اردوغان:

کل جهان بهای انفعال درباره ادلب را خواهد داد

رئیس‌جمهوری ترکیه امروز سه‌شنبه تاکید کرد، حمله دولت سوریه به استان ادلب خطرات و پیامدهای انسانی و امنیتی برای ترکیه، اروپا و دیگر مناطق به دنبال خواهد داشت.

هادی نیوز: رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه در مطلبی برای روزنامه وال استریت ژورنال همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا درباره ادلب، آخرین پایگاه شورشیان در سوریه، اقدامی انجام دهند و هشدار داد "در غیر این صورت کل جهان بهای آن را پرداخت خواهند کرد."

اردوغان که هفته گذشته در تهران با رهبران ایران و روسیه دیدار داشت، همچنین گفت آن دو کشور در توقف فاجعه بشردوستانه در ادلب وظیفه انسان‌دوستانه دارند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: ترکیه هر آنچه در توان داشته برای توقف کشتار انجام داده و برای اینکه موفق شویم بقیه جهان هم باید منافع شخصی‌شان را کنار بگذارند و برای راه حل سیاسی اقدام کنند.

وی تلاش جهانی برای مبارزه با تروریسم به منظور نابودی عناصر تروریستی و تندروها در ادلب را خواستار شد.

اردوغان مدعی شد: نمی‌توانیم ملت سوریه در دستان بشار اسد رها کنیم و هدف نظام سوریه مبارزه با تروریسم نیست بلکه نابودی مخالفان بدون هیچ گونه تمیز دادن بین آنهاست!

وی خاطرنشان کرد: مخالفان میانه‌رو نقش مهمی در مبارزه ترکیه با تروریسم در شمال سوریه داشتند و حمایت آنها از ما در ادلب نیز مهم خواهد بود.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: آمریکا تنها به محکوم کردن حملات شیمیایی ادعایی بسنده می‌کند اما باید عملیات کشتار با سلاح‌های قدیمی رد کند.

ایسنا

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.