سرلشکر رضایی:

جوانان انقلابی پیشرفت در عرصه هسته‌ای را ادامه خواهند داد/ انتقام خون شهدا قطعی است

فرمانده اسبق کل سپاه فناوری هسته‌ای را یک سرمایه بزرگ برای ملت ایران دانست و با بیان اینکه جوانان انقلابی پیشرفت در عرصه هسته‌ای را ادامه خواهند داد، گفت: از دستیابی به صنعت و فناوری هسته‌ای دست نخواهیم کشید.

هادی نیوز: سردار سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده اسبق کل سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و بزرگداشت شهید «محسن فخری‌زاده» که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: ۱۶ آذر یادآور خالصانه‌ترین صدای استقلال ملت ایران در برابر قدرت‌های استکباری بود.

وی افزود: تنها هفت ماه از کودتای بعد از ملی شدن صنعت نفت گذشته بود که کودتاچیان می‌خواستند سفارتخانه انگلیس را باز کنند و روابط را با این کشور از سر گیرند؛ از طرفی هم بستر آمدن «نیکسون» را به ایران فراهم کرده بودند تا با پیوند دولت‌هایی که علیه ملی شدن صنعت نفت گام برداشته بودند، مانوری از قدرت را در تهران به نمایش بگذارند.

فرمانده اسبق کل سپاه ادامه داد: در این فضای نامیمون، دانشجویان غیور ایران در دانشگاه تهران اعتراض کرده و دست به قیام زدند و رژیم منحوس شاه برای جلوگیری از این اقدام هوشمندانه دست به یک جنایت بزرگ زد و با اینکه نیکسون می‌دانست چنین جنایتی صورت گرفته است، اما سفرش را لغو نکرد و وارد ایران شد. آن‌ها در حقیقت به دنبال نمایش قدرت در ایران بودند و نمی‌دانستند که این صدایی که از دانشگاه تهران برخاسته است، روزی سراسر ایران را در بر خواهد گرفت و قدرت‌های استکباری را کنار خواهد زد.

سرلشکر رضایی با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری تاریخ انقلاب اسلامی گفت: دانشجویان ما همواره در سرنوشت کشور تأثیر جدی در دوره‌های مختلف داشته‌اند و درود می‌فرستیم به روح بلند این دانشجویان انقلابی که در ۱۶ آذر جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه علمی دانشگاه امام حسین (ع) از گذشته تاکنون عنوان کرد: دانشگاه امام حسین (ع) همواره پرچم‌دار تحول علمی در ایران اسلامی بوده است و امروز مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده را که دانشمند برجسته هسته‌ای ایران است، برگزار کرده‌ایم؛ این بزرگداشت بیانگر آن است که پاسداران ما جهاد سیاسی، جهاد علمی و جهاد فرهنگی را برای اعتلای ایران اسلامی از آرمان‌های خود قرار داده‌اند.

فرمانده اسبق کل سپاه گفت: شهید فخری‌زاده یکی از پاسدارانی است که بعد از دفاع مقدس با چند نفر از دوستان دیگر مأمور شدند از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سوی دانش‌های نو و جدید که هنوز به ایران وارد نشده بود، حرکت کنند و از اولین نسل دانشمندان هسته‌ای کشور بودند که از دل سپاه برآمدند.

سردار رضایی با اشاره به پیشینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در کشور گفت: اگر دولت‌های گذشته کمک می‌کردند، ما امروز در این حوزه بر بلندای قله‌های بسیار بلندی از انرژی هسته‌ای قرار داشتیم.

وی افزود: در دورانی که بنده فرمانده سپاه بودم و در سفری که در آن زمان به کره شمالی داشتم، قول و قرار‌هایی گذاشته شد تا در این حوزه پیشرفت صلح‌آمیز داشته باشیم؛ اما در داخل به دلیل ادعای دولت وقت مبنی بر کمبود ارز و دلار، جلوی آن پیشرفت و حرکت جهادی گرفته شد که اگر این محدودیت اعمال نمی‌شد، ما امروز در حوزه انرژی هسته‌ای جلوتر از توان موشکی بودیم.

جوانان انقلابی پیشرفت در عرصه هسته‌ای را ادامه خواهند داد

فرمانده اسبق کل سپاه ادامه داد: اما دشمنان بدانند که با همه این محدودیت‌ها و فشار‌ها، دانشمندان هسته‌ای که نسل اول آن در سپاه شکل گرفت و جوانان انقلابی که بعد وارد این عرصه شدند، قطعاً راه پیشرفت را در این عرصه ادامه خواهند داد.

سرلشکر رضایی با طرح این سوال که چرا دشمنان نمی‌خواهند ما در حوزه انرژی هسته‌ای به پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ دست یابیم، خاطرنشان کرد: دانش و فناوری و صنعت هسته‌ای مستقل از صنایع دیگر، فواید زیادی برای ملت ایران به همراه دارد و هم در حوزه انرژی و حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل‌های اقیانوسی می‌تواند برای ما بسیار پرفایده باشد.

وی بیان کرد: انرژی هسته‌ای در صنایع دریایی، حوزه پزشکی و ابعاد مختلف دارویی قطعاً می‌تواند برای ملت ایران منشأ اثر باشد و از این‌رو دانش و فناوری هسته‌ای همچون یک سرمایه گرانبهاست که ما از آن هرگز نخواهیم گذشت؛ اسرائیل و آمریکا کور خوانده‌اند که ما از این ثروت بزرگ و علم و فناوری مهم دست بکشیم؛ چرا که ورود به این حوزه برای ملت ایران یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود و ما به آن نیازمندیم.

فرمانده اسبق کل سپاه گفت: امروز فناوری هسته‌ای نه‌تنها در صنایع و فواید و فعالیت‌های هسته‌ای مورد نیاز ما است، بلکه منظومه هسته‌ای مسبب پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلفی می‌شود که همچون جزایر مرتبط به هم هستند؛ مثلاً پیشرفت در این حوزه می‌تواند صنایع کشاورزی، صنایع حمل و نقل‌های بزرگ را تقویت کند و در واقع پیشرفت هسته‌ای می‌تواند اثر هم‌افزایی در صنایع دیگر ایجاد کند.

سردار رضایی ادامه داد: بنابراین دانش، فناوری و صنعت هسته‌ای مسئله مهمی است؛ هرچند که ما فعلاً تصمیمی نداریم که از دانش و فناوری و صنعت هسته‌ای برای مسائل دفاعی و امنیتی استفاده کنیم؛ اما قطعاً سایر فواید این صنعت برای ملت ما بسیار حیاتی است و بی‌تردید این فعالیت در ایران ادامه پیدا خواهد کرد؛ چراکه ما ملتی نیستیم که با شهادت چند نفر از دانشمندانمان از این راه که ثروت و آینده ما وابسته به آن است، دست بکشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان از اینکه ما به بمب هسته‌ای دست یابیم، واهمه ندارند، افزود: آنان نگران هستند که مبادا ما به پیشرفت در حوزه انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم که موفقیت در این عرصه فراتر از بمب هسته‌ای است.

ممانعت غربی‌ها از پیشرفت ایران با کمک دولت‌های دست‌نشانده

فرمانده اسبق کل سپاه گفت: اروپایی‌ها ازجمله انگلیسی‌ها از ۲۰۰ سال گذشته و آمریکایی‌ها در ۵۰ سال اخیر همواره جلوی پیشرفت ملت ایران را گرفته‌اند؛ آنان در واقع با کمک دولت‌های دست‌نشانده جلوی پیشرفت ملت ایران را گرفتند و این دولت‌ها در واقع نگهبانان گروگان‌گیری پیشرفت ملت ایران بودند.

سرلشکر رضایی بیان کرد: غربزده‌هایی که در طول ۲۰۰ سال اخیر در کشور ما پیدا شدند، گروگان‌گیرندگان پیشرفت ایران هستند؛ آنان از پیشرفت ملت ایران واهمه دارند؛ چرا که پیشرفت بسترساز اقتدار، امنیت و احترام برای کشور است.

وی گفت: اگر امروز فرماندهان ناو‌های آمریکایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند با احترام با پاسداران ما در تنگه‌ هرمز برخورد می‌کنند، علتش این است که آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند با تحقیر پاسداران از تنگه عبور کنند؛ لذا احترام می‌گذارند و هنگامی که به آن‌ها گفته شد که باید درست صحبت کنید، بیش از ۲ سال است که این‌ها زبان فارسی را یاد گرفتند و با زبان فارسی در تنگه با ما حرف می‌زنند و این بیانگر قدرت و اقتدار ما است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: کسانی که به دنبال ضعف ملت ایران هستند در واقع به دنبال تحقیر این ملت در برابر قدرت‌های بزرگ هستند.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در ۲۰۰ سال گذشته سیاست استراتژیک اروپا و غرب این بوده است که اجازه ندهند ملت ایران پیشرفت کند و در حقیقت، همواره جلوی پیشرفت ایران را گرفتند و اجازه ندادند تا ملت ایران پیشرفت کند؛ اما بعد از انقلاب این دیوار‌های محدودیت‌زا و مرز‌های علم و دانش شکسته شد و لذا دشمنان احساس خطر کردند.

وی با بیان اینکه تاریخ ملت ایران مملو از تلخی‌های ناشی از اقدام دشمنان برای مسدودسازی مسیر پیشرفت این ملت بزرگ بوده است، تصریح کرد: از جوانان می‌خواهم که تاریخ قاجار و پهلوی را بخوانند. در اسناد تاریخی قاجاریه یکی از راه‌های پیشرفته ایران اتصال تهران به چابهار، اتصال تهران به زاگرس وصل شدن تهران به خلیج فارس و دریای عمان بوده است که در تاریخ می‌بینیم که چه کسانی جلوی این راه‌ها را گرفته و حتی راه‌های مواصلاتی ایران را بر اساس منافع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تعیین می‌کردند و جاده‌ها و خطوط راه‌آهن را بر این اساس احداث می‌کردند تا ایران پیشرفت نکند.

ضرورت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب از سوی جوانان

فرمانده اسبق کل سپاه گفت: امروز دانش هسته‌ای یک دانش بسیار پیشرفته است و می‌تواند پیشرفت‌های ایران را در حوزه‌های مختلف شتاب ببخشد؛ از این رو دشمنان نمی‌خواهند ما در این حوزه پیشرفت کنیم؛ ترس آن‌ها فقط از بمب اتم نیست، آن‌ها از بالاتر از آن می‌ترسند و امروز مبارزه ما بر سر پیشرفت است. جوانان برومند انقلاب اسلامی امروز باید نسبت به اجرای بیانیه گام دوم اقدام کنند. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی نسل سوم و چهارم نیازمند یک لبیک بزرگ است تا ما را به پیشرفت علمی و اقتصادی برساند.

وی افزود: امروز جوانان مومن و انقلابی ما باید قیام کنند تا ما به پیشرفت‌های فرهنگی علمی و اقتصادی دست یابیم؛ اگر امروز اقتصاد ما به دست غربزده‌ها نبود با تحریم اقتصادی تا این سطح تضعیف نمی‌شدیم؛ امروز برخی عوامل داخلی اجازه نمی‌دهند تا ما به پیشرفت‌های علمی و اقتصادی دست یابیم و نگاهمان در عرصه اقتصادی به ظرفیت‌های داخلی باشد.

سرلشکر رضایی بیان کرد: امروز ما در داخل کشور نیاز به یک قیام سوم داریم. ما در قیام اول، نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مستقر کردیم و در قیام دوم، دفاع مقدس را داشتیم که اقتدار دفاعی را از آن منتشر کردیم و امروز جوانان ما باید با مشت‌های گره کرده و به سوی یک قیام جدید که در لبیک‌گویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی است به میدان بیایند.

انتقام خون شهدا قطعی است

فرمانده اسبق کل سپاه در ادامه تأکید کرد: ما قطعاً قصاص خون شهیدان را خواهیم گرفت. من از برادران عزیزم در سپاه تقاضا می‌کنم که حتی یک لحظه در این رابطه تأخیر نکنند؛ البته باید تدابیر خود را داشته باشند، اما به اسرائیل حتی یک لحظه نباید اجازه داد؛ باید رژیم صهیونیستی را سر جایش نشاند، اما مسئله مهم ما فراتر از یکی دو قصاص است؛ ما باید خود را برای قصاص بزرگ که بیرون کردن آمریکا از منطقه است، آماده کنیم که این مهم با پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناورانه محقق می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: ایران اسلامی در ۴۰ سال گذشته همواره مرکز تحولات عظیمی بوده و می‌تواند کانون تحولات ۱۰ سال آینده باشد؛ لذا باید آن هویت ایرانی-اسلامی را در پرتو غیرت جوانان و روحیه جهادی محقق کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید جوانان ما منتظر مذاکره و باز شدن درب‌های بیرون به روی کشور باشند، گفت: درب‌های گشایش در ایران از درون ملت ایران باز می‌شود. اینکه فکر کنیم درب‌های گشایش و موفقیت از بیرون باز شود، اشتباه است؛ چراکه دشمنان همواره می‌خواهند که ما عقب بمانیم و متأسفانه برخی افراد هم در داخل هستند که می‌خواهند ما در قفس عقب‌ماندگی باقی بمانیم؛ لذا قفل‌های بزرگی بستند که این قفل‌ها باید از درون شکسته شود.

سردار رضایی گفت: الحمدلله دانشگاه امام حسین (ع) از گذشته تاکنون پیشگام در تحول علمی و تعالی انسانی بوده است و به محض این که جنگ تمام شد، دو سال به طور مداوم ما هر یک هفته در میان در این دانشگاه تحت عنوان جهاد علمی با شعار تحول علمی و تعالی انسانی جلسات مختلفی برگزار کردیم.

فرمانده اسبق کل سپاه امروز رمز موفقیت جمهوری اسلامی، سپاه و نیرو‌های مسلح این است که در مسائل علمی و فناوری مرز‌ها را بشکافند و پیشرفت‌هایی در شأن و تراز ملت ایران به وجود آورند.

سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: ما فرزندان امام (ره)، سربازان رهبر انقلاب اسلامی و خادمان ملت ایران هستیم و به ملت ایران یک بار دیگر قول می‌دهیم که ان‌شاءالله یک سربلندی دیگری برای ایران در سال‌های آینده رقم بزنیم و توطئه‌های کسانی را که برای ملت ایران خواب‌هایی دیده‌اند، باطل کنیم؛ لذا پاسداران و بسیجیان ما باید در آینده پیشگام این تحولات باشند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.