی نظیر بوده و این نشان از موضع قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در برابر دولتمردان نا اهل و نادان آمریکا است.

آیت الله سلیمانی در ادامه به آغاز تحریم های آمریکا در چند روز آینده اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان باید مدیریت اقتصادی و نظارت بیشتری در خصوص معیشت مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه مطالبات حق مردم است، افزود: لازم است مدیران و مسئولان کشور قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند و با مخلان اقتصادی و مفسدان برخورد کنند.

 

امام جمعه زنجان: برخی مسئولان در شرایط سخت و دشوار کارایی ندارند

آیت الله شیخ علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، با اشاره به ۱۴ مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی،افزود:آمریکا و ایادی استکبار برای فشار به کشورهای دیگر همواره از عناوین مختلف استفاده می کنند.

 
وی با بیان اینکه حقوق بشر همواره ابزاری در دست ابرقدرت های جهان است، ادامه داد: فشار به کشورها به بهانه تضییع حقوق بشر از برنامه هایی است که همیشه از آن استفاده می کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان بیان داشت:کشورهای غربی در راس آن آمریکا از بحث حقوق بشر سوء استفاده می‌کند.
 
خطیب جمعه زنجان با گرامیداشت روز ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار،یادآور شد:خبرنگاران به ویژه در مواقع حساس نقش مهم و تاثیرگذاری دارند که باید در این زمینه دقت کنند.
 
آیت‌الله خاتمی خبرنگاری را شغل شریفی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار از حب و بغض خودداری کنند و اخبار صحیح را مخابره کنند.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این شورا در مناسبت‌های مختلف نقش مهم و تاثیر گذاری در کشور دارد.
 
وی برضرورت هوشیاری در برابر جنگ روانی دشمنان تاکید کرد و افزود: هنوز تحریم آغاز نشده است اما برخی ها با ایجاد جنگ روانی اقدام به انبار کالا و خریدهای بیش از نیاز می‌کنند.
 
این مسئول با بیان اینکه ما همیشه در تحریم بوده‌ایم و هنوز تحریم جدیدی هم آغاز نشده است،تصریح کرد: نباید با چنین اقداماتی به خودمان ضربه بزنیم.
 
امام جمعه زنجان ادامه داد: برخی مسئولان نشان داده اند که در شرایط سخت و دشوار کارایی ندارند، و به همین دلیل شرایط امروز نیازمند مدیران جهادی، متخصص و جوان دارد.
 
آیت‌الله خاتمی برضرورت بستن راه‌ها و منافذ فساد در جامعه تاکید و گفت: باید زمینه‌های فساد شناسایی و گلوگاه‌ها و بسترهای فساد در کشور بسته شود.
 
امام جمعه زنجان با اشاره به دیدگاه های مقام معظم رهبری در خصوص آمریکا، بیان داشت: آمریکا هیچ گاه در فکر منافع ما نبوده و نیست.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه نباید فکر کنیم که آنها مشکلات ما را حل می‌کنند،افزود: باید با تکیه بر تولید داخلی، از واردات جلوگیری شود.
 
 

امام جمعه ساری: مسئولان مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را حل کنند

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران بیان کرد: چرا توهین و افترا، فقر و بیکاری، چرا هر روز دروغ و شایعه و چرا تحریم از دوست و دشمن داریم و چرا به ارکان نظام، به جایگاه رهبری و همه شئونات نظام حمله می‌شود؟

 
یوسف پور ادامه داد: جامعه از وحدت، تدبیر و درایت عاقلانه فاصله گرفته و تفرقه، تشت، که نشان بی‌عقلی است، حاکم شده است.
 
خطیب جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به 14 مردادماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی ابراز داشت: در سال‌های دور سازمان حقوق بشر از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر تاسیس شد اما هیچ‌گاه این حقوق را در دستور کار قرار ندارند و این اعلامیه سبب شد که به‌ویژه آمریکا آن را بهانه‌ای برای مبارزه و انتقام‌گیری از کشورها قرار داده و هر زمان که می‌خواهد کشورهایی را تحریم کند؛ آنها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: حقوق بشر اسلامی و انسانی نیز به همین مشکل دچار شده است و می‌بینیم که ائتلاف عربستان چه جنایت‌هایی را به نام حقوق بشر اسلامی در یمن انجام می‌دهد و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد.
 
یوسف‌پور بیان کرد: البته این‌هفته اتفاقاً تاریخ حمله آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی است و حالا این جنایتکار جهانی و خون‌آشام طرفدار حقوق بشر شده است و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.
 
امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه از این تریبون مقدس، اعلام می‌کنم که از این وضعیت فرهنگی و اقتصادی در جامعه رنج می‌برم، اظهار کرد: «از قوای قضائیه، مقننه، مجریه و از شخصیت‌های نافذ و متنفذ تقاضا می‌کنم به‌خاطر خدا و خون‌های شهیدان و نظر رهبری بیاییم همدلی و هم‌سویی و وحدت و اتحاد را علم کنیم و بیاییم از تفرقه و چنددستگی دوری کنیم.»
 
وی گفت: این شرایط دیگر بس است! بیایید با مفسدان اقتصادی، مفسدان ارز و دلار و گرانی مبارزه کنیم، تا کی این‌همه شعبده‌بازی و اخلال‌گری کنند، باید با همه آنها برخورد شود و تا دیر نشده مشکلات معیشتی، بیکاری و اقتصادی مردم را حل کنیم و کار را به جایی نرسانیم که دشمن اعتراض مردم را تبدیل به مسئله ناامنی و از آن بهره‌برداری کند، بیاییم این مسئله را جدی بگیریم و جدی حل کنیم.
 
 
امام جمعه سمنان: مذاکره با آمریکا دیوانگی ست
 
آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به وجود مشکلات بسیار در سطح کشور گفت: مشکلات اقتصادی و گرانی در سطح جامعه خودنمایی می کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انتقاد از سکوت مسئولان در برابر این مشکلات اظهار کرد: هیچ یک از مسئولان نیز تاکنون صحبتی نکرده اند که به مردم دلداری بدهند که غصه نخورند و ما درکنارتان هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد، بیان کرد: مسئولان باید تلاش جهادی و شبانه روزی برای حل مشکلات داشته باشند.
 
شاهچراغی با تاکید براینکه اگر نمی توانید همه مشکلات را رفع کنید حداقل آن را کم کنید، گفت: به فکر همه مردم باشید، این ملت طی ۴۰ سال مشکلات را تحمل کردند.
 
 
امام جمعه سمنان تصریح کرد: مردم اگر بدانند مشکل حل شدنی است واقعا در برابر آن صبر می کنند و اعتراض نخواهند کرد همانند قطعی آب و برق طی ماههای اخیر.
 
وی با بیان اینکه مردم تبعیض و فساد مالی را تحمل نمی کنند، گفت: با وضعیت اقتصادی کشور حتی داد نمایندگان مجلس درآمده است، آقای لاریجانی برای حل مشکلات کاری انجام بدهید.
 
شاهچراغی افزود: دشمن با ایجاد این شرایط می خواهد یاس و ناامیدی در جامعه ایجاد کند که همه باید خط دشمن را بشناسیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه امام راحل(ره) آمریکا را به خوبی شناخته بود و خوب آن را معرفی کرد، گفت: آمریکا مانند سگ است هرگاه از او فرار کنید دنبالت می آید و پایت را می گیرد.
 
وی با بیان اینکه ترامپ یکی از سگ های آمریکا است، اظهار کرد: او نقشه جدیدی دارد و گفته است که بدون شرط با ایران مذاکره خواهم کرد.
 
شاهچراغی تصریح کرد: آمریکا شیطان بزرگ است نباید گول حرف های ترامپ را بخورید.
 
امام جمعه سمنان با بیان اینکه ترامپ به دنبال ایجاد دوقطبی کردن فضای کشور است، گفت: مذاکره با ایران را باید در خواب ببیند.
 
وی با اشاره به اینکه ایران یک بار در مسئله برجام گزیده شد، بیان کرد: از برجام نتیجه ای نبردیم و با مذاکره دوباره گزیده نخواهیم شد.
 
شاهچراغی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا دیوانگی است و تکرار نخواهد شد، افزود: ملت ایران به مسئولین اجازه مذاکره و ملاقات با آمریکا نخواهند داد.
 
 
امام جمعه سنندج: جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است
 
ماموستا عبدالرحمان خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهیم که زیارت زائرین مسجدالحرام قبول و دعای خیرشان را نصیب همه مسلمان قرار دهد.
 
وی تصریح کرد: کسانی که با نیت خالص از خانه خارج می‌شوند و برای ادای نماز جمعه به مسجد می‌آیند عبادتشان مورد قبول درگاه خدا قرار خواهد گرفت. خدایی گفت: مسلمانان با نیروی ایمان و پشتیبانی خداوند تعالی بر اسرائیل و دوستدارانش پیروز شده و بیت‌المقدس از دست دشمنان دین آزاد می‌شود.
 
امام جمعه سنندج اضافه کرد: دین اسلام بر اساس آنچه خداوند تبارک و تعالی در قرآن فرموده است، بر جهان کفر پیروز و این دین اسلام است که در جهان گسترش و استوار خواهد شد.
 
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه اهل ایمان قطعا سربلند هستند، گفت: خداوند برای اهل ایمان چهار ویژگی را در نظر گرفته است. وی گفت: مسلمانان با وحدت و نیروی ایمان بر دشمنان دین پیروز خواهند شد و جهان کفر در برابر عظمت جهان اسلام محکوم به نابودی است.
 
به گفته وی، خشوع در نماز، خودداری از لهو و لعب‌، پرداخت زکات مال و خودداری از زنا از مهم‌ترین ویژگی‌های مسلمانان و مومنان واقعی است. امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت پرداخت زکات، گفت: زکات در سال دوم هجرت بر مسلمانان واجب شده و خداوند تبارک و تعالی بر اجرای این واجب دینی تاکید می‌کند.
 
ماموستا خدایی تصریح کرد: پرداخت زکات موجب افزایش برکت در مال انسان‌ می‌شود و ریشه‌های فقر را در جامعه می‌خشکاند.
 
وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «به خدا و پیامبر خدا ایمان بیاورید و از مال خود در راه خدا ببخشش کنید» و به کسانی که مانع زکات می‌شوند و زکات مال خود را پرداخت نمی‌کنند هشدار می‌دهد.
 
امام جمعه سنندج اضافه کرد: کسانی که زکات مال خود را پرداخت نمی‌کنند بر اساس وعده الهی در دنیا و قیامت زیان می‌بینند.
 
وی افزود: پیامبر می‌فرماید "هر کس خداوند مالی به او عطا کند و زکاتش را پرداخت نکند در روز قیامت آن مال به ماری تبدیل می‌شود که همواره نیش زهراگینش را نصیبشان خواهد کرد". وی اظهار کرد: کسانی که روزه ماه مبارک رمضان را ادا، زکات مالشان را پرداخت و از گناهان دوری می‌کنند خداوند خیر و برکت دنیا و قیامت را نصیب آنها می‌کند.
 
امام جمعه شهرکرد: مسئله آشفتگی بازار و مشکلات اقتصادی باید زودتر حل شود
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به ۱۵ مرداد و جنایت آمریکا در ۷۳ سال قبل در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی افزود: آمریکای خبیث برای آزمایش بمب اتم ۱۶۰ هزار نفر را در هیروشیما و ۲۲۰ هزار نفر را در ناکازاکی به خاک و خون کشاند.
 
وی یادآور شد: در دنیای به ظاهر متمدن اما جاهل، آمریکایی‌ها خود را مبارزه کننده با تروریست معرفی می‌کنند و عده‌ای هم این موضوع را باور می‌کنند.
 
نکونام به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی اشاره و تأکید کرد: کارهای خوبی در جهاد دانشگاهی انجام شده است اما باید جهاد علمی و جهاد پژوهشی بر دانشگاه‌ها حاکم شود.
 
امام‌جمعه شهرکرد با بیان اینکه ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار است، خاطرنشان کرد: امروز خبرنگاران، رسانه‌های مکتوب و مجازی ظرفیت عظیمی برای انعکاس واقعیت‌ها دارند، خود خبرنگاران می‌دانند رسالت سنگینی بر دوش دارند و انجام آن بر مبنای ایمان و تقوای الهی صورت می‌گیرد.
 
وی تأکید کرد: در مسائل کشوری هم مردم مطالبه دارند و این آشفتگی بازار و مشکلات اقتصادی باید زودتر حل شود، مردم رأی دادند تا مشکلات رفع شود بنابراین باید همه به‌صورت جهادی وارد عرصه شوند.
 
نکونام با اشاره به مشکل مردم مرغملک در بحث آب یادآور شد: نباید اجازه داد کارد به استخوان مردم برسد، بسیاری از مسؤولان به راحتی به آب دسترسی دارند اما آب مردم چند روز یک بار وصل می‌شود، و برای حل این مشکل باید تلاش شود.
 
امام‌جمعه شهرکرد گفت: باید گلایه‌های مردم توسط رسانه‌ها بیان شود و مسؤولان در رفع آن‌ها کوشش کنند، مردم چهارمحال و بختیاری مردمانی نجیب هستند اما مطالبه دارند و برای آنکه دشمن سوءاستفاده نکند مشکلات را تحمل می‌کنند.
 
امام جمعه قزوین: سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است که باید نوشیده شود
 
حجت الاسلام علی قابل در خطبه‌های نمازجمعه شهر قزوین اظهار کرد: صحبت‌های اخیر اقای ترامپ درخصوص مذاکره با ایران در وجود دلباختگان به غرب وسوسه ایجاد کرده است و هرکس به نحوی اظهارنظر می‌کند، پیامبر گرامی اسلام فرموده اند مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود؛ ما چندین بار با امریکا مذاکره کردیم اما در هیچکدام صداقتی از خود نشان نداده اند. 
 
امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: در یک مذاکره با امریکایی‌ها در ابتدای انقلاب که در الجزایر با موضوع آزادسازی گروگان‌های آنها صورت گرفت و یکی از تعهداتی که قبول کردند آزادسازی ثروت‌های بلوکه شده ایران در غرب بود و در امور کشور ما دخالت نکنند، مذاکره دوم که امریکا در پشت پرده حضور داشت و به اسم سه کشور در سال ۸۲ در باب مسائل هسته ای صورت گرفت و به معاهده سعدآباد معروف شد و آقای روحانی مسئولیت این مذاکرات را داشت که منجر به تعطیلی جریان هسته ای در ایران شد. 
 
وی افزود: تریبون نمازجمعه مقدس است و به من اجازه نمی‌دهد که برخی از توطئه گری‌های خبیثانه غرب علیه ایران را مطرح کنم اما تاریخ ثابت کرده است که غرب با ایران صداقت ندارد و قابل اعتماد نیست. 
 
قابل عنوان کرد: معاهده برجام مذاکره دیگری بود که بین ایران و امریکا صورت گرفت و امروز سرانجام برجام را شاهد هستید و درحال تنفس مصنوعی است، در این فضا ترامپ می‌گوید بدون قید و شرط قصد مذاکره با ایرانی‌ها را دارم و برخی‌ها قند در دلشان آب شده و عده ای هم می‌خواهند صداقت ایران را در مسئله هسته ای به رییس جمهور امریکا نشان دهند. 
 
وی ادامه داد: روز گذشته روزنامه‌های امریکایی نوشتند اقای ترامپ در 158 روز حکومتش ۴۲۲۹ مورد دروغ گفته است، یعنی به طور میانگین هر روز ۷ دروغ از سوی وی مطرح شده، حال چطور با این فرد دروغگو عده ای به مذاکره با امریکا دلخوش هستند؟ آنهم در فضایی که وزیر امور خارجه امریکا برای ما شرط گذاشته که نباید در مسائل سیاسی منطقه حضور داشته باشید و در سیاست داخلی مواردی که مدنظر ماست در برجام قید شود. 
 
این خطیب نمازجمعه گفت: مقام معظم رهبری ۳ ماه پیش در دانشگاه امام حسین(ع) فرمودند:« دشمن سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دنبال می‌کند، هدف کوتاه مدت دشمن برهم زدن امنیت کشور است و درتنگنا قراردادن اقتصادی جزو هدف میان مدت دشمن است و هدف بلندمدت دشمن اصل نظام است»، امروز دشمن حرف از تغییر رفتار نظام را مطرح می‌کند و به دنبال ایران امریکایی است. 
 
وی خطاب به مسئولان اجرایی و قضایی کشور تصریح کرد: مردم در مسئله معیشت مشکل دارند بیکاری و تورم نفس مردم را تنگ کرده است و بی ثباتی در قیمت‌ها بازار را دچار نابسامانی کرده، در این وضعیت گلایه همه مردم و کارشناسان و رهبری این است که چرا دولت تعلل می‌کند؟
 
امام جمعه قزوین گفت: ریاست محترم قوه قضائیه قول داده است با مفسدان اقتصادی برخورد کند، امروز کسانی که در حوزه دلار و طلا و ارز به دلالی مشغول هستند و اجازه چرخیدن چرخ اقتصاد را نمی‌دهند آیا جزو مفسدان اقتصادی نیستند؟ چرا با آنها برخورد قانونی و صریح نمی‌شود؟ این برخورد صریح مردم را راضی می‌کند، مردم باید شاهد برخورد با مفاسد اقتصادی باشند. 
 
وی اذعان کرد: امروز در شرایط حساس کشور و مشکلات اقتصادی و گرانی و بی سروسامانی بازار مجلس به رسیدگی به مسائل غیرضروری و غیراولویت دار مشغول است، امروز مردم به دنبال برخورد قاطع با دزدان و مفسدان اقتصادی است. 
 
قابل عنوان کرد: درخواست امروز مردم برخورد با محتکران است، چرا در وضعیت امروز جامعه باید انبارها از مواد غذایی و لوازم خانگی و وسایل ضرور مردم پر شده باشد؟ باید با محتکران همچون مفسدان اقتصادی برخورد شود، درخواست دیگر مردم این است که کابینه پیر دولت توانایی رونق بخشی به بازار را ندارد، دولت باید از نیروی جوان و متخصص در وزارتخانه و ادارت استفاده کند. 
 
وی تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت کشور از دیگر درخواست‌های مردم از دولت دانست و گفت: این روزها بحث سوال از رئیس جمهور در مجلس مطرح است این موضوع برای همه ما تلخ است اما باید بررسی کنیم که چرا شرایط به اینجا رسیده است؟ آنهایی که معتقدند امروز موقع سوال از رییس جمهور نیست نمی‌دانند که با اطلاعات غلط آنها فضا به این سمت هدایت شده است؟ 
 
امام جمعه قزوین عنوان کرد: آقای رییس جمهور چندماه قبل در مصاحبه تلویزیونی خود قول داد که قیمت دلار ثابت خواهد ماند، اما امروز شاهد قیمت سرسام آور دلار هستیم، سوال از رئیس جمهور داروی تلخی است اما همان اطرافیان رئیس جمهور عامل شرایط امروز شده اند. 
 
وی در پایان یادآور شد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «از هم صحبتی با احمق بپرهیز، احمق قصد منفعت رساندن به تو را دارد اما با مشورت‌های بد به تو زیان می‌رساند.»
 
 
امام جمعه قم: باید در برابر پیمان شکنان با قدرت ایستادگی کرد
 
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس با بیان اینکه بهترین نعمت‌ها که می‌تواند ما را به اوج سعادت برساند گاهی نتیجه عکس خواهد داشت، گفت: پدیده آقازادگی مسئله ای است که در میان برخی مسؤولان وجود داشته و این پدیده در تاریخ وجود داشته است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حمله اتمی آمریکا به دو شهر ژاپن در اواخر جنگ جهانی بیان کرد: این حمله لکه ننگی بر پیشانی آمریکا نشاند و برای همیشه تاریخ این لکه ننگ باقی ماند.
 
وی با اشاره به اینکه با این حمله نسل بشر تهدید شد، افزود: بسیار عجیب است استفاده کنندگان از صلاح‌های اتمی مدعیان دروغین صلح هستند، ننگ بر شما، شما امنیت بشر را تهدید کردید و در پرونده ننگین شما نقاط سیاه بسیاری ثبت شده است.
 
اعرافی تصریح کرد: اگر راست می‌گویید بیایید سلاح‌های اتمی را از بین ببرید؛ ما هم می‌گوییم که بشر باید سلاح اتمی و شیمیایی را کنار بگذارد، پرونده شما بسیار ننگین و سنگین از جرایم مختلف است.
 
وی تاکید کرد: امروز همچنان فریاد مرگ بر آمریکا نه تنها در قم و ایران، بلکه در سراسر جهان طنین افکن است.
 
امام جمعه قم به شرایط جدید و حساس کشور اشاره کرد و گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمنان ملت و اسلام به صحنه آمده و ژست گرفته و قدرت نمایی کرده و برگ‌های جدیدی از تحریم و توطئه را نشان می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: بدانید همه اینها از عصبانیت و خشم ماندگاری انقلاب شما در چهلمین سالگرد انقلاب است.
 
اعرافی با اشاره به اینکه اقتدار نظام در بیرون مرزها آنها را خشمگین کرده است، افزود: برای همین است که عهدها و پیمان‌ها را می‌شکنند و آنها ملت را هدف قرار داده اند.
 
وی با بیان اینکه جنگ روانی و اقتصادی شدید را به راه انداخته اند تا ملت ایران را از پا درآورده و وحدت و انسجام را از ملت بگیرند، گفت: جوانان باید در صحنه حضور داشته و هوشیار باشند و مسؤولان و قوای سه گانه وظایف سنگینی بر دوش دارند.
 
امام جمعه قم اضافه کرد: انتظار از دولت و مسؤولان این است که رهنمودهای راهگشای رهبری در قلمروهای مختلف را نصب العین قرار دهند.
 
اعرافی یادآور شد: طی روزهای اخیر مراجع تقلید دردهای مردم را برشمردند و انتظار است که همه مسؤولان نظرات دلسوزان را مد نظر قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه مسؤولان باید به مردم نزدیک تر شده و درد دختر و پسری که شرایط ازدواج برای آنها فراهم نیست و درد گرانی را درک کنند، گفت: عزم جهادی و مدیریت اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی از ضروریات کشور است؛ در مواردی شاهد هستیم که برنامه ریزی قوی و پای کارآمدن وجود ندارد.
 
امام جمعه قم با اشاره به ضرورت تکیه بر نیروهای معتقد و انقلابی برای بازکردن گره‌ها و حل کردن مشکلات تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ارتباط با همسایگان و کشورهای شرقی برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی را مورد توجه قرار داد و افزود: مبارزه با مفاسد با همه جود از مسائل مهم است، اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید در کنار قاطعیت، برنامه ریزی صورت گیرد تا مفسده برچیده شود.
 
اعرافی کنترل بازار ارز را مورد تاکید قرار داد و گفت: مواضع شجاعانه باید نهادینه باشد، حکمت، مصلحت و عقلانیت درست است و باید در برابر پیمان شکنان با قدرت ایستادگی کرده و با عهدشکنان خیال مذاکره نداشته باشیم.
 
 
امام جمعه کرمان: افزایش نظارت حلقه مفقوده حل مشکلات کشور است
 
حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه اثرات تخریب اعتماد عمومی بیش از عملیات های خرابکارانه خیابانی است، اظهار کرد:مردم و سازمان های مردم نهاد باید مطالبه گر حقوق جامعه و پیگیر امور باشند.
 
وی با تأکید بر اینکه مردم باید روحیه مطالبه گری را در وضعیت اقتصادی این روزهای کشور داشته باشند و انتقادات خود را به مسئولان انتقال دهند، ابراز کرد:یکی از مطالبات امروز مردم بهبود اوضاع اقتصادی کشور است که به آنها در این مورد توضیح داده نمی شود؛لذا مسئولان باید نتیجه و نقص ها را بنا به خواسته عمومی اعلام کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین توکلی با اشاره به اینکه وضعیت قاچاق کالا باید از مسئولین مطالبه شود، افزود: چرا که در برخی موارد به فردی مجوز تجارت داده می شود که پوشاک کشور همسایه را در کشور توزیع می کند.
 
خطیب نماز جمعه کرمان تأکید کرد:وضعیت نابسامانی اقتصادی کشور، بی ثباتی قیمت ها، انبار کردن کالا و افزایش بی ضابطه قیمت ها امروز عمده افراد جامعه را تحت فشار قرار داده است.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از فسادها بدلیل نبودن شفافیت و نظارت رخ می دهد، عنوان کرد:با شفاف سازی مردم نیز با مسئولان همراهی می کنند زیرا بی اعتمادی نتیجه نبود شفافیت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین توکلی ادامه داد: مردم در شرایط اقتصادی فعلی باید استقامت داشته باشند؛ چرا که  رفاه در برخی مواقع مانع رشد و توسعه کشور می شود.
 
خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه حلقه مفقوده برای رفع مشکلات اقتصادی کشور افزایش نظارت است، تصریح کرد: نبود این نظارت زمینه ساز بروز بسیاری از تخلف های اجتماعی و جرایم کوچک و بزرگ می شود؛ بدلیل نبود نظارت شش هزار خودرو و بیش از 10 هزار تلفن همراه به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است.
 
حجت الاسلام  و المسلمین توکلی در پایان خاطر نشان کرد: مدیران همواره احساس کنند که در اتاق شیشه ای زندگی می کنند و مسئولان نظارتی باید با قدرت بیشتری فعالیت کنند.
 
امام جمعه مشهد: دولت و مجلس تماشاچی نابسامانی اقتصادی شده‌اند
 
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: آیت‌الله علم‌الهدی افزود: 40 سال است که آمریکای ملعون ما را با توطئه‌های مختلف محاصره کرده‌‌ و مردم و مسئولان ما در برابر این فتنه‌ها به‌عنوان یک ملت امام رضایی(ع)، مقاومت کرده‌اند و این مقاومت همچنان ادامه داشته و البته توطئه دشمن نیز ادامه دارد. دشمن توطئه‌هایش مثل گذشته ادامه دارد و هرچه اعلام و عمل کند در یک جهت است. تهدید به تحریم مستاصل‌کننده و یا تهدید نظامی با پیشنهاد مذاکره‌دادن رئیس جمهور آمریکا هر دو یکی است و در خط دشمنی و عداوت است.
 
وی با اشاره به اینکه در کمتر از یک هفته پس از تهدید، رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد مذاکره می‌دهد، افزود: این پیشنهاد مذاکره تداوم همان تحریم است. وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در نقطه ضعف می‌بیند. برحسب اعلام صندوق بین‌المللی خرید طلا در دنیا 4 درصد کاهش یافته ‌و این را دشمن را تحلیل می‌کند و می‌گوید طلا و ارز محور سبد کالای ایران شد و الان است که اقتصاد بیمار قابل حمله است و اکنونی که این کشور در نقطه ضعف قرار گرفته به هر چیزی تن می‌دهد و هر چه بر سر برجام آورد بر سر این وعده‌ها می‌آورد.
 
امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: غنی‌سازی 20 درصد پس از برجام تعطیل شد و جریان رشد فناوری هسته‌ای از غنی‌سازی تا حد 50 درصد به غنی‌سازی 3.5 درصد تنزل داد و این را آمریکا دید و آمریکا خیلی راحت از تعهد برجام بیرون رفت و اتفاقی نیز رخ نداد؛ با این نقاط ضعف با خودش گفت هرچه وعده دادیم بعدا زیرش می‌زنیم و آمریکا این را تجربه کرده اما برخی غرب‌زده و چشم به دروازه غرب دوخته، عبرت نگرفتند. پس این مذاکره با آن تهدید هر دو در یک جهت و فصل است و آن دشمنی با انقلاب ایران و نظام و مردم ایران است.
 
وی تصریح کرد: در این شرایط چه باید کنیم؟ وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی یک واقعیت انکارناپذیر است و مردم ما هرچه فقیرتر و ناتوان‌تر باشند این واقعیت را بیشتر لمس می‌کنند. اقلیت کمتر از 30 درصد پولدار این کشور به جان ارز و طلا افتاده و ثروت را می‌خواهند خارج کرده و رزق مردم را در معرض تهدید قرار دادند و این‌ها پیاده نظام آمریکا و عوامل آمریکا در این مملکت هستند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: دولت و مجلس متاسفانه تماشاچی شده‌اند و اقدام صریحی صورت نمی‌گیرد. اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس طرح‌هایی دارند اما باید علاج واقعی کرد. طرحی که بخواهد در درازمدت مشکلات اقتصادی را برطرف کند چه فایده دارد؟ این طرح به درد امروز مردم نمی‌خورد. از دولت و مجلس حرکت انقلابی می‌خواهیم و تماشاچی وضعیت مردم نباشند که مردم از خواب بیدار شوند و ببینند آب آشامیدنی دو برابر شده و مردم را در چنگ یک مشت زالوصفت تحویل ندهند.
 
وی بیان کرد: اینجا جایی است که وقتی این‌ها تماشاچی شدند خود شما مردم باید به صحنه بیائید اما چگونه؟ نه آن‌گونه که جاسوسان آمریکایی می‌خواهند با فراخوان پای کار بیاورند. این انقلاب روی خون بچه‌های شما بنا شده و نباید آب در آسیاب آمریکا ریخته شود و یا یک عده فرصت‌طلب فکر کنند موجی ایجاد شده و باید بر آن سوار شوند در حالی که مقداری از این نابسامانی‌ها ریشه در مدیریت خود آن‌ها دارد. شما به صحنه عمل بیائید. در روزهای آخر عمر شاه، شاه مردم را از نظر اقتصادی در مضیقه قرار داد و آن زمان بنده در یک منطقه فقیرنشین تهران بودم و جوانان مسجد فروشگاهی ایجاد کرده و کالاهای اساسی را جمع آوری کرده و با نیمه قیمت به فقرا می‌دادند و این توطئه شاه به کلی معدوم شد و خاک شد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: آمریکا می‌خواهد مردم درگیر معیشت باشند. مشکل ما در قشر ضعیف و کارگر ضعیف و مستضعف است که با ماهی یک میلیون تومان می‌خواهد عائله پنج‌نفره را اداره کند. مردم و جوانان ما پای کار بیایند. مرحوم جعفر جنگروی از فرماندهان جنگ بود و اجناسی آورد و نصف قیمت کالاهای اساسی را به مردم می‌داد. امروز ما بسیج داریم و دلاوران بسیج ما در صحنه هستند و جریان حزب‌الله در صحنه هستند و باید وارد صحنه شوید و این قشر آسیب‌پذیر مستضعف را از چنگال این پولدار خارج کنید.
 
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: اگر چنین اقدامی را جوانان انقلابی و بسیج دلاور ما صورت دهند مسلماً مشکل خانواده‌های فقیر حل می‌شود و مشکل ما نیز در همین قشر است. امیدواریم همانطور که 40 سال توطئه آن‌ها را لگد مال کردیم، این مشکل را نیز حل کنیم.
 
امام جمعه یاسوج: مسولان نظام گلوگاه های فساد را ببینند
 
حجت الاسلام حسینی صدر گفت: دشمنان انقلاب طراحی هایی انجام دادند که مردم را از کشورشان ناامید کنند آنها سیاه نمایی می کنند از رسانه های بیگانه با دلسوزی کاذب به کمک ملت می آیند دشمن همیشه میدانی را انتخاب می کند که در آن میدان موفق می شود امروز میدان معیشت مردم را هدف قرار داده است معتقدند بر اینکه امام ره و خمینی پشتوانه اصلی نظام مردم است آنها می خواهند مردم را از نظام بگیرند.
حسینی صدر بیان کرد: بخشی از مشکلات کشور ما معلول این گونه حوادث است یکی از مطالبات مردم این است که اگر در سالهای گذشته وزیری مشکلی کارنامه خوبی نداشته مسولان نظام فردی با روحیه انقلابی را جایگزین کنند، انتظار مردم نیز انتظار بی جایی نیست ما از نظر نیروی انسانی قادریم مشکلات را بر طرف کنیم کار سختی نیست مسولان نظام گلوگاه های فساد را ببینند .
 
 
وی افزود:کارشناسان سیاسی و اقتصادی یه این نتیجه رسیدند که گلوگاه هایی مثل بانک ها بنادر دستگاه های نظارتی باید وظیفه خودشان را انجام دهند تا دست مفسدان اقتصادی رو شود اصل نظارت بقیه از برخورد قضایی مهمتر است.
امام‌جمعه موقت یاسوج تصریح کرد مسولان می توانند مشکلات را بد طرف کنند در این شرایط بخشی از کالاهای ما صادر نشود که برخی ها سو استفاده کنند امروز در بخش خوراک مسکن مشکلاتی وجود دارد، نمایندگان مجلس در جابجایی مهره ها دولت را کمک کنند.
 
وی عنوان کرد: روحیه اشراف گری باید از بین برود برخی ها این روحیه را دارند این برای نظام اسلامی خطر دارد از ظرفیت های درونی کشور برای حل مشکلات باید استفاده کنیم.
وی عنوان کرد حوادثی رخ داده که خود امریکای ها می دادند مشکلاتی دارند پیروزی در سوریه کار کمی نیست یکی از معضلات سوریه وهابیت بود بساطشان را جمع کردند همین پیروزی رئیس جمهور پاکستان یک موقعیت است.
 
 
خطیب جمعه یاسوج در پایان گفت:انسان های بزرگ امروز ظلم را نمی پذیرند آمریکا بحث ناتو را مطرح کرد و ترامپ دنبال کرده است موفق نشدند چونکه جمهوری اسلامی را با اقتدار می بینند.
مسئولان وارد بازار شوند و با مفسدان اقتصادی برخورد کنند.
 
امام جمعه یزد: مذاکره بدون شرط نتیجه‌ای جز زیر سلطه بردن ایران ندارد
 
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد، با بیان اینکه انقلاب ایران تحول عظیمی بود که ریشه حاکمیت طاغوت را از بین برد، افزود: توطئه‌های دشمن در مورد جمهوری اسلامی به همین علت بود و چون نمی‌خواستند که جمهوری اسلامی رشد کند، به دنبال این بودند که نگذارند انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.
 
امام جمعه یزد با بیان این مطلب که دشمنان می‌خواهند که جمهوری اسلامی همچون کشور عربستان، افغانستان و غیره تحت سلطه آنها باشد، ابراز کرد: کشورهایی که تحت سلطه آمریکایی‌ها هستند دارای اختلافات قومی و قبیله‌ای می‌باشند که نشان می‌دهد این کار خود آمریکایی‌ها است.
 
وی خاطرنشان کرد: هدف دشمنان بی تفاوت کردن مردم نسبت به دین و اسلام است که متأسفانه با موفقیت همراه بوده و سبب شده افرادی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.
 
ناصری بیان کرد: بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان و به فراموشی سپردن خدمت‌ها در کشور از جمله فعالیت‌های دشمنان در سال‌های اخیر بوده است.
 
وی به اهداف شوم آمریکایی‌ها برای مذاکره بدون هیچ شرطی با ایران اشاره کرد و گفت: در صورتی که جمهوری اسلامی به مذاکره راضی شد همان بلایی را بر سر کره شمالی آورد، به سر جمهوری اسلامی می‌آورد.
 
امام جمعه یزد تصریح کرد: هدف آنها از مذاکره این است که می‌خواهند ملت ایران را مطیع خود کرده و تغییر دین و رفتار دهند تا جمهوری اسلامی را به نابودی کامل بکشانند.
 
وی با بیان اینکه نادیده گرفتن خدمات اسلام و انقلاب در دستور کار دشمنان انقلاب است، افزود: مردم ایران باید بصیرت داشته و نسبت به فعالیت‌های دشمنان در کشور آگاهی کامل داشته باشند.
 
ناصری افزود: دشمنان با ایجاد گرانی و مشکلات اقتصادی می خواهند مردم به خیابان‌ها بریزند تا جمهوری اسلامی را به نابودی بکشانند.
 
وی تاکید کرد: مسئولان کشور باید نسبت به آگاهی مردم تلاش و اهداف جمهوری اسلامی را به خوبی برای آنها بیان کنند.
 
ناصری استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه، نیروهای نخبه و کاردان و همچنین پیش بینی نقاط ضعف موجود می تواند توطئه‌های دشمنان را شناسایی کند و آنها را خنثی نماید.
 
راه دانا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.