«انقلابی بودن»؛ سد راه نفوذ استکبار

نفوذ استکبار و اذنابش در بدنه حکومت و ملت یکی از دغدغه‌های اصلی دلسوزان کشور خصوصا رهبر معظم انقلاب اسلامی است که همواره از سوی ایشان راهکارهایی به فراخور زمان، برای تقابل با آن ارائه شده است.

هادی نیوز: ورود مکرر و پر تعداد رهبر معظم انقلاب در تبیین واژگان «انقلابی بودن» و «انقلابی ماندن» ما را بر آن داشت تا در تشریح و تحلیل این واژگان نکاتی را یادآور شویم.

اگر‌چه واژه «انقلابی» شاخصه افرادی است که تحولات سیاسی و فرهنگی سال ۵۷ را در کشور رقم زدند، اما باید باور داشته باشیم انقلابی بودن مختص به زمان خاصی نبوده، کهنه نمی‌شود و تنها به یک دوره کوتاه بعد از پیروزی انقلاب منحصر نیست. تا جایی که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در هجدهم شهریور سال ۹۴ در دیدار پرشور هزاران نفر از قشر‌های مختلف مردم، با هشدار درباره تلاش‌های فریبکارانه آمریکا برای نفوذ از برخی روزنه‌ها به «حفظ و تقویت روحیه انقلابی‌گری به‌خصوص در جوانان» تأکید کردند.

از این تأکید معظم‌له این طور استنباط می‌شود که انقلابی‌گری و لقب انقلابی داشتن تنها مربوط به یک دوره بین خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ نیست؛ بلکه انقلابی بودن در همه شئون می‌تواند مطرح شود. همچنین امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در یک سخنرانی خود به یک جریان و حرکت صحیح اشاره کردند و مثال‌های متعددی بیان فرمودند: «.. این جریان، جریان انقلابی است و هم سرعت خواهد داشت، هم موفقیت خواهد داشت. ما در هر جایی که کار انقلابی کردیم، این‌ها را داریم.»

وقتی تاریخ انقلاب اسلامی را کنکاش می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که کشور ما با انقلابی بودن سر پا مانده و همین روحیه، آمریکا و اذنابش را ناراحت کرده است، به همین دلیل یکی از مقامات آمریکا در کنگره گفته بود: «ایرانی‌ها هنوز جهات انقلابی بودن را دارند؛ بلکه نسل به نسل نو می‌شود و ممکن است افرادی در این میان انقلابی باشند و بعد از مدتی از آن بیافتند.» با این توصیف، دشمن با شناخت و اقرار به این شاخصه حتماً برای تغییر جهت آن هم کار خواهد کرد. اتفاقاً نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند این است که یکی از جهات نفوذ «تغییر جهت در انقلابی بودن» است که خیلی باید هوشیاری به خرج دهیم و نگذاریم تنها یک مفهوم تاریخی از انقلابی بودن باقی بماند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.