اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در لیبی شد

اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، ایتالیا و فرانسه خواستار برقراری آتش بس و توقف فوری درگیری‌ها در کشور لیبی شدند.

هادي نيوز به نقل از رویترز، «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور فرانسه، ایتالیا و آلمان در بیانیه‌ای مشترک از همه طرف‌های لیبی خواستار توقف هر چه سریعتر درگیری‌ها شدند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا در این بیانیه مشترک ضمن تاکید بر لزوم توقف درگیری‌ها در لیبی، اعلام کردند که مذاکرات سازنده صلح هر چه زودتر برگزار شود.

در این بیانیه مشترک از طرف‌های درگیری در لیبی خواسته شده که با توقف سریع آتش بس و خروج نیروهای خارجی و مزدور و تجهیزات نظامی از خیابان‌ها موافقت کنند.

دولت مصر اخیر در پی دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور و خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان «ارتش ملی لیبی» طرحی را برای توقف درگیری در لیبی ارائه کرد است، اما دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس آن را رد کرد و خواستار بازگشت به اجرای توافق «الصخیرات» برای حل و فصل بحران این کشور شد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا، روسیه و رهبران برخی از کشورهای اروپایی از طرح پیشنهادی مصر درباره لیبی استقبال کردند.

توافق الصخیرات در سال 2015 در شهر الصخیرات در  مغرب(مراکش) تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ داخلی به دست آمد. این توافق از ششم آوریل سال 2016 با امضای 22 نماینده لیبیایی وارد مرحله اجرا شد و طبق آن، دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج تشکیل شد.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.