گوترش:

شمار بالای تلفات غیرنظامیان فلسطینی شوکه‌ام کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تشدید درگیری بین نیروهای صهیونیستی با اهالی فلسطین گفت، تشدید درگیری ممکن است شدیدترین بحران نظامی و انسانی را در منطقه به دنبال داشته باشد.

هادی نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد عصر یکشنبه به وقت تهران در نشست مجازی ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطین گفت، تنها راه  بر قراری صلح و امنیت در خاورمیانه بازگشت به گفت‌وگوها بر اساس راه حل دو دولتی و توافق است.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس» «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل گفت: «تنها راه پیشبرد بازگشت به مذاکرات با هدف دو دولتی ، زندگی مسالمت آمیز ، امنیت و شناخت متقابل ، تعیین قدس به عنوان پایتخت هر دو طرف بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل ، قوانین بین المللی و توافقنامه‌هاست.»

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که از شمار زیاد تلفات غیر نظامیان فلسطینی شوکه شده است.

دبیر کل سازمان ملل درباره تشدید درگیری فلسطین و رژیم اسرائیل افزود که ممکن است این مسئله شدیدترین بحران نظامی و انسانی را در منطقه به دنبال داشته باشد. گوترش همچنین خواستار اطمینان از کار امن روزنامه نگاران در منطقه درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین، روز یکشنبهاعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است. در این میان، مقاومت فلسطینی نیز که از ظهر شنبه موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل آویو آغاز کرده، شب گذشته نیز به موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها ادامه داد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کردند و  این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قرار دادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی «نابلس» و «نتانیا» رسید.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.